בהשוואה לקיץ 2018: ירידה חדה במספר השריפות בעוטף עזה

1,400 דונם של שטחים פתוחים, בהם שטחים חקלאיים, נשרפו בדרום מאז תחילת הקיץ, לעומת 34,000 בשנה שעברה. נרשמה ירידה חדה במספר בלוני התבערה שהופרחו מדי יום מרצועת עזה

זמן צפייה: 00:26

ירידה חדה במספר השריפות שנגרמו מבלוני תבערה נרשמה הקיץ לעומת התקופה המקבילה ב-2018. על אף הירידה במספר הדליקות שהוצתו, 1,400 דונם של שטחים פתוחים, בהם שטחים חקלאיים, נשרפו בדרום מאז תחילת הקיץ. בעוד בשנה שעברה הוצתו מדי יום תשע שריפות בממוצע ו-30 בימי השיא – השנה הוצתו 2 שריפות ביום, ועשר בימי השיא. בימי שישי, הנחשבים למתוחים במיוחד בשל הפגנות הפלסטינים מול הגדר, ירד מספר השריפות מ-21 לשתיים ביום. בקיץ 2018 כולו נשרפו בדרום 34 אלף דונם.

עוד בחדשות 13:

לאחר שלושה ימים: שריפה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה

"50 פצועים בהפגנות בגדר הרצועה"; מהבוקר – 14 שריפות בעוטף

חרף הסכם הרגיעה עם חמאס: שש שריפות פרצו בעוטף עזה

שריפה בעוטף עזה
שריפה בעוטף עזה | צילום: ביטחון שדה בטלגרם

אחרי כמה ימים של שקט, אתמול פרצה שריפה במועצה האזורית אשכול. בשבוע שעבר פרצה שריפה סמוך לקיבוץ בארי שבעוטף עזה. כוחות הכיבוי השתלטו על האש. לא היו נפגעים באירוע.

בתוך כך, התייחס הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט למתיחות בדרום ואמר כי "היינו מודעים לפגיעה בתחושת הביטחון של האזרחים. בראייה לאחור, בשנה האחרונה הייתה מציאות לא פשוטה". הדברים נאמרו בכנס הרצליה.

"אני לא מזלזל בתחושת הביטחון וההד הציבורי. הלחץ הציבורי הוא כיוון שהאזרח רואה את השריפות בעזה, אך אינו יודע על שש מנהרות חודרות של חיזבאללה", הוסיף איזנקוט. "החל מאפריל 2018 הנחיתי לירות אש על מפריחי בלונים. השיח שהודלף מהקבינט גרם לזה להיראות כאילו שזלזלתי בבלונים, אבל 47 חוליות בלונים הותקפו עד אז".

שריפות בעוטף עזה כתוצאה מטרור הבלונים
שריפות בעוטף עזה כתוצאה מטרור הבלונים | צילום: כבאות והצלה מחוז דרום

כזכור, בסוף השבוע שעבר פרצו למעלה מ-15 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף, ומהומות אלימות נערכו לאורך גדר הרצועה - חרף הבנות הרגיעה שסוכמו עם חמאס. בעזה הסבירו למצרים כי הסיבה להמשך המתיחות נעוצה ב"מרחק הבלימה" - לוקח זמן עד שהפקודה של חמאס מתפשטת ומגיעה עד אחרון המתפרעים, המפריחים בלונים מהרצועה. ארגון הטרור הבטיח כי בתוך 24 שעות הפרחת הבלונים תיפסק, וההבנות ייכנסו לתוקף.

באותו סוף שבוע אותר בשטח קיבוץ צאלים מטען מחובר לצרור בלונים גדול. המטען היה מוסווה בתוך כריכת ספר בעברית. "ההנחה היא שהמטרה הייתה שהוא יתנתק מהבלונים וייראה כספר בעברית תמים למראה", מסרה המועצה האזורית אשכול.