גנץ: "היינו עדים לאלימות ישראלים נגד חיילים - לא נסבול את זה"

אחרי שלוחם נדרס על ידי מתנחל ונפצע קל בחומש, שר הביטחון התייחס בוועדת חוץ וביטחון לאירוע האחרונים ביהודה ושומרון. "לא נקבל את זה ערכית ומוסרית"

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון בכנסת לאלימות המתנחלים בחומש. "לצד המשימות נגד המאבק הטרור היינו עדים לאחרונה לתקיפות של ישראלים נגד פלסטינים וחיילי צה"ל שכללו פגיעה פיזית ופגיעה ברכוש", אמר השר. "אנחנו לא נקבל את זה ערכית, מוסרית ולא נסבול את זה".

אתמול נפצע לוחם צה"ל באורח קל, לאחר שנדרס על ידי רכב במסגרת הגעתם של מאות מתנחלים לפנות בוקר אל שטח המאחז חומש, שבו אירע הפיגוע ביום חמישי האחרון. לפי דובר צה"ל, המתנחלים החלו לפעול באלימות פיזית ומילולית כלפי כוחות צה"ל, המשטרה ומג"ב שניסו לחסום ולמנוע את כניסתם של המתנחלים אל המאחז.

בנוסף לכך, השחיתו המתנחלים שניסו לפרוץ אל המאחז רכוש צבאי, וחסמו את מעבר הכוחות אל הזירה. מצה"ל נמסר כי הוא מגנה כל גילוי אלימות כלפי כוחות הביטחון, וכי יפעל בנחישות ביחס לכל ניסיון פגיעה באנשי כוחות הביטחון הממלאים את תפקידם לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל: "צה"ל ימשיך להתמקד בשמירה על ביטחון האזרחים, וזאת לצד אכיפת החוק ומניעת פעילות בלתי חוקית באשר היא".

בנוגע למצב בשומרון, אמר גנץ כי "בשבועות האחרונים, מול התרעות שהלכו וגברו, ביצענו מבצעי סיכול רחבים שגדעו יכולות וכוונות. המבצעים האלו יימשכו, נגביר את הנוכחות בשטח ואת הפעולות לבלימת הטרור - ונגבה מחיר ממי שמנסה ללבות אותו. נפעל מול כל ניסיון של חמאס לפגוע באזרחי ישראל ולהתעצם – בכל מקום, ובכל זמן".

בקשר לפשיעה הלאומנית בארץ, הוסיף שר הביטחון: "אני מגבה את חיילי צה"ל, את השוטרים ואנשי השב"כ - שפועלים לפי החוק ולפי הנחיות הדרג המדיני. הרוב המוחלט של המתיישבים הם אנשים ערכיים, שפועלים על פי חוק, וגם הם מגבים ומעריכים את פעילות כוחות הביטחון".