אישום: 5 תושבי ירכא חטפו 3 פלסטינים כנקמה על חטיפת טירן פרו

החמישה נעצרו בפעילות משולבת של שב"כ והמשטרה בחשד שחטפו באיומי נשק שלושה פלסטינים, תושבי אזור חברון, כנקמה על חטיפתו והחזקת גופתו על-ידי מחבלים של הצעיר הדרוזי שנהרג בתאונת דרכים בג'נין. הם נאשמים בעבירות ביטחוניות חמורות

טירן פרו

הותר לפרסום: חמישה תושבי ירכא נעצרו בפעילות משולבת של שב"כ והמשטרה בחשד שחטפו באיומי נשק שלושה פלסטינים, תושבי אזור חברון, כנקמה על חטיפתו והחזקת גופתו של הצעיר הדרוזי טירן פרו, תושב דליית אל-כרמל, בג'נין על-ידי מחבלים. היום הגישה נגדם פרקליטות מחוז חיפה כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בגין עבירות ביטחוניות חמורות.

מחקירתם של החמישה - עלי פתחי עלי עטאללה כבן 20, כרים יוסף סלים עטאללה כבן 23 וואל פח'רי מוחמד עטאללה כבן 21 ושני צעירים נוספים (שבעת ביצוע העבירה היו קטינים), עלה כי בחודש נובמבר 2022, לאחר שפורסם דבר חטיפתו והחזקת גופתו של טירן פרו החליטו הנאשמים לנקום את חטיפתו. "לשם כך", נאמר, "הגיעו החמישה ב-24 בנובמבר 2022 בשעת לילה מאוחרת, למתחם בו שוהים פועלים פלסטינים בירכא וחטפו באמצעות איומי נשק שלושה פלסטינים תושבי ג'נין.

"החמישה לקחו את הפלסטינים לאזור מבודד בתוך תא מטען של רכב, אילצו אותם ליצור קשר טלפוני עם בני משפחתם ולהודיע להם כי נחטפו, תקפו אותם באופן קשה עד זוב דם, תוך אמירה לקורבנות כי התקיפה באה לאור היותם פלסטינים וכנקמה על חטיפתו של טירן ז״ל. לאחר התקיפה שיחררו הנאשמים את הקורבנות באזור סמוך, והללו נזקקו בהמשך לטיפול רפואי. עוד עלה מהחקירה כי החשודים קשרו קשר מבעוד מועד לאחר שצפו בפוסטים ברשתות חברתיות אודות חטיפתו של הצעיר הדרוזי, הצטיידו בכלי נשק, אלות, סכינים, גרזנים ורעלות פנים וחיפשו אחר קורבנות פוטנציאליים".

"שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בנחישות וינקטו את כלל האמצעים העומדים לרשותם, למצות את הדין עם אלו אשר ייקחו את החוק לידיים", נאמר.

טירן פרו, בן 18 מדלית אל כרמל, נהרג בתאונת דרכים בג'נין, שאליה נכנס עם חבר נוסף כדי לקנות צמיגים חדשים. גופתו כאמור נחטפה על-ידי חמושים פלסטינים בטענה שהוא מסתערב. קבוצת מחבלים המכנה את עצמה "חטיבת ג'נין" פרסמה הודעה שבה היא דורשת את "החזרת גופותיהם של גיבורינו האמיצים". כלומר, החזרת גופות מחבלים שנלקחו על-ידי כוחות הביטחון הישראלים, לטענתם, בתקופה האחרונה - תמורת גופתו.

כיומיים לאחר חטיפת הגופה מבית החולים בג'נין, היא הוחזרה לשטחי ישראל. מכשהוחזרה הגופה למשפחת פרו, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, הודיע על חזרה לשגרה אזרחית מלאה ופתיחת המעברים גלבוע (ג'למה) וסאלם.