הפעולה מתקדמת מהר מהצפוי: צה"ל שולט ברוב ציר פילדלפי

כוחות אוגדה 162 מעמיקים את הלחימה ברפיח, ושולטים כבר ב-60% מהציר שמשמש להברחת אמל"ח מסיני לרצועת עזה. הכוחות ממשיכים לנוע מערבה, כאשר כמעט מיליון עזתים כבר ברחו מרפיח צפונה אל ח'אן יונס, אל-מוואסי ומחנות המרכז

זמן צפייה: 01:55

כוחות צה"ל ממשיכים הבוקר (שלישי) את הפעולה ברפיח, כאשר אוגדה 162 מעמיקה את הלחימה במרחב מעל ומתחת לקרקע. צה"ל כבר שולט ב-60 אחוזים מציר פילדלפי, הציר שמהווה את קו הגבול בין רצועת עזה לבין מצרים, והכוחות שולטים בציר ההברחות, ופועלים משמעותית נגד מנהרות חמאס שמשמשות להברחות מחצי האי סיני לרצועה, במטרה לגדוע את צינור החמצן של חמאס ולא לאפשר לו לקבל אמצעי לחימה חדשים מסיני.

צה"ל ממשיך להתקדם לעבר הים בציר פילדלפי, ובמקביל הכוחות שנעים מערבה נמצאים כבר בשכונת "ברזיל" ברפיח, כאשר כמעט מיליון עזתים כבר ברחו מרפיח צפונה אל ח'אן יונס, אל-מוואסי ומחנות המרכז, וברפיח נמצאים כעת בין 300 ל-400 אלף עזתים, וצה"ל פועל לפנות גם אותם.

אתמול מסר דובר צה"ל כי לוחמי חטיבת גבעתי, חטיבה 401, חטיבה 12 וחטיבת הקומנדו, פשטו על תשתיות טרור במרחב, חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה רבים, בהם משגרי רקטות ומטעני חבלה.

פעילות צה"ל במזרח רפיח
פעילות צה"ל במזרח רפיח | צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברפיח, דרום רצועת עזה
כוחות צה"ל ברפיח, דרום רצועת עזה | צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברפיח, דרום רצועת עזה
כוחות צה"ל ברפיח, דרום רצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

אמש הותר לפרסום כי ארבעת גופות החטופים שכוחות הביטחון חולצו מג'באליה שבצפון הרצועה הוחזקו בתוך מנהרה תת-קרקעית. שב"כ הביא את ידיעת הזהב ממחבלים שנעצרו בעזה, וכוחות צנחנים מפלוגת "חץ" של גדוד 202 חיסלו את המחבלים שהיו מחוץ לאיתור. כוחות יהל"ם, היחידה למשימות מיוחדות של חיל ההנדסה, נכנסו למנהרה יחד עם לוחמי שב"כ וכוחות יחידה 504 של אמ"ן, וחילצו משם את גופות החטופים.