גלנט: "איראן צברה חומר מועשר שיכול להספיק לחמש פצצות גרעיניות"

שר הביטחון הגיע לביקור מדיני רשמי ראשון ביוון ובקפריסין, וחשף כי איראן איננה מסתפקת בפצצה גרעינית אחת. "תוכנית הגרעין האיראנית נמצאת בשלב המתקדם ביותר בו היתה מאז ומעולם"

שר הביטחון יואב גלנט בביקור מדיני ביוון
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט החל הבוקר (חמישי) ביקור מדיני רשמי ראשון ביוון ובקפריסין, ובפתח ביקורו הוא חשף כי איראן איננה מסתפקת בפצצה גרעינית אחת. "תוכנית הגרעין האיראנית נמצאת בשלב המתקדם ביותר בו היתה מאז ומעולם", אמר גלנט, "עד היום צברה חומר מועשר ברמה של-20% ו-60% שיכול להספיק לחמש פצצות גרעיניות". שעות ספורות לאחר מכן אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "איראן שוות ערך ל-50 צפון קוריאה. היא לא רק בריון שכונתי, כמו השושלת ששולטת בצפון קוריאה - מדובר בכוח אידיאולוגי שרואה בנו, ישראל, את השטן הקטן ורואה בכם (ארה"ב) את השטן הגדול. אם איראן תוכל לאיים על כל עיר בארצות הברית בסחיטה גרעינית, זה ישנה את ההיסטוריה".

השר גלנט התקבל במשמר כבוד במשרד ההגנה באתונה, ונפגש עם עמיתו שר ההגנה היווני, רמטכ"ל צבא יוון ובכירים נוספים. בדבריו התייחס השר גלנט למאמציה של איראן להשגת נשק גרעיני ובמקביל להיותה הגורם העומד מאחורי פעולות טרור באזור ובעולם כולו, וכן לחוליית הטרור שנתפסה על אדמת יוון ותכננה לבצע פיגועים כנגד יעדים ישראלים.

"שיתוף הפעולה המודיעיני בין המדינות קיבל ביטוי ציבורי לפני כחודש", אמר גלנט, "עם מעצרם של שני פעילי טרור פקיסטניים שהופעלו על ידי משמרות המהפכה במטרה לפגוע במטרות ישראליות ביוון. זהו אינו הפיגוע היחיד שנמנע. איראן בהנחיה ישירה של מנהיגה, מקדמת פעולות טרור ברחבי העולם. זיהינו מאמצים אלו ביוון, גרמניה, קפריסין ובמדינות נוספות".

שר הביטחון יואב גלנט בביקור מדיני ביוון
שר הביטחון יואב גלנט בביקור מדיני ביוון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"בחודשים האחרונים", הוסיף שר הביטחון, "מתמודדת מדינת ישראל עם התקפות טרור מלבנון, מסוריה, מעזה ומאיו"ש. לכולן מכנה משותף מובהק: איראן. איראן איננה איום רק על ישראל: היא המממנת, המאמנת, התומכת ומובילת הטרור ועסקאות הנשק המסוכנות והגדולות בעולם. לשם המחשה, לאורך החצי שנה האחרונה נחתו בסוריה, על בסיס שבועי, טיסות מאיראן ובהן אמצעי לחימה, שנועדו להמשיך להפיץ את פעילותה ההרסנית באזור".

שר הביטחון יואב גלנט בביקור מדיני ביוון
שר הביטחון יואב גלנט בביקור מדיני ביוון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"אנו פועלים ונמשיך לפעול באופן שיטתי מול איום זה", סיכם גלנט את דבריו, "לא נאפשר לאיראן להקים צבא איראני בסוריהולא נאפשר שהאדמה הסורית תהיה מקפצה לנשק מתקדם לכיוון לבנון. העשרה איראנית ל-90% תהיה טעות חמורה מצד איראןֿ. מחירה יהיה גבוה ויהיו לכך השלכות שיכולות להבעיר את המזרח התיכון. ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה למנוע איראן גרעינית וכך מצופה גם מהקהילה הבינלאומית".