גורם ביטחוני: גופות המחבלים שחוסלו אמש יישארו בידי ישראל

לפי הגורם, זו המדיניות של ירושלים בכל פיגוע שיוצא מעזה. משפחת גולדין, אשר חוששת שבשל גילם הצעיר של המחבלים הקבינט יחליט לשחררם לקבורה, פנו לרה"מ ולשר הביטחון ודרשו שלא לאפשר זאת

זמן צפייה: 00:17

גורם ביטחוני אמר הבוקר (רביעי) כי גופות שלושת המחבלים, שחוסלו אמש לאחר שחצו את הגדר וזרקו מטענים לעבר כוח צה"ל, יישארו בידי ישראל - מדיניות בכל פיגוע שיוצא מרצועת עזה.

במקביל, הוריו של סגן הדר גודלין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, חוששים כי מפאת גילם הצעיר של המחבלים, מערכת הביטחון או הקבינט המדיני-ביטחוני יחליט לשחרר את הגופות לקבורה. המשפחה פנתה למזכירים הצבאיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט, ודרשו מהם כי צה"ל לא ישחרר את הגופות לקבורה. "על אף החלטת הקבינט, ולמרות ההבטחות המפורשות של נתניהו ובנט, התרחשו לאחרונה מספר מקרים של החזרת גופות מחבלים לעזה. הפנייה שלנו בעניין נעשית על מנת להזכיר לרה״מ ושר הביטחון כי בידי החמאס בעזה נמצאים עדיין הדר, אורון אברה והישאם", נמסר. 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

משפחת גולדין: על רה"מ להפוך עולמות כפי שעשה למען נעמה יששכר

מתיחות בדרום: צרור בלוני נפץ אותר בחצר בית בעוטף עזה

ההצפה בבסיס חצור: כמה מטוסים יחזרו לפעול רק בעוד כ-3 חודשים

השלכת שני מטענים לעבר לוחמי צה''ל
השלכת שני מטענים לעבר לוחמי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

אמש, כאמור, כוח צה"ל סיכל פיגוע בגדר רצועת עזה, כאשר חיסל שלושה מחבלים שחדרו לשטח ישראל מדרום הרצועה והשליכו לעבר הלוחמים שני מטענים. שלושת הפלסטינים זוהו כשחצו את הגדר. כוח כפיר מגדוד 93, וטנקים מגדוד 52 מחטיבה 401, הוקפצו למקום וירו למוות בחשודים, לאחר שאלה כאמור ניסו לפגוע בלוחמים. המחבלים היו כ-400 מטרים בשטח ישראל.

בתיעוד ניתן לראות את שלושת המחבלים מסתתרים, כאשר אחד מהם נעמד וזורק מטען לעבר כוחות הביטחון ומתכופף שוב. קצת לאחר פיצוץ המטען, אותו מחבל נעמד שוב וזורק מטען נוסף. בתוך כך, על פי דיווחים פלסטינים - סגן השליח הקטארי נכנס לרצועת עזה דרך מעבר ארז.

שלשום, לקראת פסגת המנהיגים שתחל מחר בירושלים, נודע לחדשות 13 כי בישראל העבירו מסר לחמאס לפיו אם יחבל בפסגת המנהיגים - צה"ל לא יהסס להגיב בעוצמה, גם כאשר כל מנהיגי העולם נמצאים בירושלים.

בישראל מעריכים שחמאס החליט להעלות את המתיחות מול ישראל על רקע מה שהארגון רואה כמשא ומתן תקוע על הסדרה ארוכת טווח, ובשל רצונו להפגין שריר כלפי ישראל בעקבות המתיחות שלו מול המצרים. ישראל מאבחנת שחמאס הוא זה שעומד מאחורי מתקפת בלוני הנפץ בימים האחרונים ובהחלט לא שוללת את האפשרות שהוא ינסה לחבל בפסגת המנהיגים, אם באמצעות הגברת בלוני הנפץ לעבר העוטף או באמצעות מתן אישור לארגונים הקטנים לירות רקטות לעבר הדרום.