מנהל בי"ח בג׳באליה הודה בחקירה: "חמאס הפך את המרכז למתקן צבאי"

בחקירתו בשב"כ של אחמד כחלות, מנהל בית החולים 'כמאל ע׳דואן' שבצפון הרצועה, הוא סיפר על השימוש הנרחב שעשה ארגון הטרור במרכז הרפואי ובמשאביו, מתוך הנחה שהוא מהווה מקום בטוח מפני תקיפות צה"ל. לדבריו, הוא ורבים מעובדיו גויסו לזרוע הצבאית של חמאס - ואף הסתירו חייל חטוף שהובא אליהם לאחר 7 באוקטובר. "מנהיגי חמאס הם פחדנים, הם החריבו אותנו"

זמן צפייה: 04:11

מנהל בית החולים 'כמאל ע׳דואן' בג'באליה, אחמד כחלות, הודה בחקירת שב"כ כי המרכז הרפואי בניהולו הפך למתקן צבאי של חמאס - כך על פי הודעת דוברת שב"כ ודובר צה"ל שהותרה היום (שלישי) לפרסום. על פי עדותו של כחלות, שגויס בעצמו לחמאס ונעצר החודש על ידי כוחות הביטחון, צוותי בית החולים הם פעילים בזרוע הצבאית של ארגון הטרור. "גויסתי לחמאס ב-2010 בדרגת תת אלוף. יש בבית החולים עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם - רופאים, אחים, פראמדיק, פקידים, אנשי צוות", סיפר.

לדברי כחלות, המרכז הרפואי שימש את חמאס באופן משמעותי ובמגוון תחומים, כגון הסתרת פעילים ופעילות צבאית, שינוע אנשי צוות ואף בהסתרת חייל שנחטף בשבעה באוקטובר: "הם מתחבאים בבתי חולים כי הם מאמינים שבית חולים הוא מקום בטוח. לא יפגעו בהם שהם בתוך בית חולים".

מנהל 'כמאל ע׳דואן' פירט בהמשך חקירתו: "לחמאס יש משרדים בתוך בתי החולים. יש מקומות לבכירים, הביאו לשם גם חייל חטוף. יש מקום ייעודי לחקירות, ביטחון הפנים, והביטחון המיוחד. לכולם קווי טלפון פרטיים בתוך בית החולים".

חרבות ברזל מחבלים נעצרים מחוץ לבית חולים בעזה חמאס צה"ל שב"כ
מחבלים נעצרים מחוץ לבית חולים בעזה | צילום: דובר צה"ל

"חמאס משתמש באמבולנסים פרטיים. יש לו צבע שונה, ואין לו לוחית רישוי. השתמשו בו להבאת החייל החטוף ולהעברת גופות. הוא הולך ובא ולא מוריד פצועים", הוסיף כחלות. בהמשך אמר: "מנהיגי חמאס הם פחדנים. הם השאירו אותנו בשטח בעוד שהם מתחבאים במקומות מסתור. הם החריבו אותנו".