ראשי העוטף ייפגשו עם רה"מ: "מקווים לפתרונות, לא למצגות"

בעקבות הימנעותו של ראש הממשלה מהתייחסות למתווה חזרת התושבים ליישובי עוטף עזה, ראשי הרשויות זועמים ודורשים ממנו להבטיח שהשיבה לבתים היא בטוחה. הלילה ישנו כמה מהם מחוץ למשרדו של נתניהו - שלטענתם מזלזל בהם וסירב לפגוש אותם אתמול בכנסת. זמן קצר לאחר מכן הם חזרו בהם בעקבות לחץ מלשכת נתניהו

זמן צפייה: 04:42

שעות אחרי שראשי רשויות בעוטף עזה הודיעו היום (שלישי) כי יחרימו פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה כי לפני כל מפגש עתידי הוא יתייחס בקולו למתווה החזרה ליישובי העוטף ויבטיח לתושבים כי השיבה לבתיהם היא בטוחה כבר כעת - הם הודיעו: למרות התיסכול הרב ומתוקף אחריותינו ומחוייבותינו לתושבים, לכלכלתם ולביטחונם, נעננו לפניית משרד ראש הממשלה ונגיע לפגישה עם ראש הממשלה. אנו דורשים כי בפגישה ישתתף שר הביטחון ונציג הצבא על מנת שיצהירו בפנינו ובהמשך באזני התושבים, כי נכון ובטוח לשוב לישובים. אנו מקווים כי הממשלה תפנים את עוצמת האירוע ואת היקף האתגר ותעמיד פתרונות ולא מצגות".

הזעם של ראשי הרשויות על נתניהו נובע לטענתם מהתחושה שהוא מתעלם מהם ומזלזל בתושביהם. הערב הם אף ביקשו להיפגש איתו בזמן שהיה בכנסת, אך למרות שהיה במרחק הליכה מהם הוא לא טרח למצוא את הזמן לכך.

"קודם כל שידבר לתושבים", אמר ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן, "שיגיד להם שבטוח לחזור לעוטף ויטפל בכל מרכיבי הביטחון ואחרי זה נפגש איתו. נמאס לנו מחרטוטים".

אזור עוטף עזה ב-7 באוקטובר
אזור עוטף עזה ב-7 באוקטובר

הלילה, כמה מראשי הרשויות ישנו מחוץ ללשכתו של ראש הממשלה. על-פי המתווה שסוכם אמש, אליו לא מתייחס נתניהו בציבור, כל תושבי העוטף בישובים המרוחקים עד 7 ק״מ מהגבול יוכלו להישאר במלונות עד ה-7 ביולי.

כמו כן, לטענת תושבים בעוטף, משרד האוצר החליט לצמצם באופן דרמטי את המענקים לתושבים. על פי המתווה החדש, תושבים שבחרו בפינוי עצמי ושכרו דירה, לא יקבלו עוד מענק של 200 שקל למבוגר ו-100 שקלים לילד ליום - אלא רק את דמי השכירות. במילים אחרות: עלות כלכלת הבית תעבור לכיסם של המפונים, על אף הקשיים שהם חווים. בנוסף, מי שבחר לחזור הביתה יקבל מענק הנמוך ב-75% מהמענק שקיבלו עד כה.