גנץ: "הסכם שלא יחזיר את איראן שנים אחורה - יפגע בביטחון העולמי"

שר הביטחון ביקר בקמפוס לימודי המודיעין והסייבר המוקם בימים אלו בב"ש, ובמתחם שבו נבנית קריית המודיעין בנגב, והתייחס להסכם הגרעין המתקרב לחתימה ולביקורו מחר בארה"ב. "את הדהרה של איראן לגרעין חייבים להסיג לאחור משמעותית"

זמן צפייה: 01:01

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (רביעי) בקמפוס לימודי המודיעין והסייבר המוקם בימים אלו בבאר שבע, ובמתחם שבו נבנית קריית המודיעין בנגב, והתייחס להסכם הגרעין המתקרב לחתימה בין איראן לבין המעצמות: "הסכם שלא יחזיר את היכולות של איראן שנים אחורה, וישאיר אותה מוגבלת למשך שנים ארוכות קדימה – יפגע בביטחון העולמי והאזורי".

גנץ התייחס לביקורו מחר בארצות הברית, ואמר כי מטרת הביקור "להעביר מסר ברור בנוגע למשא ומתן בין המעצמות לאיראן על הסכם הגרעין". עוד אמר שר הביטחון: "את הדהרה של איראן לגרעין חייבים להסיג לאחור משמעותית. את מימון השלוחים שלה באזור - צריך לנתק מצינור הריאל האיראני. אנחנו נדון בנושא עם האמריקנים, ולצד זאת, ישראל תמשיך לבנות את כוחה ואת יכולותיה - בכדי שבכל מצב, תדע להגן על עצמה".

שר הביטחון בני גנץ בקריית המודיעין בנגב
שר הביטחון בני גנץ בקריית המודיעין בנגב | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במהלך הביקור, אותו ערך יחד עם סגן שר הביטחון אלון שוסטר, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' וראשי המועצות בנגב, קיים גנץ סקירה על התקדמות העבודות להעברת אמ"ן לנגב, וכן סקירה בנושא ההתקדמות בסוגיות התחבורה והחיבור למארג האזורי של הפרויקט.

"מערכת הביטחון וצה"ל ממשיכים את החזון של חיזוק הנגב - ביטחונית, טכנולוגית וערכית", אמר גנץ בסיום הביקור, "את החזון הזה אנחנו רואים כאן בהקמת קריית המודיעין. למדינת ישראל אתגרים רבים, והמודיעין האיכותי שלנו הוא חלק חשוב ביכולות הביטחון שלנו. כאן נייצר את דור העתיד של המודיעין – ונייצר את המודיעין שיתרום לביטחונה של המדינה בעתיד".

שר הביטחון בני גנץ בקריית המודיעין בנגב
שר הביטחון בני גנץ בקריית המודיעין בנגב | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

סגן השר שוסטר אמר: "מעבר יחידות אמ"ן לבאר שבע, מהווה נדבך נוסף להתבססות צה"ל בחבל הארץ הדרומי. מערכת הביטחון מעניקה בכך תרומה חסרת תקדים לחוסנה של החברה הישראלית, לריבונות בפריפריה ולשגשוגם של חבלי ארץ חיוניים".

ראש עיריית ב"ש רוביק דנילוביץ' אמר: "אנחנו עושים היסטוריה. הגשמת חזונו של בן גוריון, היא הגשמת הפוטנציאל האדיר המגולם בנגב הישראלי, הן ברמה האסטרטגית היות והוא מהווה 60% משטחה של מדינת ישראל והן ברמת הרכבו החברתי, זוהי המשימה הלאומית של מדינת ישראל".

ראש מועצה אזורית בני שמעון, ניר זמיר, אמר: "גאים לקחת חלק בפרויקט הלאומי והציוני החשוב הזה. התרומה שלו לפיתוח הנגב ולחיזוק המשילות הוא משמעותי ויביא לאזורנו מקומות תעסוקה, קווי תחבורה נגישים ובתקווה משפחות שיבחרו לממש את החזון הציוני ולהשאר לגור בנגב. נמשיך לסייע בכל הנדרש למנהלת ההקמה של קרית המודיעין".

ראש מועצת עומר פיני בדש הוסיף: "שמחתי להיות במפגש בליקית היום. קצב העבודות מדהים, קריית המודיעין תאוכלס בזמן, ואנו כראשי רשויות ניתן כתף להצלחת מעבר לנגב. תודה לשר הבטחון ולרמטכ"ל על קידום המהיר של הפרוייקט".

ראש הממשלה יאיר לפיד
ראש הממשלה יאיר לפיד | צילום: קובי גדעון / לע''מ

מוקדם יותר היום התייחס גם ראש הממשלה יאיר לפיד להסכם המתקרב לחתימה ואמר: "אם ייחתם ההסכם, הוא לא מחייב את ישראל. אנחנו נפעל כדי למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית. אנחנו לא מתכוננים לחיות כשמעל ראשנו יש איום גרעיני של משטר איסלאמי קיצוני ואלים. זה לא יקרה, כי אנחנו לא ניתן לזה לקרות".