ההרוג בסיכול הממוקד בעזה: אחראי על העברות כספים מאיראן

חאמד חודרי, שמכוניתו הופצצה על ידי צה"ל, היה הבעלים של חברת חלפנות, באמצעותה העביר כספים לארגוני הטרור ברצועה • קצין בכיר: "זוהו 600 שיגורים - ערוכים לסיכולים נוספים של אנשי חמאס"

זמן צפייה: 00:15

בחיסול ממוקד של צה"ל ושב"כ נהרג היום (ראשון) חאמד אחמד עבד חודרי, בן 34 מרצועת עזה, האחראי על העברות כספים במזומן ובהיקפים גדולים מאיראן לארגוני הטרור ברצועת עזה. בתוך כך, כלי טיס של צה"ל תקף מספר פעילי טרור בצפון רצועת עזה ובדרומה. בעקבות החיסול, מקור בכיר בפלגים הפלסטיניים מסר לערוץ "אל-מיאדין" כי "בעקבות המעבר של ישראל למדיניות הסיכולים הממוקדים, הפלגים יסיימו את שלב 'ההסלמה החלקית' ויפתחו במלחמה חסרת גבולות. האיוב ישלם את המחיר בחיי החיילים והמתנחלים שלו".

קצין בכיר בחיל האוויר סיפר בשיחה עם כתבים צבאיים: "עד כה זוהו כ-600 שיגורים לשטח ישראל. 400 הלכו לשטחים פתוחים, 200 לשטחים בנויים. בצוק איתן הממוצע היה 150 ביום. גם ב-86% אחוזי הצלחה כל זליגה עלולה להביא לנפגעים. כל זליגה כזו מתוחקרת בחיל האוויר. אנחנו משתדלים להיות כירורגיים עם הנחיות הדרג המדיני. כל סיכול שאנחנו עושים גורם לתגובה וביכולתם של ארגוני הטרור להרחיב את מעגלי הירי. סל המטרות מתרחב ואנחנו ערוכים למדרגות תגובה נוספות באזורים רחבים יותר".

"ישבתי בבור חיל האוויר במבצע הסיכול. מזה זמן לא עשינו מבצע סיכול - וסיכלנו את אותו חלפן כספים של החמאס, בלב עזה, במרחב אורבני צפוף. אנחנו ערוכים לסיכולים נוספים של אנשי חמאס. חיל האוויר ממשיך לפעול מיום שישי תחת דריקטיבה של פעילות מתחת להסלמה - ולחדש את ההרתעה מול חמאס. חמאס צריך לסרס את הג'יהאד האסלאמי ולמנוע ממנו לעשות מה שהוא רוצה. להסלמה משמעותית אפשר להגיע ברגע".

 

חודרי הוא בעליה של חברת חלפנות אשר הוכרזה על ידי ישראל ארגון טרור בשנה שעברה. באמצעות החברה, חודרי העביר כספים בהיקפים גדולים ובמזומן לחמאס הצבאי, לג'יהאד האסלאמי ולארגוני טרור נוספים ברצועת עזה, ובסיוע חלפנים בחו"ל וסוחרים, שהיו מודעים להכרזה על החברה ארגון טרור.

פעילותו הפיננסית של חודרי, ששימש כראש החץ של איראן ברצועת עזה, תרמה באופן משמעותי לקידום פעילות הטרור ולהתעצמותם הצבאית של ארגוני הטרור ברצועת עזה, כך לפי הודעת דובר צה"ל.

בווידאו: חיל האוויר תוקף יעדי טרור בעזה

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190505-1634' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='חיל האוויר תוקף מטרות טרור בעזה' kid='1_30o5s85f' duration='33'']

בצל הירי הבלתי פוסק מעזה: הקבינט הביטחוני מתכנס

חמאס: "בוטלה משוואת שקט ייענה בשקט"; הרוג בתקיפת מכונית בעזה

צה"ל: חטיבת שריון הורדה לדרום; נערכים למספר ימי לחימה

אחד מההרוגים בתקיפות צה''ל ברצועה
אחד מההרוגים בתקיפות צה''ל ברצועה | צילום: חדשות 13

בעקבות המשך התקיפות, אמר מוקדם יותר חבר הלשכה המדינית של חמאס, מחמוד א-זהאר, כי "חמאס לא תפסיק לתקוף וכי הם ביטלו את המשוואה של 'שקט תמורת שקט'". את הדברים אמר לאתר החדשות הקטרי "אל-חליג' אונליין".בדבריו, א-זהאר הזהיר את ישראל מפני הפתעות הבאות שמכינה חמאס וטען כי אם צה"ל ייכנס לרצועה, עזה תהיה גהינום בשבילם. עוד אמר כי "ישראל לא מחויבת להבנות הרגיעה והתחליף לכך היא תגובת ההתנגדות. ההתפוררות הערבית עודדה את ישראל לבצע את פשעיה והמצב השתנה כעת".

במקביל, הפלסטינים דיווחו שצה"ל תקף פעילים של פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, וכי מטוסי קרב ירו מספר טילים לעבר בית של מפקד בגדודי עז א-דין אל-קאסם, מזרחית לחאן יונס, והרסו כליל את ביתו. כמו כן, משרד הבריאות בעזה עדכן כי מאז אתמול בבוקר נהרגו 10 פלסטינים ונפצעו עוד 90.

הנזקים ברצועת עזה מהתקיפות של חיל האוויר
הנזקים ברצועת עזה מהתקיפות של חיל האוויר | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בצל הירי הבלתי פוסק מעזה, הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס בשעה זו לראשונה מזה חודש וחצי לפי החלטת רה"מ נתניהו. השר נפתלי בנט לא נוכח בישיבה אך השרה איילת שקד נמצאת. מגורם ביטחוני נמסר כי "בתחילת הדיונים, הנחה הקבינט את צה"ל להעצים את התקיפות נגד ארגוני הטרור ולעבות את הכוחות סביב רצועת עזה".