צה"ל חוזר בו: הכוחות יישארו ביישובים צמודי הגדר בעוטף עזה

אחרי הפרסום בחדשות 13 על דילול הכוחות ביישובי העוטף, בהודעה שנשלחה לתושבים נכתב כי "כרגע ההחלטה היא לצמצם במעט את מספר חברי כיתת הכוננות המגויסים ולהשאיר את כמות החיילים בישוב ללא שינוי". על פי ההחלטה המסתמנת, כיתת הכוננות תצומצמם מ-28 ל -12 חברים, אך כוח האבטחה הצה"לי יישאר ביישובים

כוחות צה"ל בקיבוץ נחל עוז
כוחות צה"ל בקיבוץ נחל עוז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הפרסום בחדשות 13 על דילול הכוחות ביישובי עוטף עזה, צה"ל חוזר בו - ובהודעה שנשלחה הבוקר (רביעי) לתושבים באחד היישובים נכתב: "עודכנו לפני דקות ספורות שבעקבות תגובות ולחץ הישובים והמועצות הצבא חזר בו מהנחיית הרידוד, וכרגע ההחלטה היא לצמצם במעט את מספר חברי כיתת הכוננות המגויסים ולהשאיר את כמות החיילים בישוב ללא שינוי".

על פי ההחלטה המסתמנת, כיתת הכוננות תצומצמם מ-28 ל -12 חברים, אך כוח האבטחה הצה"לי (גדוד אבשלום) יישאר ביישובים צמודי הגדר.

כוחות צה"ל בקיבוץ חולית סמוך לגבול הרצועה
כוחות צה"ל בקיבוץ חולית סמוך לגבול הרצועה | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

כזכור, אמש פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי דווקא בזמן שרבים מהתושבים חוזרים הביתה, צה"ל הודיע בימים האחרונים ליישובים צמודי הגדר כי מהשבוע הבא ידוללו כמחצית מהכוחות שמוצבים בהם. נזכיר כי גדר הגבול בין רצועת לישראל שנפרצה במתקפת חמאס עדיין לא תוקנה. גורם ביטחוני בכיר ביישובי העוטף אמר כי "הכוחות המדוללים לא יעמדו במשימת ההגנה". מנגד, בצה"ל אמרו כי מדובר בכוח שמספיק להגנה.