גנץ: "לא בטוח שלעמוד על גשר זה מודל למחאה נגד הממשלה"

שר הביטחון יצא נגד ראש הממשלה בכל הנוגע לצעדי המחאה של האחרון נגד הממשלה הנבחרת. גנץ גם התייחס למותה של הנערה בת ה-16 בג'נין במהלך חילופי אש עם צה"ל במבצע למעצר מבוקשים אמש, והביע צער "כמו על כל מוות של מי שלא היה מעורב בטרור, אם אכן כך היה"

חבר הכנסת בני גנץ
חבר הכנסת בני גנץ | צילום: רויטרס

במהלך ישיבת סיעת המחנה הממלכתי אמר שר הביטחון בני גנץ  כי הוא "לא בטוח שלעמוד על גשר זה המודל המרכזי למחאה נגד הממשלה", בהתייחסו לראש הממשלה יאיר לפיד.

גנץ הוסיף: "המחנה שלנו לא מרגיש פראייר. הוא גאה להתגייס, יש לו תחושת סיפוק אדירה מלעשות מילואים, הוא אוהב את מדינת ישראל. הוא לעולם לא יעכב מלגות ללוחמים או חוקים שירחיבו את הסיוע לנכי צה"ל – הוא בעד מי שמשרת. הוא לא חושב שהממשלה שנבחרה מטורפת, משוגעת או מטורללת – הוא חושב שהקיצוניות שבה מסכנת את מדינת ישראל, והוא מבין שהם יודעים בדיוק מה הם עושים. אנחנו, כמו הרוב הממלכתי, בעד תיקונים שישפרו את מערכת המשפט – ונגד הפיכה שלטונית שתעשה 'חוקה אינסטנט', מעקרונות יסוד שעליהם הוקמה את המדינה".

"אנחנו לא מפחדים, אנחנו מכירים בהכרעה הדמוקרטית, ונכונים להיאבק על זכויותינו. נכונים לשמור על ביטחוננו", הוסיף גנץ. "ככה אני מרגיש, ככה אנחנו במחנה הממלכתי מרגישים; אנחנו לא נרד מהארץ, אנחנו לא נפסיק להתגייס, לא נעשה מרד מסים, לא נקרא לאוטונומיה תל-אביבית. ואני שואל את נתניהו וכל אחד ואחת מחברי הקואליציה – אם זה אנחנו, אז מה אתם? אתם אלו שתפרקו את בית המשפט העליון? אתם אלו שתהפכו את המשטרה לכלי שרת בידי פוליטיקאי? אתם אלו שתהפכו את הצבא לנכה בטיפול ביהודה ושומרון? אתם אלו שתסגרו את צבא העם? אם זה אתם, אתם תיכשלו. אזרחי ישראל רואים, צופים, ורושמים. וכידוע לכם, לפחות למי שעשה צבא מביניכם – לכל שבת, יש גם מוצאי שבת".

יאיר לפיד
ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עוד אמר גנץ: "12 הקולות של המחנה הממלכתי יפעלו בכדי להפיל את הממשלה, בכל הזדמנות שתהיה לנו. הגם שכך, כשחיי אדם יונחו על הכף, ואופיה הדמוקרטי של מדינת ישראל יהיה בסכנה – אנחנו נהיה שם מול הגורמים הקיצוניים שסוחטים בכל דרך, ואומרים ש"'קבלו כל מה שהם רוצים' – במליאה, בוועדות, ובכל מקום שנידרש לו. לא אלמן ישראל.

"אני מבקש לפנות לנתניהו ולהגיד באופן הברור - אני יודע שמצבך המשפטי הפך את תהליך הקמת הממשלה לאירוע של סחיטה. אני מבקש להגיד לך מכאן באופן הברור ביותר – אם תבקש למנוע פעולות הקשורות לפגיעה בדמוקרטיה והביטחון הלאומי שמובילים שותפיך, אנחנו נהיה שם מולם, תמיד נפעל לפי האינטרס הלאומי. נשמור על הביטחון – על יחסנו עם ארצות הברית ועל יחסינו עם מדינות השלום באיזור, בנושא איראן, צבא העם, פצועי ונכי צה"ל. נשמור על הדמוקרטיה – ועל עליונותו של שלטון החוק מכל משמר. נשמור על מדינה יהודית – על חוק השבות ויחסינו עם יהדות התפוצות. נהיה כאן להיאבק כשצריך, וגם לתמוך כשאפשר, וכל זאת אך ורק – לפי האינטרס הלאומי.

גנץ המשיך ואמר כי הוא "מביע צער על מותה" של הנערה בת ה-16 בג'נין, "כמו על כל מוות של מי שלא היה מעורב בטרור, אם אכן כך היה. מדובר באירוע מעצר של חשודים בפיגועי ירי ובמעורבות בהתארגנויות טרור במטרה לרצוח ישראלים. במהלך האירוע נורתה על הכוחות אש מאסיבית והושלכו מטענים ובקבוקי תבערה. בתגובה הכוחות השיבו אש למקורות הירי מתוך הגנה עצמית. הנושא נמצא בתחקור ואני יכול להבטיח לכם דבר אחד – בניגוד למי שיושבים על הצירים עם נשק, אבנים ובקבוקי תבערה, ומחכים להזדמנות לרצוח נערות ונערים ישראלים, נשים, זקנים וטף – חיילי צה"ל לא יורים במכוון לעבר בלתי מעורבים. צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור, בכל מקום ובכל שעה, תוך הקפדה על הוראות הפתיחה באש. למפקדים ולחיילים יש גיבוי מלא להמשיך ולמלא את משימתם במקצועיות ובנחישות".