גנץ מתייחס לגל הטרור: "אין מבחינתנו מגבלות על הפעלת הכוח"

בתדריך לכתבים הצבאיים התייחס שר הביטחון לפיגועים האחרונים ואמר כי השטח תוגבר בכוחות רבים וכי המודיעין שנאסף משמש לצרכים התקפיים וסיכול אירועים נוספים. גנץ התייחס גם לאירוע ניסיון חטיפת הנשק שאירע אמש ואמר: "התברר שזאת טרגדיה"

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: MSC

שר הביטחון בני גנץ אמר הערב (שני) בתדריך לכתבים כי "אין מבחינתנו מגבלות על הפעלת הכוח, הדבר היחיד שמכתיב את הפעלת הכוחות הוא הצורך המבצעי". עוד הוסיף גנץ כי "אנחנו מנצלים את המודיעין גם לצרכים התקפיים כמעצרים, בין שהם סיכולים של אירועים שעומדים לקרות, או בין שהם אוחרים כתוצאה מהחקירות שמתפתחות כתוצאה מהמעצרים השונים".

שר הביטחון סיפר כי במסגרת המאמץ ההגנתי, "תגברנו את השטח בהרבה מאוד כוחות – בישראל, באיו"ש ובתפר, והדבר הזה יימשך. אנחנו מתחילים במאמץ הנדסי לשפר את המצב הקיים בשטח כרגע, וכמו שאתם בוודאי יודעים קיבלנו אתמול החלטה לקדם שני מכשולים, אחד בצפון ואחד בדרום, פעילות הבינוי תצא לדרך בהקדם האפשרי וננסה לשפר את המצב לאורך התפר עצמו".

"אנחנו משתדלים לבדל בין האוכלוסייה לבין מבצעי הטרור", אמר גנץ, "ובין הסביבות הגיאוגרפיות השונות. אנחנו יודעים שבאזור ג'נין יש הרבה פעילות טרור ולכן האזור הזה הוא תחת פעילות מקיפה כולל פגיעה כלכלית. ביתר האזורים אנחנו מאפשרים את המשך החיים, המשך הפולחן, המשך שגרת החג. אני הרעיון המסדר הוא לבדל בין האוכלוסייה לבין מבצעי הטרור, ובין האזורים, וננסה להמשיך ולפעול כך".

"לצד זאת", אמר שר הביטחון, "נמשיך לתגבר את משטרת ישראל בחגים עם נוכחות של לוחמים והמטרה היא שיוכלו להתערב בזמן קצר בכל אירוע", והתייחס לאירוע בו נהרג אזרח ישראלי שלוקה בנפשו לאחר שניסה לחטוף נשק מחיילת בצומת בת הדר: "אתמול היה אירוע טרגי של מח"ט בנימין שהבין שהוא באירועי פח"ע ובסוף התברר שזאת טרגדיה. בגלל שהייתה חטיפת נשק, הוא פעל נכון והתערב. אנחנו רוצים שיהיו כמה שיותר כוחות בשטח כך שאם לא נצליח למנוע פיגוע נוכל לפחות לעצור אותו כמה שיותר מהר".