אמו של רס"ן בר פלח, שנפל בג'נין: "מלך העולם, היה משהו מיוחד"

בבוקר שאחרי ההלוויה שבה נטמן בנה, סיפרה דליה פלח, אמו של רב-סרן בר פלח - שנפל בהיתקלות עם מחבלים בג'נין אתמול - בבכי קורע לב: "יש לי שישה ילדים, אחד יותר טוב מהשני. אף ילד לא פושע, אף ילד לא עבריין. כל הילדים שלי נותנים את הנשמה שלהם, אבל הוא היה משהו מיוחד". בת זוגו, אריאל סבן: "הסיוט הכי גדול שלי קרה"

זמן צפייה: 02:59

אמו של רב-סרן בר פלח, שנפל אתמול (רביעי) בהיתקלות עם מחבלים ליד ג'נין, אמרה היום בבכי קורע לב: "הפסדתי את מלך העולם. יש לי שישה ילדים, אחד יותר טוב מהשני. אף ילד לא פושע, אף ילד לא עבריין. כל הילדים שלי מלומדים. כל הילדים שלי נותנים את הנשמה שלהם, אבל הוא היה משהו מיוחד".

דליה פלח סיפרה בדמעות שבר "אהב גלישה ומגיל 11 הוא היה גולש. אהב את הים, היה מדריך בקייטנות עם ילדים. כל החיים היה עושה דברים ולא מספר לי, במלחמות היה נותן תרופות, היה מביא אוכל לניצולי שואה. לנשים מוכות הוא עשה יום מיוחד".

רס"ן פלח הובא אמש למנוחות בבית העלמין הצבאי בנתניה בנוכחות מאות חברים, קרובים ובני משפחה. פלח החל את דרכו ביחידת עוקץ, שם מילא מספר תפקידים על לתפקיד של מ"פ, יצא והיה מפקד סיירת הנח"ל. הוא הותיר חמישה אחים ואחיות וזוג הורים. אריאל סבן, בת זוגו של רב-סרן בר פלח, נפרדה ממנו בהלוויה: "אמרת לי לא לדאוג ושהכול יהיה בסדר. הסיוט הכי גדול שלי קרה. אני רק רוצה להגיד שאני אוהבת אותך ותמיד אוהב אותך. נהיה חזקים בשבילך. היית הכול בשבילי. לא אשכח אותך לעולם".

מפקד סיירת הנח"ל ספד לפלח: "יד ימיני, אח ולוחם. חיית חיי לוחם שלא ידע פחד. חיית חיי משמעות. הסתערת בגבורה, בראש הכוח תוך חתירה למגע. גם כשצורר פילח את גופך - נעמדת והשבת אש. פלח, בזמן קצר הצלחת להחיל את הערכים שלך - פיקןד מלפנים עם חיוך ולב ענק. חותמך יישאר בלב הסיירת. אני מצדיע לך בדרכך האחרונה. יהי זכרך ברוך". סא"ל עמית סברסקי, מפקד יחידת עוקץ, ספד גם הוא: "בכל מקום שאליו הגעת - השארת חותם. במסלול היית הכלב הכי חזק עם הכלב הכי חזק. כמפקד הובלת בגאון את פקודיך. בפה מלא באמונה אני אומר - אתה איש גדול שעשה דברים גדולים. תמיד אמרנו - אתה לוחם עם סכין בין השיניים.
כמה התגאית במדים, ובזקיפות קומה ובראש מורם הצדעת לדגל".

הלוויתו של רב-סרן בר פלח ז''ל
הלוויתו של רב-סרן בר פלח ז''ל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת האירוע בו נהרג רס''ן בר פלח
הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת האירוע בו נהרג רס''ן בר פלח | צילום: דובר צה''ל

רס''ן בר פלח ז''ל
רס''ן בר פלח ז''ל

אחותו של בר, ריקי, אמרה בבכי קורע לב: "אח שלי, חבר שלי, הנפש התאומה שלי. מבחינתי אתה מאחוריי עם המשקל הכבד שלך. תודה שאתה תמיד לצדי, מחנך אותי, מטיף לי, מרביץ לי. מבחינתי - לא תעזוב לעולם. למדתי ממך לחתור למטרה ולחתור לניצחון. אוהבת אותך הכי בעולם, ריקי, אחותך הקטנה". שחר גבריאלי, בת דודתו, הוסיפה: "אף פעם לא נפסיק לחכות לך. הכול נראה סיוט. כל החיים דאגתי לך. גדלנו ביחד והיית לובש את הבגדים שלי. להתנגש בך זה כמו להתנגש בקיר. איך בכלל משהו הצליח לפגוע בך? אתה אדם ענק, פעיל צדק. קיימת מאבק נגד אלימות נגד נשים ותמכת בחולי סרטן. גם הלילה הסתערת קדימה מבלי לחשוב פעמיים ועצרת את הפיגוע הבא".

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, אמר למהדורה המרכזית: "לא הייתה תקלה מבצעית, אבל יכולנו לסיים את האירוע טוב יותר. אנחנו לא שלמים את התוצאה של האירוע הזה. באירוע הזה, בשונה מאירועים אחרים - מי שהוביל את האירוע זה סגן מפקד גדוד ומפקד חטיבה. הם בקיאים במה מותר להם, במנעד הכלים לפתיחה באש. לא זיהינו שהחשודים הם מחבלים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1409222023' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס' poster='' kid='1_yp3vo9k0' duration='']

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביצע תחקור ראשוני בזירה שבה נהרג רב-סרן בר פלח במהלך היתקלות עם מחבלים הלילה, בסמוך למעבר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. הוא אמר: "ראינו הלילה פיקוד מלפנים ומפקד שהוביל בראש, הפגין אומץ לב ותעוזה ושילם על כך בחייו במשימת ההגנה על ביטחון המדינה ותושביה". הלווייתו של רב-סרן פלח תתקיים הערב ב-19:45 בבית העלמין הצבאי בנתניה.

בתום ביקורו אמר כוכבי: "זהו אירוע קשה שהיינו רוצים שיסתיים אחרת. אנחנו נתחקר, נלמד ונשתפר מהאירוע הזה. הלילה הזה הוא ביטוי נוסף לפעילותו של צה״ל בכל הגזרות, וביהודה ושומרון בפרט, מידי לילה לסיכול פיגועי טרור ושמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת פלח, מחזק ומחבק אותה ברגעים אלה".

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה יאיר לפיד: "בשם ממשלת ישראל, בשם מדינת ישראל כולה, אנחנו מרכינים ראש על מותו של רב-סרן בר פלח זכרו לברכה, גיבור ישראל, סגן מפקד סיירת הנח"ל, שנהרג הלילה בהתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג'למה. הוא נהרג בזמן שהוא וחייליו חותרים בגבורה למגע ומחסלים את המחבלים. אנחנו שולחים את תנחומינו להוריו, לבת זוגו, למשפחתו ולחבריו. אחד המחבלים ההרוגים הוא איש המודיעין המסכל של הרשות הפלסטינית. זו עליית מדרגה".