צה"ל נגד ערוץ 14: "פרסם תוכן מסית ומשמיץ; חציית קו אדום"

צה"ל פנה לערוץ 14 בדרישה להסיר סרטון אשר שודר אמש בערוץ ופורסם בחשבון הטוויטר, בו מוצג הרמטכ"ל הרצי הלוי באופן מגוחך. בפניית צה"ל נכתב: "מדובר בהסתה מכוונת ובביזוי של צה"ל ומפקדיו בעת מלחמה. לצערנו, זו אינה הפעם הראשונה בה ערוץ 14 נוקט כך"

הרצי הלוי מוצג בסרטון של ערוץ 14
הרצי הלוי מוצג בסרטון של ערוץ 14 | צילום: מתוך טוויטר

בצה"ל פנו היום (רביעי) לערוץ 14, בעניין סרטון בו מוצג הרמטכ"ל באופן מגוחך שפורסם בערוץ ובחשבון הטוויטר של הערוץ. בהודעה שנשלחה מדובר צה"ל נכתב: "אני פונה אליכם בעקבות הסרטון שפורסם אמש, אשר כולל תוכן מסית ומשמיץ הפוגע בצה"ל. לא ייתכן כי ערוץ תקשורת במדינת ישראל יאפשר במה לתכנים מסיתים נגד צה"ל בעת מלחמה".

עוד נכתב: "נבהיר כי צה"ל אינו חושש מביקורת ואף מעודד שיח ציבורי פתוח ונוקב. במהלך השנה האחרונה הצבא קיבל וספג ביקורת נרחבת מכלל כלי התקשורת בישראל, וכך ראוי שיהיה. עם זאת, התוכן ששודר אתמול בערוץ 14 הוא חציית קו אדום. מדובר בהסתה מכוונת וביזוי של צה"ל ומפקדיו בעת מלחמה. לצערנו, זו אינה הפעם הראשונה בה ערוץ 14 נוקט כך כלפי צה"ל. אנו מצפים להסרת התכנים והפסקת ההסתה באופן מיידי".

בסרטון שפורסם, נראה הרמטכ"ל הרצי הלוי כשהוא מביט בפאץ' הנמצא על זרועו של חייל, עליו כתוב "משיח". בסיומו של הסרטון, שנערך ככל הנראה בעזרת כלים של בינה מלאכותית, הלוי צועק בבהלה. נכון לכתיבת שורות אלה, הסרטון טרם הוסר מהרשת החברתית.

צילום הציוץ של ערוץ 14
צילום הציוץ של ערוץ 14 | צילום: מתוך טוויטר

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס: "התנהלות ערוץ 14, הזרוע המרכזית של מכונת הרעל, כלפי לוחמי צה״ל והרמטכ״ל בעת מלחמה היא פגיעה בבטחון הלאומי שלנו ועלבון למדינת ישראל. הסרט שהוקרן אתמול הוא עוד חציית קו ערכית שפוגעת בערכי היסוד שלנו. רא"ל הרצי הלוי סיכן את חייו פעמים אינספור להגנת המדינה ומוביל כבר שנה את צה״ל בכל הזירות. הוא נצר למשפחת הרב קוק, למד בחינוך הדתי ומקורב למסורת ישראל. מכל זה מתעלם ערוץ השנאה והפילוג, מפני שיש לו מטרה אחת: להחליש את עם ישראל. להבדיל מהם, אנחנו מצדיעים לחיילי וקציני צה"ל, בסדיר ובמילואים, שנלחמים ימים ולילות להגן על ישראל".

חבר הכנסת בני גנץ הוסיף: "הסרטון המביש שמכפיש ומסית נגד הרמטכ"ל וצה"ל בזמן מלחמה הוא חציית כל הקווים האדומים. על כולנו לזכור, יש לנו מספיק אויבים מבחוץ ואין ולא יהיה לנו צבא אחר. אסור לנו לחצות את הגבולות. הרמטכ"ל צריך לממש ולשמר עקרונות משמעתיים ולא צריך להתערב לו בעשייתו זו. ביקורת קשה ועניינית - כן. הסתה פרועה - לא. ערוץ 14 - לא מאוחר להתנצל ולגנוז את הסרטון המביש".