אלפי פלסטינים הפגינו בגבול הרצועה; "69 מפגינים נפצעו"

כ-5,500 מוחים התאספו לאורך הגדר, ומשרד הבריאות בעזה דיווח כי 29 מהפצועים נפגעו מירי צה"ל. המפגינים השליכו בקבוקי תבערה ומטענים מאולתרים. רכב צבאי ניזוק מהשלכת גולות

זמן צפייה: 00:20

כ-5,500 פלסטינים הפגינו היום (שישי) בגבול רצועת עזה, במסגרת ההפגנות השבועיות במקום. המפגינים השליכו בקבוקי תבערה ומטענים מאולתרים לעבר הכוחות, וגרמו נזק לרכב צבאי. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי 69 מפגינים נפצעו במהלך העימותים, 29 מהם מירי של כוחות הביטחון.

עוד בחדשות 13:

צה"ל מתמקד בזירה הצפונית – ולא ייזום פעולה נרחבת בעזה

חמאס מאיים: אי חידוש המענק הקטארי יתפוצץ בפני ישראל

בתום סריקות בעוטף עזה: נתפס פלסטיני שנמלט באזור

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191108-1859' autoplay='0' credit='' desc='ההפגנות בגבול הרצועה' kid='1_uy8wjsz6' duration='24'']

ביום שלישי דיווח העיתון "אל-אחבאר" מפי מקורות בחמאס כי בביקורו האחרון בעזה, הודיע שליח קטאר לרצועה, מוחמד אל-עמאדי, לחמאס ולפלגים ברצועה כי ישנם קשיים בחידוש העברת המענק הקטארי. מדובר ב-30 מיליון דולרים מדי חודש, המיועדים עבור משפחות נזקקות לתשלום חלקי עבור חשמל ודלקים.

על פי הדיווח, בחמאס אמרו כי "אי חידוש העברת המענק יתפוצץ בפניו של הכיבוש, שהוא האחראי היחיד למצור". המקורות הוסיפו כי על ישראל להעביר את כספי המיסים הנגבים עבור רצועת עזה בדרך ישירה או עקיפה למשרד האוצר בעזה, או שתסיר את המצור באופן מלא – ולא, תישא באחריות לפיצוץ.

יירוט מערכת כיפת ברזל בשמי אשקלון
יירוט מערכת כיפת ברזל בשמי אשקלון | צילום: רויטרס

בסוף השבוע שעבר חלה הסלמה בדרום, ובשישי בערב נורו מטחים לעבר יישובי העוטף. במהלך הערב נורו עשר רקטות בשלושה מטחים שונים ושמונה מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. בית בשדרות ספג פגיעה ישירה, בני הבית הספיקו להכנס למרחב המוגן ולא נפגעו.

בתגובה, חיל האוויר תקף מטרות טרור של חמאס בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה. במהלך התקיפה, אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר שדרות וביישוב איבים. דובר צה"ל מסר כי נורה ירי שאינו רקטי משטח הרצועה לעבר ישראל. משרד הבריאות בעזה הודיע כי צעיר בן 27 נהרג ושניים נוספים נפצעו באחת התקיפות.