גלנט חתם את ביקורו בגרמניה: "יש לנו את היכולת להגן על עצמנו"

בתום ביקורו בברלין - שבמהלכו הושלמה עסקת מכירת מערכת "חץ 3" לגרמנים - השר גלנט נחת בישראל, היישר למתיחות הביטחונית בשטחים ובגבול הרצועה. "80 שנים לאחר שבמקום הזה נשלחו אל מותם 50 אלף יהודים, אנו עומדים בראש משלחת ביטחונית המספקת מערכות להגנת אזרחי גרמניה"

זמן צפייה: 02:30

שר הביטחון יואב גלנט חתם היום (שישי) את מסעו לברלין - שם חתם על עסקת מכירת מערכת "חץ 3" לגרמניה - בביקור באנדרטת "רציף 17" בברלין, שהוקמה לזכר קורבנות השואה. "אני חותם היום יממה אחת מאוד מרגשת וחשובה, כאן בברלין בירת גרמניה", אמר גלנט, "80 שנים לאחר שבמקום הזה, ברציף 17 בברלין, נשלחו אל מותם 50 אלף יהודים, אנחנו כאן בראש משלחת ישראלית של משרד הביטחון, צה"ל, התעשייה האווירית, חותמים עסקה בהיקף של כארבעה מיליארד דולר שנועדה להגן על גרמניה".

השר גלנט הגיע למקום יחד עם שר ההגנה של גרמניה בוריס פיסטוריוס. הוא נפגש עם פרנץ מיכלסקי, ניצול שואה תושב ברלין, ורעייתו פטרה. גלנט אמר: "אני רוצה לומר לציבור בישראל שיש לנו את היכולת להגן על עצמנו, על משפחותינו ועל ילדינו בכוחות עצמנו, וכך נעשה - זו משימתה של מערכת הביטחון".

השר גלנט באנדרטת רציף 17 בברלין
השר גלנט באנדרטת רציף 17 בברלין | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
השר גלנט באנדרטת רציף 17 בברלין
השר גלנט באנדרטת רציף 17 בברלין | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט השתתף אמש בטקס החתימה על מסמך להתנעת המכירה של מערכת "חץ 3" מתוצרת התעשייה האווירית, שהתקיים במשרד ההגנה בברלין. יחד עם עמיתו שר ההגנה הגרמני חתם גלנט על הצהרה משותפת לחיזוק הקשרים הביטחוניים בין ישראל וגרמניה.

שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה הגרמני בוריס פיסטוריוס בטקס החתימה על מערכת חץ 3 בברלין
שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה הגרמני בוריס פיסטוריוס בטקס החתימה על מערכת חץ 3 בברלין | צילום: רויטרס

לאחר החתימה אמר שר הביטחון: "80 שנה מאז מלחמת העולם השנייה, ישראל וגרמניה משלבות ידיים בבניית עתיד בטוח יותר לשני העמים. המדינות שלנו הגיעו למערכת יחסים שכוללת שיתוף מודיעין רגיש, ידע ויכולות צבאיות גרמניה תרמה רבות לביטחון ישראל, והיום אנו גאים לתרום לביטחונה של גרמניה כמדינה מובילה באירופה ובעלת ברית אסטרטגית".