גנץ: "ניכנס לרפיח, נחזור לח'אן יונס; חופש הפעולה בעזה יישמר"

חבר קבינט המלחמה סייר עם חברי המחנה הממלכתי בעוטף, ובתום ישיבת סיעה בקיבוץ יד מרדכי הוא נשא הצהרה בשדרות ואמר: "אנחנו בדרך לניצחון - ולא נעצור. צה"ל יהיה בכל מקום שבו יהיו יעדי טרור". על המגעים לעסקה הוא אמר: "הצורך הדחוף ביותר - השבת החטופים, על חמאס לדעת שייגבה מחיר כבד אם יכשיל את המתווה המוצע"

השר בני גנץ

חבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ, ביקר היום (רביעי) בעוטף עזה יחד עם חברי המחנה הממלכתי, ובתום ישיבת סיעה שנערכה בקיבוץ יד מרדכי הוא מסר הצהרה בשדרות ואמר: "הלחימה מול החמאס תארך זמן. הניצחון יבוא צעד אחר צעד. אנחנו בדרך אליו - ולא נעצור. אנחנו ניכנס לרפיח,  נחזור לח'אן יונס ונפעל בעזה. בכל מקום שבו יהיו יעדי טרור - צה"ל יהיה. חופש הפעולה המבצעי שלנו בעזה יישאר, יישמר וימומש".

"איראן, שמממנת את חמאס וג'יהאד איסלאמי - אחראית לטרור שפוגע בערינו ובאזרחינו יום-יום", הוסיף גנץ. "מולה, עלינו לבנות ברית אזורית בהובלה אמריקאית. עלינו להגיע להסכם נורמליזציה מול סעודיה ומדינות נוספות באופן שיביא להיפוך אסטרטגי באזור. אזרחי ישראל צריכים לדעת שהיכולות של מדינת ישראל עולות על כל מדינה במזרח התיכון - בהגנה ובהתקפה. אויבינו מכירים את המציאות הזו היטב, ומבינים את המשמעות. אנחנו נדע להשתמש ביכולותנו בכל מקום, ומול כל איום".

גנץהוסיף: "בנוסף להישגים הצבאיים, יש להשיג הישגים אזרחיים - החזרת התושבים לביתם בעוטף והצמחת היישובים. שמענו מראש העיר דברים מטרידים בנוגע לתקצוב מנהלת תקומה - אנחנו נטפל בכך. הנגב המערבי נדרש להיות בראש סדר העדיפויות בעשור הקרוב. עלינו גם להשיב את תושבי הצפון לביתם במהרה".

המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי חולק כבוד לקצינים שחוסלו בדמשק
המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי חולק כבוד לקצינים שחוסלו בדמשק | צילום: רויטרס

עוד אמר חבר גנץ: "הצורך הדחוף ביותר מוסרית ולאומית - להשיב את חטופינו. צוות המשא ומתן הישראלי עושה מאמצים אדירים לשם כך. לצד לחץ צבאי, יש חשיבות עליונה גם ללחץ המדיני. שוחחתי על כך גם עם בכירים בארה"ב ובאזור - זה הזמן להפעיל את כל המנופים על חמאס. ראשי חמאס צריכים לדעת שלצד המחיר הצבאי, העולם ומדינות האזור יגבו מהם מחיר כבד אם יכשילו את המתווה שעל הפרק".

מפגינים חרדים חסמו את כביש 4 במחאה על הקפאת תקציב הישיבות משטרה חסימות הפגנה גיוס חוק הגיוס שוטרים אלימות
מפגינים חרדים חסמו את כביש 4 במחאה על הקפאת תקציב הישיבות | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

השר גנץ התייחס למתווה הגיוס המוצע, שבג"ץ הודיע כי ידון בו בהרכב מורחב: "אנחנו נהיה שותפים להסכמות על פתרון לשירות - ולא למהלך של פטור משירות. השבעה באוקטובר הוכיח כי נחיה על חרבנו - או שלא נחיה. יש לי כבוד גדול ללימוד התורה שחייב להישמר - ויש לחבריי ולי גם אחריות לאומית על החברה הישראלית כולה. אם יש מי שמוכן לזנוח את ערך השירות וצורכי הביטחון, ולקדם מתווה השתמטות - הוא ישא באחריות, לא נסכים לקומבינה פוליטית".