רקטות שוגרו לים במסגרת תרגיל בעזה, צבע אדום הופעל בעוטף

אזעקות נשמעו בשטח פתוח בצפון עוטף עזה, בעקבות שיגור רקטות לכיוון הים במסגרת תרגיל צבאי של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה. השיגורים לא חצו לשטח ישראל

זמן צפייה: 02:18

אזעקת צבע אדום נשמעה הבוקר (שלישי) בשטח פתוח בצפון עוטף עזה, בעקבות שיגור רקטות לכיוון הים במסגרת תרגיל צבאי של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה. השיגורים לא חצו לשטח ישראל.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה, פלוגות אל קודס, הודיעה כי פתחה הבוקר בתרגיל צבאי המדמה פשיטה על מוצבים צבאיים ישראלים. בהודעה מטעמה נמסר כי היא עורכת באחד ממתקניה תרגיל התקפי הכולל ירי חי. עוד נמסר כי משתתפים בתרגיל כוחות עילית, ארטילריה ומודיעין. לפי ההודעה, התרגיל מדמה פשיטה על מוצבים של צה"ל תוך שימוש אינטנסיבי באש חיה.

בתוך כך, בעזה מדווחים הבוקר כי שלושה פעילי הג'יהאד האסלאמי נפגעו בפיצוץ אותו הגדירו כתאונת עבודה באחד ממתקני הזרוע הצבאית של ארגון הטרור. הפצועים פונו לבית החולים, ובדיווח נוסף נטען כי מצבם קשה מאוד.

חברי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה
חמושי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, השבוע | צילום: יוסף מוחמד, פלאש 90

דובר חמאס חאזם קאסם אמר הבוקר בהצהרה לתקשורת הפלסטינית כי מניעת הגעה של מתפללים מוסלמים למסגד אל-אקצא ולמערת המכפלה בחברון היא הסלמה חדשה ומסוכנת של "המלחמה הדתית", והוסיף כי "העם הפלסטיני לא יאפשר לישראל לבצע את תוכניותיה".

כזכור, לפני יום הכיפורים דיווחה סוכנות הידיעות העזתית "שיהאב" כי ארגוני הטרור הפלסטיניים החליטו להסלים את המצב הביטחוני. לפי הדיווח בפגישה שנערכה בביירות בין בכירים בפלגים הפלסטיניים הודגשה החשיבות של המשך ואף הסלמה בפעילות הטרור בשטחי יהודה ושומרון.

בפגישה נכחו שלושה בכירים בפלגים הפלסטיניים, ומטרתה לפי הדיווח הייתה תיאום. נכחו שם סלאח אל עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, זיאד אל נח'אלה, מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, וג'מיל מזהר, סגן מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין. עוד נמסר כי השלושה שיבחו את הפיגועים נגד ישראל וסיכמו לפעול על מנת לחזק את התיאום בין הארגונים.