עשרות רקטות נורו במהלך הלילה; דובר צה"ל: "חזרה מלאה לשגרה"

בתום הערכת מצב, בפיקוד העורף הנחו הבוקר על חזרה מלאה לשגרה ביישובי העוטף. רקטה פגעה בחצר בית במועצה אזורית חוף, אשקלון וגרמה נזק. לא היו נפגעים בנפש במהלך הלילה למעט שני בני אדם שנפצעו קל בדרכו למרחב המוגן

זמן צפייה: 02:58

104 רקטות שוגרו במהלך הלילה (רביעי) לעבר יישובי עוטף עזה, חיל האוויר תקף ברצועה פעמיים בתגובה. השקט נשמר מאז השעה 05:36 ובתום הערכת מצב, בצה"ל הנחו על חזרה מלאה לשגרה הבוקר בכל הארץ. במהלך הלילה לא היו נפגעים בנפש למעט 2 בני אדם שנפצעו קל בדרכם למרחב המוגן.

רקטה אחת פגעה בחצר בית ביישוב בחוף אשקלון. דובר צה"ל דני הגרי עדכן כי צה"ל תקף בשני סבבים 16 מטרות של חמאס והג'יהאד האסלאמי - שירה את הרקטות. עם זאת, חמאס ידע ואפשר את הירי. עוד הוסיף הגרי כי פלסטיני אחד נהרג באחד המוצבים שהותקפו.

בנוגע לנתוני כיפת ברזל, הגרי אמר כי היו 104 שיגורים מהרצועה, 11 מהם פגעו בים, 14 נפלו בשטח הרצועה, 24 יורטו, 48 נפלו בשטחים פתוחים ועל 7 נוספים טרם ידוע. נתוני כיפת ברזל עומדים על כ-90 אחוזי יירוט. המקרים שלא ירטו נמצאים בבדיקה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2303050633' autoplay='0' credit='' desc='פגיעת רקטה בחצר בית' poster='' kid='1_55icki0e' duration='']

בכירים בישראל מסרו לחדשות 13 כי מצרים פעלה כמתווכת המשמעותית להפסקת האש, לצד גורמים בינלאומיים נוספים, בהם שליח האו"ם למזרח התיכון, שממשיך לפעול לייצוב הרגיעה. לשכת ראש הממשלה לא הוציאה שום הודעה בעניין הפסקת האש - בניגוד לסבבים קודמים. זאת, בין היתר, כי במדינת ישראל אין כעת מערך הסברה פעיל ולכן הציבור הישראלי התעדכן על הפסקת האש מכלי תקשורת ערביים.

Whatsapp Image 2023 04 05 At 0
יעדי תקיפת חיל האוויר ברצועה | צילום: דובר צה''ל

Whatsapp Image 2023 04 05 At 0
יעדי תקיפת חיל האוויר ברצועה | צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי ומסוקי קרב תקפו במהלך הלילה מתחם צבאי ששימש כמחנה אימונים לפעילי מערך הייצור של ארגון הטרור חמאס, מחסן אמצעי לחימה ושני מתחמים צבאיים של הארגון. עוד נכתב כי חיל האוויר תקף מחנה של חמאס ומוצב צבאי של המערך הימי של הארגון וכן הותקפה מנהרה.

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אמר הלילה: "אנו מצדיעים לעם שלנו ולהתנגדות שניהלה את המערכה עם ישראל וביססה בסבב הנוכחי כי היא מאוחדת תומכת באסירים ובעם שלנו", והוסיף: "הודענו לכל המתווכים כי יש למסור את גופתו של השהיד חאדר עדנאן למשפחתו".

אמש דיווחה סוכנות הידיעות העזתית "שהאב" כי חיל האוויר תקף מספר פעמים מטרה בצפון-מערב רצועת עזה, מטרה נוספת במערב הרצועה ומטרת שלישית בדרום הרצועה. תחנת הרדיו של חמאס דיווחה על תקיפה של חיל האוויר באמצעות מספר טילים נגד מוצב של אחד מאירגוני הטרור בדרום הרצועה, וכן על תקיפת מוצבים של חמאס בצפון הרצועה. עוד דווח על תקיפת מוצב של אחד מאירגוני הטרור במחנה הפליטים א-שאטי שבמערב הרצועה.

.
הפצצת חיל האוויר ברצועה | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

בתוך כך, מערכת הביטחון הציגה אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו כמה חלופות לתגובה על הירי הרקטי מעזה, ועל אף שבישראל אומרים הערב כי אין כוונה או רצון להגיע למערכה או סבב רחב, בכיר ישראלי אמר אחרי הערכת המצב שכינס רה"מ כי "צפויה תגובה נרחבת מבדרך כלל, וייתכן כי האירוע יימשך יותר מיממה". אתמול שוגרו מהבוקר ועד תחילת התקיפה של צה"ל ברצועה 44 רקטות לעבר ישראל. בצה"ל המתינו להתגבשות של תנאים מבצעיים מסוימים.

מטח הרקטות התחיל אתמול בשעות אחר הצהריים, כאשר מדובר צה"ל נמסר כי ירי טנקים בוצע לעבר הרצועה, וכי צה"ל מנחה את התושבים להישאר בסמוך למרחבים מוגנים במרחב עוטף עזה ובשדרות. כעבור זמן קצר נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות ויישובי עוטף עזה, ו-26 רקטות שוגרו מעזה לכיוון ישראל, כאשר ארבע מהן יורטו ו-16 נפלו בשטח פתוח.

יירוט רקטה בשמי שדרות
יירוט רקטה בשמי שדרות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשדרות זוהו שתי נפילות, ובאתר בניה בו פגעה רקטה נפצע נתין זר כבן 25 באורח בינוני מרסיסים, ושני עובדים זרים נוספים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בנוסף נפצעו באורח קל גבר כבן 75 ואישה בת 49 לאחר שמעדו ונחבלו בדרך למרחב המוגן. כמה נפגעי חרדה טופלו במקום. בעזה דיווחו כי חמישה פלסטינים נלקחו לטיפול בבית חולים לאחר שנפצעו באורח בינוני וקל מרסיסי מיירט של כיפת ברזל בבית חאנון שבצפון הרצועה.