5 שנים לנפילתו בשבי של אברה מנגיסטו: "אסור להישאר אדישים"

אחיו של האזרח הישראלי, המוחזק ברצועת עזה, זעם על המצב: "5 שנים זה יותר מדי זמן כשאדם נמק בשבי - מקווים שהממשלה החדשה תדאג לגורלו" • הערב תיערך עצרת בניסיון להשפיע על מקבלי ההחלטות

זמן צפייה: 03:42

היום (ראשון) מלאו חמש שנים להיעדרו של אברה מנגיסטו, תושב ישראל הלוקה בנפשו שחצה את הגבול ועבר לרצועת עזה ומאז מוחזק בידי ארגון חמאס. "חוץ מהחודשים הראשונים שבהם היה מידע מודיעיני על כך שאברה בחיים – כיום אין לנו שום מידע אחר", אמר אחיו של אברה אילן בריאיון לתכנית "החדשות" עם יעקב אילון.

"אנחנו נמצאים בקשר עם הממשלה ועם מתאם השבויים והנעדרים, אולם לא קיבלנו שום בשורה שיכולה לשמח אותנו. תמיד אומרים לנו שעושים את כל המאמצים כדי להחזיר את השבויים והנעדרים – אבל אני חושב שזה לא מספיק", זעם אילן, והוסיף: "חמש שנים זה יותר מדי כשאזרח נמק בשבי, ובכל יום יש חשש לגורלו".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190908-2048' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_wnhhyow4' duration='158']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טייפון "לינגלינג" חצה לקוריאה הצפונית: חמישה בני אדם נהרגו

סערה בכנסת לאחר אישור חוק המצלמות: "נתניהו מכין הקרקע לכאוס"

חרף התנגדות היועמ"ש: הממשלה אישרה את חוק המצלמות

אילן, אחיו של אברה מנגיסטו שמוחזק בשבי החמאס
אילן, אחיו של אברה מנגיסטו שמוחזק בשבי החמאס | צילום: חדשות 13

הערב תתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב עצרת לציון חמש שנים להיעדרו של אברה בשיתוף תנועות הנוער בישראל. לדברי אילן, מטרת העצרת היא להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות על מנת להשיב את אחיו לשטח לישראל. "הערב נקיים מעגלי שיח עם בני הנוער על מנת לרתום אותם למאבק האנושי של המשפחה", הסביר, "אין לי ספק שלתנועות הנוער יש כוח מאוד גדול, כך שגם נגייס אותם למאבק שאנחנו מתכננים לקיים אחרי הבחירות".

כזכור, בספטמבר 2014, יצא מנגיסטו מביתו שבאשקלון כשעל גבו תיק וצעד לכיוון גדר הביטחון בין ישראל לרצות עזה. למרות שחיילי צה"ל קראו לו לעצור וירו באוויר ולעבר רגליו, אברה המשיך לצעוד לעבר הגבול, טיפס על הגדר ונכנס לרצועה. מאז, ההערכות הן כי מנגיסטו מוחזק בידיי ארגון חמאס.

אברה מנגיסטו
אברה מנגיסטו | צילום: ללא קרדיט

"לצערי, הפטירה של אחינו הגדול מיכאל השפיעה מאוד על אברה", סיפר אילן, "הוא לא יכול היה לקבל את מותו וזה גרם לו למשבר נפשי – מה שכנראה הוביל אותו לחצות את הגבול בלי לדעת שזה מה שהוא עושה. הוא היה במצב שברירי ולא מודע לסכנות שנכנס אליהן, כך שאני לא יכול לשפוט אותו".

מצבה של משפחת מנגיסטו הוא "מאוד לא פשוט", כך לדבריו של אילן. "אנחנו דואגים לאברה בכל יום ומקווים שהממשלה החדשה שתקום תדאג לגורלו. אני מקווה שהציבור יתמוך ויחזק אותנו כי זו סוגיה הומאניטארית מדרגה ראשונה ואסור לנו להישאר אדישים למצב".

משפחת מנגיסטו
משפחת מנגיסטו | צילום: ללא קרדיט

בתוך כך, בשעות הצהריים צעיר ישראלי בן 26 ניסה לחצות את הגבול לרצועה. על פי הדיווחים, הצעיר הוא אדם הלוקה בנפשו, שנפגע בילדותו מפצצת מרגמה ומאז נזקק לטיפול פסיכיאטרי. הבוקר הוא התקשר לאמו ואמר לה שהוא נמצא במושב נתיב העשרה שבעוטף עזה וכי בכוונתו לחצות את הגבול. שוטרים שהוזעקו למקום איתרו אותו והעבירו אותו להמשך טיפול.