המשפחות שהחליטו לעזוב את בתיהן בעוטף - בעקבות המצב הביטחוני

בכתבה שתשודר ב"שישי עם איילה חסון" נפגוש את המשפחות שמתקשות להתמודד עם הסבבים החוזרים והחליטו לעבור דירה. "הייתי עם דמעות, קיוויתי שהילדים לא רואים"

זמן צפייה: 01:44

השבוע פרצו למעלה מ-20 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. ולא רק שריפות, גם בלוני נפץ שוגרו ליישובי העוטף לראשונה מאז הפסקת אש, ורק הלילה (חמישי) שוגרה רקטה לעבר העוטף ויורטה סמוך לקיבוץ נירים.

התושבים מכירים היטב את המנהג, ומבינים שעוד ועוד אירועים כאלו עלולים להוביל בסופו של דבר לסבב הסלמה נוסף. בכתבה שתשודר מחר ב"שישי עם איילה חסון", נפגוש את המשפחות שהחליטו לעזוב את בתיהן בעוטף בגלל המציאות הביטחונית. המשפחות שמתקשות להתמודד עם הסבבים ולא מסוגלות שילדיהן יחיו במציאות כזו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רקטה נורתה לעבר עוטף עזה ויורטה – צה"ל תקף ברצועה

בעקבות הפרחת בלוני הנפץ והתבערה: בוטל מרחב הדיג ברצועה

לראשונה מאז הפסקת האש: בלוני נפץ הופרחו לעבר עוטף עזה

עוטף עזה בוער
עוטף עזה בוער | צילום: צילום מסך

"הכל הרגיש בסדר, אז החלטתי לצאת לגינה. פתאום התחיל צבע אדום", סיפרה דניאל שוחט, שעוזבת לפרדס חנה עם משפחתה, "הילד שלי קפא בנדנדה, והילדה השנייה הייתה בידיים שלי. לא הצלחתי להוציא אותו מהנדנדה. כשנכנסו למיגונית, הילדים צרחו שזה יפסיק, היינו איתם שם בערך חצי שעה. אני הייתי עם דמעות אבל היה חשוך, אז קיוויתי שהילדים הקטנים לא רואים. לא רציתי שהם ירגישו שגם המבוגרים מעורערים. באותו הרגע הבנתי שאני לא מסוגלת".

"הינו בצומת שער הנגב והתחיל צבע אדום בלי סוף", שיתפה קארין קדוש, שעזבה עם משפחה לעמק האלה, "פשוט ראינו את כל הטילים והיירוטים מעלינו. הייתי עם הילדים לבד באוטו, להוציא אותם מהכיסאות זה סרט. התגובה שלי הייתה פשוט ללחוץ על הגז. ואני פחדתי, אז מה הם יחשבו? שם אמרתי – למה הם צריכים את זה?".