גלנט: "אין אדם שלא מבין היום למה צריכים את מערך המילואים"

שר הביטחון קיים הערכת מצב באוגדה 252, אוגדת המילואים הפועלת בצפון רצועת עזה, והביע את הערכתו לפעילות המבצעית ולתפקוד האוגדה, מפקדיה ולוחמיה. "אנחנו לא עוצרים, אנחנו הולכים בכל הכוח עד שנמגר את ארגון החמאס"

זמן צפייה: 03:11

בשעה שכוחות הביטחון בעיצומו של היום ה-34 למלחמה, שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (חמישי) הערכת מצב באוגדה 252, אוגדת המילואים הפועלת בצפון רצועת עזה, והביע את הערכתו לפעילות המבצעית ולתפקוד האוגדה, מפקדיה ולוחמיה. "צריך לזכור שבגזרת בית חאנון נמצא הגדוד ממנו הגיעו המחבלים כדי לרצוח ולחטוף בקיבוץ ארז, בנתיב העשרה ובשדרות, לקרב יש משמעות קודם כל בהיבט הסמלי", אמר גלנט, "צריך להעביר את בית חאנון למצב שכל תשתיות הטרור הרוסות".

"אנחנו לא עוצרים", הוסיף גלנט, "אנחנו הולכים בכל הכוח עד שנמגר את ארגון החמאס - פוגעים בכל הפיקוד, שרשרת הפו"ש, מחסני אמל"ח, אמצעי תקשורת ומנהרות, בונקרים ומפקדות, מחסלים את הכל. התשובה למעשה הברוטאלי והברברי הזה זה מחיקת החמאס. מפה נמשיך הלאה. אם לא נמחק את החמאס בעזה, נקבל עוד עשרה כאלה שבאים ממקומות אחרים".

השר גלנט עם לוחמי המילואים שפועלים ברצועת עזה
השר גלנט עם לוחמי המילואים שפועלים ברצועת עזה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"בסוף שנת 23׳, אין במדינה אדם שלא מבין למה צריך את מערך המילואים", אמר שר הביטחון למילואימניקים, "אני זוכר את עצמי בתחילת התפקיד - לפני פחות משנה, היו הרבה ששאלו בשביל מה צריך את זה. ניסינו להסביר להם, נתנו את כל ההטבות לאנשי המילואים גם לפני וגם תוך כדי המלחמה. אני רואה אתכם ואני יודע שכל אחד עזב משפחה, בית, עסק, יש נכונות רבה למי שנמצא כאן ומי שנמצא בשטח. אני רואה כאן הרבה אנשים ותיקים, כל מי ששאל - למה מתאמנים שנה אחר שנה בצאלים או במקומות אחרים? אז הנה התשובה".