סוריה: "ישראל תקפה בדמשק"; חוסלו 5 בכירים בחמאס לפני ההפוגה

לפי דיווחים בסוריה, חיל האוויר תקף את נמל התעופה הבינלאומי בדמשק. זמן קצר לאחר מכן דווח על תקיפה נוספת שמיוחסת לישראל. לפני הפוגת האש: חוסלו חמישה בכירים בחמאס, בהם מח"ט צפון הרצועה, סגנו וראש מערך הרקטות

תקיפה בעזה
תקיפה בעזה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפי דיווחים בסוריה, חיל האוויר תקף את נמל התעופה הבינלאומי בדמשק היום (ראשון). זמן קצר לאחר מכן דווח על תקיפה נוספת שמיוחסת לישראל. מוקדם יותר, בהודעה משותפת של דובר צה"ל, שב"כ ואמ"ן, נמסר כי במהלך הלחימה ברצועת עזה ולפני כניסת ההפוגה, צה"ל ושב"כ חיסלו באמצעות כלי טיס חמישה מפקדים בכירים בחמאס ברצועת עזה. החמישה שחוסלו הם:

אחמד ע'נדור - מפקד חטיבת צפון רצועת עזה. ע'נדור היה אחראי להכוונה וניהול כלל פעולות הטרור של הארגון במרחב צפון הרצועה, ליזום, לקדם ולאשר פעולות ומתווי טרור ביניהם פיגועי ירי, מטענים, ירי רקטי כנגד תושבי ישראל וכן הכוונת פיגועים ברחבי יהודה ושומרון. הוא היה ממובילי התכנון וההוצאה לפועל של המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר.

חוסל: אחמד אלע'נדור
חוסל: אחמד אלע'נדור | צילום: דובר צה"ל

אימן ציאם - שימש כראש מערך התלול מסלול בארגון הטרור במשך כ-15 שנים. במסגרת תפקידו האחרון היה אחראי על בניין הכוח של המערך, ניהול מלאי אמצעי הלחימה והנחייה והכוונה של כלל שיגורי הרקטות לעבר ישראל. ציאם היווה מוקד ידע משמעותי בזרוע הצבאית של חמאס, ובכלל סבבי הלחימה המשמעותיים האחרונים היה אמון על הפעלת האש של הארגון ועל הוצאת מתווי טרור.

חוסל: אימן ציאם
חוסל: אימן ציאם | צילום: דובר צה"ל

ואאל רג'ב - סגן מפקד חטיבת צפון הרצועה, ששימש גם כקצין מבצעים חטיבתי. בעברו היה מפקד משטרת חמאס בצפון עזה ולאחר מכן מפקד גדוד בית לאהיא. נחשב לדמות מרכזית בחטיבה שמחובר למפקדי הגדודים.

פארסן ח'ליפה - בכיר במטה הגדה של חמאס, ראש ועדת טול כרם. שימש כסייען ומקורב לבכירי ארגון הטרור סייע, קידם והכווין פיגועים כנגד אזרחים ישראל וכוחות הביטחון. לאחרונה עסק בפיתוח חוליות טרור במחנה הפליטים נור א-שמס שביהודה ושומרון.

חרבות ברזל בכירי חמאס שחוסלו
צילום: דובר צה"ל

ראפת סלמאן - ראש מערך הסיוע הקרבי בצפון הרצועה. היה דמות בכירה בצמרת חטיבת העיר עזה. סלמאן שימש בעברו כסגן מפקד החטיבה, מה שהופך אותו לבעל ידע רב בכל הקשור להיערכות הגנתית ובהתקפות לשטח ישראל. בתפקידו הנוכחי היה שותף לתכנון הפשיטה באמצעות מצנחי רחיפה אותה ביצעה חטיבת העיר עזה ב-7 באוקטובר.