דיווח: "משלוחי נשק מאיראן בכסות של סיוע הומניטרי לסוריה יותקפו"

גורם ביטחוני ישראלי אמר כי ישראל "לא תהסס" לתקוף משלוחי נשק שיועברו לסוריה מאיראן בכסות של "סיוע הומניטרי" על רקע אסון רעידת האדמה: "בידי ישראל מידע על כוונת איראן לנצל את המצב הקשה בסוריה. לא נקבל זאת"

התקיפה בגבול עיראק-סוריה

גורם ביטחוני ישראלי אמר היום (חמישי) לעיתון הסעודי "אילאף" כי ישראל לא תהסס לתקוף משלחות נשק ואמצעי לחימה, אם אלו יועברו לסוריה מאיראן בכסות של "סיוע הומניטרי" על רקע אסון הרעש שפקד את המדינה.

לדברי הגורם, "בידי ישראל מידע על כוונה איראנית לנצל את המצב הקשה בסוריה, ובחסות הסיוע ההומניטרי היא מתכננת להעביר נשק ואמצעי לחימה. ישראל לא תקבל את המצב הזה, והיא נכונה לפגוע בכל ציוד או נשק בכל מקום בתוך סוריה".

הוא הוסיף כי "איראן ניסתה בעבר לשלוח ציוד צבאי ונשק במשאיות שהובילו פירות וירקות או יועדו לסיוע הומניטרי אחר. ישראל תקפה חלק מהמשאיות האלו בשנה האחרונה, לאחר שחצו מעיראק לשטח סוריה".

כמו כן, הגורם הביטחוני התייחס לאפשרות שישראל תעביר סיוע הומניטרי לסוריה ואמר כי צה"ל טרם קיבל הנחיות לספק לסוריה סיוע כלשהו, וכי "מה שפורסם בתקשורת נועד להכניס את ישראל לעניינים שאין לה קשר בהם". עם זאת, הוא הבהיר כי ישראל מוכנה להעביר תרופות וצרכים הומניטריים נוספים אם תתבקש לעשות כן.