"'העתק-הדבק' מעזה לביירות": האיום של גלנט לחיזבאללה

שר הביטחון אמר לוול סטריט ג'ורנל: "הכוחות בצפון הרצועה יעברו בקרוב משלב התמרון העצים לפעולות מיוחדות". בנוגע לאיום מצפון אמר: "העדיפות היא לא להיכנס למלחמה עם חיזבאללה. אם לא יושג הסכם שיאפשר לתושבי הצפון לחזור לבתיהם - ישראל לא תירתע מפעולה צבאית". גלנט הדגיש: "נלחמים בציר, לא באויב אחד"

זמן צפייה: 01:30

בריאיון שהעניק שר הביטחון יואב גלנט לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" אמש (ראשון), הוא אמר: "אנחנו נלחמים בציר, לא באויב אחד. איראן בונה כוח צבאי סביב ישראל כדי להשתמש בו נגדנו. העדיפות היא לא להיכנס למלחמה עם חיזבאללה", אך הוסיף כי "80 אלף תושבי הצפון שפונו מבתיהם צריכים להיות מסוגלים לחזור למקום מגוריהם בשלום. אם לא יושג הסכם שיאפשר זאת, ישראל לא תירתע מפעולה צבאית". השר גלנט הדגיש: "חיזבאללה רואה מה קורה בעזה - והם יודעים שאנחנו יכולים לעשות העתק-הדבק לביירות".

באשר ל"שלב ג'" של הלחימה בעזה, שר הביטחון אמר כי כוחות צה"ל בצפון הרצועה יעברו בקרוב מ"שלב התמרון העצים" לכיוון "סוגים שונים של פעולות מיוחדות". גורמים ישראלים אמרו לעיתון כי המעבר למבצעים בעצימות נמוכה יותר יהיה הדרגתי ויתרחש בזמנים שונים ובחלקים שונים של עזה. כמו כן, על-פי קצינים ישראלים, השלב "העדין" ביותר של הלחימה יהיה ככל הנראה סביב העיר רפיח בדרום רצועת עזה, שכעת עמוסה בתושבי צפון הרצועה שהתפנו מבתיהם.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, טען בהודעתו כי קבינט המלחמה לא יכול להחליט על השינוי בשלבי הלחימה. הוא אמר: "הדיווחים והראיונות בחו"ל שבקבינט הקטן החליטו על סיומו של השלב העצים ומעבר לפעילות מצומצמת בעזה, הם למעשה הכרזות על סיום מלחמת ההכנעה ומעבר למלחמת התשה - אין לקבינט הקטן מנדט להכריז על כך. לא כך ננצח".

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בנוסף, גלנט אמר בריאיון שהתקיפה של חמאס ב-7 באוקטובר מייצגת כשל גדול בהרתעה הישראלית. לדבריו, המודיעין מצביע על כך שמנהיגי חמאס לא ציפו שישראל תצא למבצע קרקעי רחב היקף בעזה בתגובה למתקפה, ואמר: "הם לא לקחו את זה ברצינות, אפילו כשנכנסנו לראשונה". לטענתו, המטרה הסופית של ישראל במלחמה היא לשכנע את אויביה שכל מתקפה עתידית נגדה - תגרור תוצאות הרסניות. "האם צריך לאפשר לחמאס, לחיזבאללה ולאיראן להחליט איך אנחנו חיים את חיינו כאן בישראל? זה משהו שאנחנו לא מקבלים", אמר שר הביטחון.