במהלך הלילה: זוהה שיגור נוסף של רקטה שנפלה בשטח פתוח

ברקע ההתחממות הביטחונית ולאחר שהשבוע שוגרו כבר כמה רקטות לעבר ישראל, חלקן נפלו בתוך שטחי רצועת עזה, רקטה נוספת זוהתה, ולפי צה"ל לא הופעלו אזעקות מפני שהיא נפלה בשטח פתוח. מעבר ארז ייסגר מחר ליציאת פועלים וסוחרים

שיגור קסאם
שיגור רקטה, ארכיון | צילום: רויטרס

רקטה נוספת שוגרה מרצועת עזה הלילה (שבת) ונפלה בשטח פתוח בעוטף עזה. בעקבות השיגור הופעלה התרעה ביישומון בלבד ולא נשמעה אזעקה. מדובר ברקטה החמישית בשבוע האחרון ששוגרה לעבר ישראל, כולל כמה שיגורים שנכשלו. בעקבות הירי, מעבר ארז ייסגר מחר ליציאת פועלים וסוחרים מהרצועה.

כזכור, אמש שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה לכיוון לישראל ונפלו בתוך הרצועה. התרעה הופעלה בשטח פתוח. לפי הדיווחים ישנם שני פצועים פלסטינים כתוצאה מנפילת הרקטות, ונטען כי לפחות רקטה אחת נפלה באיזור מאוכלס באיזור בית חאנון שבצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח בקרבת הגדר שבצפון הרצועה.

אחד הפצועים הפלסטינים הוא מחמד רזק מוחמד מצרי, בן 23 מג'באליה, שנפגע מנפילת הרקטה מאחורי בתי הספר של ארגון אונר"א, מזרחית לבית חאנון. כמו כן, דווח על פצוע אחד אשר נפגע מאבנים שעפו בעקבות נפילת הרקטה, ופונה כשהוא במצב קל לבית החולים האנדוליסי.

ביום רביעי נפלה רקטה בעיר שדרות ופגעה סמוך לבית, כאשר השיגור לא זוהה על ידי כיפת ברזל. לא היו נפגעים בגוף כתוצאה מהירי, אך נגרם נזק בבית בעיר וכוחות המשטרה טיפלו ברסיסים שפגעו במבנה. בעקבות השיגור צה"ל תקף מתחם תת קרקעי ברצועה.

גם ביום שני השבוע נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול בין היישובים כיסופים לעין השלושה, כאשר על פי דובר צה"ל זוהה שיגור של רקטה אחת מכיוון רצועת עזה שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. גם שם לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.