4 ימים לאחר שצומצם: מרחב הדיג ברצועה יוחזר לטווח של 15 מייל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על חזרה לשגרה במרחב הדיג ברצועת עזה - החל ממחר בבוקר. "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים יכבדו את ההסכמות - כל חריגה תטופל בהתאם"

זמן צפייה: 02:29

מתיחות בדרום: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הערב (שני) על חזרה לשגרה במרחב הדיג ברצועת עזה - לטווח של עד 15 מיילים ימיים. ההחלטה תיכנס לתוקפה החל ממחר בבוקר. "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון", נכתב בהודעה. זאת, ארבעה ימים לאחר שמרחב הדיג צומצם לעשרה מיילים ימיים, בעקבות ירי הרקטה לעבר עוטף עזה.

מוקדם יותר היום, כוח צה"ל ביצע ירי לעבר חשוד שחצה את גדר המערכת בדרום רצועת עזה וחדר לשטח ישראל. הפלסטיני הניף סכין לעבר הלוחמים שהגיעו למקום, ואלה ירו לעברו ועצרו אותו. החשוד פונה לקבלת טיפול רפואי.

לעוד כתבות בנושא:

"ומי ירגיע אותי?": מחאה בעוטף על דבריו של השר גלנט

הערכה בישראל: חמאס רוצה להפסיק את ההפגנות בגבול הרצועה

אחרי ירי הרקטה לעוטף עזה: צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה

סירות דיג מול חופי עזה
סירות דיג מול חופי עזה | צילום: רויטרס

ביום חמישי, כלי טיס של חיל האוויר תקפו תשתית תת קרקעית ומטרה ימית של חמאס בדרום רצועת עזה ומתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה. זאת, בתגובה לירי הרקטה האמור לעבר המועצה האזורית שער הנגב, שנפלה בשטח פתוח והביאה להפעלת התרעת צבע אדום.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב לירי ואמר: "לפנות בוקר אלפי תושבי שדרות רצו לממ"דים, הערב אלו תושבי שער הנגב. אסור שנתייחס למצב הזה כשגרה או גזירת גורל. את המשוואה בעזה חייבים לשנות ולהגיע להכרעה ברורה שתכליתה שקט וביטחון לתושבי הדרום והחזרת הבנים הביתה. נהיה חייבים להכריע - זו מחויבותנו לאזרחי ישראל".

שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לכיוון שטח ישראל
שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל | צילום: חדשות 13

ירי הרקטה הגיע לאחר שבמהלך הלילה הקודם נורו שתי רקטות משטח הרצועה לעבר שדרות ושער הנגב - אחת יורטה על ידי כיפת ברזל ואחת התפוצצה בתוך שטח הרצועה. תושבת שדרות נפגעה קל כשרצה למרחב מוגן, ואדם נוסף לקה בחרדה. השניים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בתגובה לירי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס בצפון רצועת עזה.

הפלסטינים דיווחו כי בוצעו ארבע תקיפות אוויריות נגד מוצבים של הזרוע הצבאית של החמאס בצפון מערב העיר עזה, בהם מוצב "בדר" וכי כמה בני אדם נפגעו קל מתקיפות צה"ל, וטופלו בשטח.