נתניהו בפיקוד צפון: "יש לנו תוכניות חשובות, מפורטות ומפתיעות"

בצל האש הבלתי-פוסקת, סייר ראש הממשלה בגבול לבנון. הוא אמר: "אנחנו פועלים כל הזמן בחזית הצפון. יש לנו תוכניות מפורטות, חשובות ואפילו מפתיעות". הוא הוסיף: "עד עכשיו חיסלנו מאות פעילי חיזבאללה - גם היום - ועוד היד נטויה"

רה"מ נתניהו בפיקוד הצפון
רה"מ נתניהו בפיקוד הצפון | צילום: מעיין טואף / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (חמישי) בפיקוד הצפון, בצל האש הבלתי-פוסקת בגבול לבנון. הוא אמר: "אנחנו פועלים כל הזמן בחזית הצפון. יש לנו תוכניות מפורטות, חשובות ואפילו מפתיעות".

נתניהו אמר עוד כי "עד עכשיו חיסלנו מאות פעילי חיזבאללה, ועוד היד נטויה - גם היום. קיבלתי סקירה מאלוף פיקוד הצפון, ושוחחתי גם עם מפקדי האוגדות. אינני משתף את האויב בתכניות הללו, שנועדו לעשות שני דברים: להחזיר את הביטחון לצפון ואת התושבים בבטחה לבתיהם. אנחנו נחושים להשיג את שני הדברים".

במהלך הביקור, ראש הממשלה קיבל סקירה מבצעית ממפקד פיקוד צפון אלוף אורי גורדין על הפעילות ההתקפית וההגנתית הענפה בגזרה, שוחח עם אלוף הפיקוד ומפקדי האוגדות על התכניות המבצעיות המפורטות בזירה, ושמע על הנחישות בקרב האוגדות לפעול ככל שנדרש להשבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון.

בתוך כך, הלחימה בצפון ממשיכה בעצימות רבה: כ-30 שיגורים זוהו לעבר מרחב איילת השחר שבגליל העליון, ורקטה נפלה בכביש סמוך לקיבוץ. בתגובה, חיל האוויר תקף את המשגר ממנו בוצע הירי בלבנון. לאחר מכן נורה מטח לעבר קריית שמונה, בו נפלו מספר רקטות בשטחים פתוחים - ובעקבותיו הוצתו שריפות והתרחשו הפסקות חשמל באזור קריית שמונה ומטולה, לא דווח על נפגעים. בשעות הערב זוהו שני כטב"מים משטח לבנון, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי אחד וכלי טיס נוסף נפל במרחב קריית שמונה - ללא נפגעים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405231210' autoplay='0' credit='' desc='נפילת רקטה באיילת השחר' poster='' kid='1_umys6c1i' duration='10']

נפילה באזור קריית שמונה חרבות ברזל
נפילה באזור קריית שמונה | צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

במקביל, כלי טיס של חיל האוויר תקף הבוקר כלי רכב בדרום לבנון, בו המחבל מחמד עלי נאצר פראן - שחוסל. פארן היה האחראי על תשתית לייצור והצטיידות באמצעי לחימה של חיזבאללה בדרום לבנון. הוא עסק בשנים האחרונות בייצור אמצעי לחימה אסטרטגיים ויחודיים של חיזבאללה, וחלק מהתשתיות עליהן היה אחראי בדרום לבנון הותקפו במהלך החודשים האחרונים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405231329' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='חיסול הבכיר בחיזבאללה' poster='' kid='1_g3tac25b' duration='8']

תיעוד הרכב שהותקף בדרום לבנון
תיעוד הרכב שהותקף בדרום לבנון

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט הפליג היום עם כוחות חיל הים אל מול חופי עזה וקיבל סקירות על המאמצים המבצעיים וההומניטריים בזירה הימית. הוא אמר על סיפון ספינת ה"דבורה": "יצאתי הבוקר, יחד עם מפקדים וקצינים מחיל הים, על מנת לסייר מול חופי עזה ולבחון את המאמץ המבצעי וההומניטרי שמתרחש דרך הים. הפעולה הזאת מתבצעת בצורה מצוינת, בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות היבשה והאוויר וההתרשמות היא שהדברים עובדים כראוי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405231613' autoplay='0' credit='אלעד מלכה' desc='גלנט מול חופי עזה' poster='' kid='1_j1k453db' duration='56']

בסיור, בו השתתפו סגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם, מפקד חיל הים האלוף, דוד סער סלמה, המזכיר הצבאי לשר הביטחון, תת-אלוף גיא מרקיזנו, ומפקד זירת אשדוד בחיל הים, אלוף-משנה איתן פז, הוסיף גלנט: "אנחנו מחזקים את המאמץ שלנו מול רפיח. הפעולה הזאת תלך ותתגבר, עם עוד כוחות מהקרקע ומהאוויר, ונגיע למטרות שלנו - להכות קשה מאוד את החמאס, לשלול את היכולותיו הצבאיות, להביא לכך שאנחנו יוצרים את כל התנאים על מנת להחזיר את החטופים אל ביתם. זה נושא מרכזי עבורנו ואנחנו נעשה כל מאמץ על מנת ליישם אותו בכל הדרכים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405231652' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תא"ל הגרי: "יש חטופים ברפיח"' poster='' kid='1_0b2jlj0c' duration='266']

בתוך כך, דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, שחרר היום הצהרה באנגלית לתקשורת הזרה, בה התייחס לראשונה לסרטון חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר: "מי ששכחו כמה ברבריים מחבלי חמאס, קיבלו אתמול תזכורת מצמררת כשהם צפו בתיעוד של בנותינו נחטפות. הן צריכות לחזור הביתה למשפחותיהן. עלינו לעשות הכל כדי למלא אחר מטרתינו ולהשיב את כל החטופים והחטופות הביתה, ולהבטיח את הכרעת חמאס".

תא"ל הגרי הדגיש: "אנחנו פועלים נגד חמאס, ופועלים כדי לשחרר את החטופים מידי חמאס, שמחזיק באלו ברפיח - וזו הסיבה שאנו מתמרנים בעיר הדרומית ברצועת עזה. אנחנו מבצעים את הלחימה באופן מדויק וממוקד. חמאס מטמיע את עצמו באוכלוסייה אזרחית ברפיח, משום שחמאס רוצה שאזרחים עזתים ייתפסו באש הצולבת בין צה"ל לחמאס. אנחנו לא. אנחנו עושים הכל כדי להגן על האזרחים העזתים ברפיח, כמו לפנות אותם באופן זמני מהעיר למרחבים הומניטריים, וכבר כמעט מיליון פלסטינים התפנו מרפיח".

"עד כה בפעילות ברפיח חיסלנו עשרות מחבלים, חשפנו עשרות פירי מנהרות, והשמדנו תשתיות טרור כגון משגרי רקטות, טילים ואמצעי לחימה, המוכנים לשיגור לעבר ישראל", הוסיף תא"ל הגרי, שהתייחס גם להעברת הסיוע ההומניטרי לעזה: "שיתפנו את תוכניותינו עם ארצות הברית, שמענו את נקודת המבט שלהם, היינו קשובים להם, ונמשיך את הדיאלוג מולם. נמשיך לעבוד מול האמריקנים בהכנסת סיוע לעזה דרך הנמל הצף הזמני שהקימו ברצועה".