לקראת הסדרה? חקלאי העוטף תומכים בהכנסת אלפי פועלים מעזה

לפי דיווחים, ההסכם בין ישראל לחמאס מתקרב בצעדי ענק, ועובדי האדמה מהדרום מציגים עמדה אופטימית בנושא. "אם הם רוצים לעבוד - אהלן וסהלן. אבל בתנאי שיבואו להתפרנס בכבוד"

זמן צפייה: 02:09

על רקע הדיווחים על התקדמות של ממש בהסדרה בין ישראל לחמאס, ובעיקר בסעיף שלפיו ישראל תאפשר את כניסתם של אלפי פועלים מעזה לראשונה מאז 2007, חלקאי עוטף עזה הביעו תמיכה והציגו אופטימיות חד משמעית מהמהלך.

שייקה שקד הוא חלקאי ממושב נתיב העשרה, שמאמין שאפשר לחיות אחרת – למרות שהחממות שלו נשרפו בגלל בלוני תבערה ורקטות פגעו ישירות בבית משפחתו. "נכון שישנו דור גדול במדינה שלא יודע שיש עובדים מעזה שעובדים בישראל, אבל הם עבדו בחלקאות ובבניין עם תוצאות יפות מאוד", אמר שייקה. "אם הם רוצים לעבוד, אהלן וסהלן, יש לנו הרבה עבודה. אבל הכול בתנאי אחד – שיבואו לעבוד ולהתפרנס בכבוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"כדי לדחוף לרגיעה – ישראל תבצע שורת הקלות כלכליות ברצועה"

חמאס מכחיש ההתקדמות במגעים: "ישראל לא מקיימת את ההבנות"

דיווח: ישראל סיכמה עם חמאס על כניסת 5,000 פועלים פלסטינים

Mjxrhm
דייג ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר כי "אנחנו צריכים לשנות את המדיניות. אי אפשר לעשות את אותם דברים כל הזמן ולצפות לתוצאה אחרת". חקלאי נוסף, ראובן ניר מכפר עזה, אמר: "אני מכיר אנשים, אני עדיין בקשר איתם. אפילו בזמנים קשים של טילים הם משוועים לחזור ולהיות כמו שזה היה בעבר".

כמעט כל גורמי הביטחון, כולל בכירים בצה"ל, תומכים במהלך ומנסים לקדם אותו מתוך אמונה ששיפור המצב הכלכלי ברצועה יוביל לשקט. עם זאת, בשב"כ מתנגדים מחשש שיהיו פועלים שיבקשו לנצל את המצב, ובעידוד של ארגוני הטרור ברצועה ינסו לבצע פיגועים בשטח ישראל. "פיגוע הכי קטן של מברגים, סכינים, גרזנים או פטישים, נחזיר אותם 20 שנה לכלוב שלהם", טען שייקה.

Kmqwpl
שייקה שקד, חלקאי מנתיב העשרה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, חמאס פרסם הודעה שבה הכחיש את הידיעות על המגעים עם ישראל לקראת רגיעה. "המצור והעיצומים על רצועת עזה עודם בתוקף וישראל לא מקיימת את ההבנות שהושגו  בעבר בתיווך מצרים", נטען בהודעה. "על כולם לשאת באחריות ולעצור את המצור שנוקט האויב הציוני על מנת למוטט את ההתנגדות הפלסטינית ולהכריעה".

לפני כן דווח בעיתון "אל-קודס" הרואה אור במזרח ירושלים כי ישראל החליטה לקיים שורה של הקלות כלכליות ברצועת עזה על מנת לעודד את המגעים לרגיעה. על פי הדיווח, לאחר ההחלטה לקיים את ההפגנות על הגדר בתדירות נמוכה, הוחלט בישראל לאפשר מחדש הכנסת צמיגים לרצועת עזה. כמו כן, הוחלט לאפשר הכנסה של חומרים כמו פיברגלס וחוטי תיל וחומרים נוספים המשמשים את הדייגים ברצועה. עוד דווח כי ישראל תאפשר גידול בתוצרת החקלאית המיוצאת  למדינות ערביות ואירופאיות שונות.

Demonstrator Waves A Palestinian Flag During An Anti Israel Protest In The Southern Gaza Strip
הפגנות בגבול רצועת עזה | צילום: רויטרס

בשבת, דיווח העיתון אל-אחבאר הלבנוני המקורב לחזבאללה, מפי מקורות מהאגף לעניינים אזרחיים בעזה, כי לאחר יותר מעשור, ישראל תאפשר לכ-5,000 תושבי עזה להיכנס לישראל ולעבוד.

על פי הדיווח, ההסכם, שנחתם בין האגף לעניינים אזרחיים לבין ישראל, וצפוי להיכנס לתוקפו החל מהשנה הקרובה, התאפשר בתיווך מצרי ויישומו יתבצע תחת פיקוח קטארי ושל האו"ם. על העובדים לעבור בדיקה ביטחונית קפדנית ואז לקבל "אישור מסחרי".

מטרת המהלך, על פי מקורות שמסרו לעיתון, היא להקל על החיים ברצועת עזה ולצמצם את אחוז האבטלה הגבוה בקרב הצעירים המקומיים. עם זאת, על פי המקורות, מדובר בהסכמה ישראלית עקרונית וטרם יצאה הודעה רשמית באשר למספר המדויק. ישראל וחמאס לא מתייחסות באופן רשמי להסכם ושומרות על עמימות, וזאת מתוך החשש שההסכם לא יתמשש אם יופץ.