נחנך המכשול בעזה: "יש מענה לכך שלא ייכנסו מנהרות לישראל"

הפרויקט שאמור לחסום את מנהרות החמאס כולל גדר עילית של שישה מטרים. מכשול ימי ומערך מכ"מים שתופס את כל הרצועה. אורך המכשול 65 ק"מ, ועלותו 3.5 מיליארד ש"ח. "המכשול פגע בעשרות מנהרות חמאס שהיו בדרך אלינו"

זמן צפייה: 03:53

ישראל חנכה היום (שלישי) את המכשול בעזה, הפרויקט שאמור לחסום את מנהרות החמאס. תא"ל ערן אופיר, ראש מנהלת גבולות וגדרות במשרד הביטחון, אמר היום בשיחה עם כתבים צבאיים: "אני יכול לחתום על זה שיש מענה לכך שלא ייכנסו מנהרות לישראל".

בטקס חניכת המכשול נכחו שר הביטחון בני גנץ, סגן שר הביטחון אלון שוסטר, הרמטכ"ל אביב כוכבי ואלוף פיקוד דרום אליעזר טולדנו. כוכבי אמר בטקס: "המכשול הזה הוא ביטוח לחשיבות מחוץ לקופסא, והוא משנה מציאות. מה שהיה לפניו - לא יהיה עוד. אנחנו משכללים את ההגנה לסוגיה בכל הגזרות, אבל זוכרים מצוין שההכרעה מגיעה מהתקפה, ואותה אנחנו מחזקים באופן ממוקד ומשמעותי כלפי איראן והשפעותיה"

המכשול ברצועת עזה[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2112071449' autoplay='0' credit='דוברות משהב"ט' desc='המכשול ברצועת עזה' poster='' kid='1_t9hyzk0i' duration='162']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עדות חפץ: "סיקור חיובי זה שוחד? על גבול ההזיה"

"דקירה אחת ויבינו את המסר": הצצה מבפנים למחתרת היהודית החדשה

"במקומות הכי אינטימיים": קרובת משפחתו של הקצין המצלם גילתה שגם היא תועדה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2112071334' autoplay='0' credit='' desc='הרמטכ"ל כוכבי בטקס חניכת המכשול' poster='' kid='1_z4ptfq37' duration='64']

שר הביטחון גנץ אמר בטקס: "המכשול, שהוא פרויקט טכנולוגי ומבצעי, ראשון במעלה, שולל מחמאס אחת מהיכולות שאותן ניסה לפתח, ומציב קיר ברזל, סנסורים ובטון, בינו לבין תושבי הדרום. עם הקיר הזה, אנחנו מעניקים חומת הגנה לתושבי הדרום, ולא פחות חשוב - תחושת ביטחון אישי שמתאפשרת ומאפשרת לאזור היפה הזה להמשיך לצמוח".

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס חניכת המכשול
שר הביטחון בני גנץ והרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס חניכת המכשול

"שגרת החיים פה היא הניצחון הגדול שלנו, והיא האויב הגדול ביותר של ארגוני הטרור", הוסיף גנץ, "נמשיך להיערך כדי לנטרל כל יכולת של החמאס לפגוע באזרחי ישראל –בדגש על איום הרקטות שנמצא כרגע על הכוונת, מתוך שטח הרצועה. נעשה את הכל בכדי למנוע הזרמת ידע וטכנולוגיה איראנית לעזה, ונמשיך לשבש ולסכל כל ניסיון של חמאס להפעיל את שלוחותיו באיו"ש או בישראל".

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס חניכת המכשול
שר הביטחון בני גנץ והרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס חניכת המכשול | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

"המכשול הוא אחד הדברים הכי מסובכים שבנתה מערכת הביטחון אי פעם", אמר תא"ל אופיר, "מעולם לא נבנה דבר כזה בעולם. האתגר היה לפתחנו מצוק איתן, בהתחלה אמרו שזה יעלה 22 מיליארד. העבודה היתה קשה, עברנו 15 סבבי לחימה בעזה. מעולם לא הפסקנו לעבוד, 1200 עובדים שרובם מחו"ל מכל קצוות העולם. למדנו איטלקית וספרדית".

תא''ל ערן אופיר ליד הגדר ברצועת עזה
תא''ל ערן אופיר ליד הגדר ברצועת עזה

"המכשול כולל גדר עילית של שישה מטרים. מכשול ימי, מערך מכ"מים שתופס את כל הרצועה", הוסיף אופיר, "עבדנו ב-28 מפעלים וראשי עבודה ובסך הכל 80 ראשי עבודה. אורך המכשול 65 ק"מ. עבדנו שלוש שנים וחצי. סדרי הגודל ענקיים. העלות היא 3 מליארד וחצי שקלים. יש גם מענים בגדר לרחפנים".

"המכשול פגע בעשרות מנהרות חמאס שהיו בדרך אלינו", סיכם אופיר, "הוא לא מאפשר חפירת מנהרות לשטחנו. יש ניסיונות לחפור מנהרות כל הזמן, נתנו מענה שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי לחפור מנהרות".

הגדר ברצועת עזה
הגדר ברצועת עזה