גופת חייל חטוף שנפל ב-7 באוקטובר חולצה מרצועת עזה

כוחות הביטחון חילצו מעזה גופת חייל שנפל ב-7 באוקטובר - ונקבר בדרום הרצועה. לבקשת המשפחה ועד להשלמת הליך הזיהוי - שמו עדיין לא הותר לפרסום. המודיעין על מיקומה הגיע מחקירת מחבל

זמן צפייה: 03:37

יממה אחרי חילוצו בחיים של החטוף פרחאן אל-קאדי, כוחות צה"ל חילצו הלילה במבצע ממוקד גופת חייל שנפל ב-7 באוקטובר מרצועת עזה, כך הותר הערב (רביעי) לפרסום. לבקשת המשפחה, שמו טרם הותר לפרסום - עד להשלמת הליך הזיהוי. המודיעין על מיקומה הגיע מחקירת מחבל

מצה"ל נמסר כי "במבצע משותף עם שב"כ חילצו כוחות צה"ל את החלל, שנחטף ב-7 באוקטובר, משטח רצועת עזה לשטח ישראל. הלוחם נפל בקרב במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, ונחטף לעזה. הודעה נמסרה למשפחתו. לבקשת המשפחה - שמו לא מותר בפרסום".

עוד נמסר כי גופת החלל חולצה "במבצע בפיקוד אוגדה 162 בהשתתפות כוחות מיוחדים מצה"ל ושב"כ ולוחמים מחטיבת הנח"ל וחטיבה 401. את המאמץ המודיעיני ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין, כתף אל כתף עם חוקרי שב"כ ויאחב"ל בלהב 433 של המשטרה. המאמץ נמשך כמה חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות שונות לכדי תמונה אחת. לצד המאמץ המבצעי, מרכז החטופים והנעדרים בחטיבת הנפגעים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, פעל לזיהוי מהיר של החטוף ומסירת ההודעות למשפחה. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים בכל המאמצים להשיב את כל החטופות והחטופים מהר ככל הניתן".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "הלילה השיבו כוחותינו ארצה את גופתו של חלל צה"ל, ששמו לא הותר לפרסום. הלוחם נפל בקרב גבורה ב-7 באוקטובר עת הגן על יישובי עוטף עזה. לב העם כולו דואב על האובדן הנורא. רעייתי שרה ואני מוסרים את תנחומינו מעומק ליבנו לבני משפחתו. אני מבקש להודות ללוחמים ולמפקדים האמיצים של שב"כ וצה"ל על פעולתם החשובה. מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב ארצה את כל חטופינו, החיים והחללים כאחד".

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "הערכתי הרבה ללוחמי צה"ל ושב"כ על מבצע נחוש וערכי לחילוץ גופתו של חלל צתה"ל שנפל בקרב ב-7 באוקטובר. השבת גופתו לקבר ישראל היא הוכחה נוספת לערבות הדדית ולמחויבות שלנו להשבת כל החטופים - החיים והמתים. בשעה קשה זו, לבי עם המשפחה".

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "חילוץ גופתו של החלל הוא מהלך צבאי חשוב ונחרץ שמאפשר למשפחתו סגירת מעגל. חובתה של מדינת ישראל להשיב את כלל הנרצחים והחללים לקבורה בכבוד, ואת כלל החטופים החיים לשיקום. בימים האחרונים ירד מספר החטופים מ-115 ל-107. אל לנו להתבלבל, לחטופים אין זמן לחכות לחילוצים. החזרתם של 107 החטופים במיידי תתאפשר אך ורק בעסקה. על ממשלת ישראל בסיוע המתווכות לעשות הכול כדי לחתום על העסקה שמונחת כעת על השולחן".

פרחאן אל-קאדי בבית החולים סורוקה
פרחאן אל-קאדי בבית החולים סורוקה

אתמול כאמור, במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ, חולץ מעזה בחיים החטוף פרחאן אל-קאדי, בן 53 מרהט, שנחטף ב-7 באוקטובר כאשר היה בעבודתו כשומר בבית אריזה של מפעלי אגו, בסמוך למושב ישע. הוא פונה במסוק צה"ל לבית החולים סורוקה בבאר שבע, והיום הוא כבר שוחרר לביתו ואמר: "תעשו הכול כדי להחזיר את החטופים".

פרחאן אל-קאדי משתחרר מבית החולים
פרחאן אל-קאדי משתחרר מבית החולים

הכוחות שחילצו את אל-קאדי פעלו מתחת לאדמה, בתווך התת-קרקעי, בסביבה מורכבת שהיה בה חשד להימצאות חטופים, מחבלים ומטענים. אל-קאדי אותר על-ידי הלוחמים כשהוא לבד וחולץ מתוך המנהרה. בניו יורק טיימס נחשפו פרטים נוספים על המבצע: בכירים ישראלים אמרו כי כוחות צה"ל איתרו את קאדי "במקרה", במהלך פעילות במנהרות חמאס. הם הוסיפו כי הוא נמצא לבדו בחדר תת-קרקעי בשטח של כ-20 מ"ר - משם חולץ ללא קרב. גורמים צבאיים אמרו כי "לקראת הפעילות הופקו לקחים מאירועים קודמים במפגש כוחות עם חטופים".