חג בצל המתיחות הביטחונית: הדריכות בירושלים בשיאה

בצל החלטתו של ראש הממשלה שלא לאפשר עליית יהודים להר הבית בשביעי של פסח, הכוננות הגבוהה נמשכת, כאשר לפי מידע מודיעיני הפלסטינים מתכוונים להפר את הסדר במתחם - וההתרעות והניסיונות להוציא פיגועים עדיין נמשכות

זמן צפייה: 03:32

סיורי היהודים בהר הבית היום (שלישי) הסתיימו ללא אירועים חריגים, אך הדריכות בירושלים עדיין בשיאה. אלפי שוטרים פרוסים בבירה לקראת שביעי של פסח, זאת בצל החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לאפשר עליית יהודים מחר להר.

לפי מידע מודיעיני, בכוונת הפלסטינים להפר מחר את הסדר במתחם, בדומה להתבצרות שהתרחשה בשבוע שעבר והובילה להסלמה. ההשלכות למה שקורה במסגד אל-אקצא מורגשות בכל הגזרות, מצפון ועד דרום, כאשר הכוננות הגבוהה נמשכת.

גם בצבא וגם במשטרה פרוסים עד קצה היכולת, בהם פלוגות מילואים של משמר הגבול לתחושת הביטחון האישי, ומערכות כיפת ברזל מחשש להתדרדרות בגבול הצפון ובגבול הדרום. הפנים של גורמי הביטחון לשבוע הבא, אז מאות אלפי מוסלמים צפויים לפקוד את הר הבית ב"ליל אל-קדר" ולקראת סיום הרמדאן, בתקווה שהימים האחרונים של החג יעברו בשקט.

Whatsapp Image 2023 04 05 At 0
שוטרים בהר הבית | צילום: רויטרס

ההתרעות והניסיונות להוציא פיגועים עדיין נמשכות, והיום צה"ל הצליח לסכל שני פיגועים. הבוקר דווח כי כוחות של צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו במהלך פעילות בג'נין חוליית מחבלים שתכננה פיגוע "בטווח הזמן המיידי". בפעילות נעצרו 5 מבוקשים, ובסך הכול נעצרו במהלך הלילה שבעה ברחבי יהודה ושומרון.

הפעילות בג'נין בוצעה על ידי לוחמי דובדבן, סיירת צנחנים ויחידת המסתערבים של מג"ב. במהלכה נעצרו המבוקשים והוחרמה תחמושת וכן ציוד צבאי. במהלך הפעילות הושלך מטען לעבר הכוח - שהשיב בירי. לא היו נפגעים מקרב כוחות הביטחון.

נשקי המחבלים שאותרו
נשקי המחבלים שאותרו סמוך לשכם

אחר הצהריים חיסל כוח צה"ל שני מחבלים שפתחו באש על מוצב אלון מורה הסמוך שכם. הלוחמים, מגדוד 636, חיסלו את המחבלים שפתחו לעבר באש סמוך לדיר אל חטב. בנקודה נמצאו נשקים מסוג M16 ושני אקדחים ששימשו את המחבלים. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

המחבלים שחוסלו הם תושבי מחנה הפליטים בלאטה בשכם. מחמד אבו דראע בן ה-35 הוא כלוא לשעבר, יצרן וסוחר אמל"ח, שהיה מעורב בחודשים האחרונים בירי לעבר כוחות צה"ל, וסעוד טיטי בן ה-29 הוא פעיל תנזים, אשר שוחרר במרץ 2022 לאחר 16 שנים בכלא על מעורבות בתכנון וביצוע פיגועים. בחודשים האחרונים עסק בתכנון פיגועים נוספים.