בצה"ל מאמינים שהלחימה בעזה לא הסתיימה; הקבינט יתכנס היום

למרות השקט בעוטף עזה ב-48 השעות האחרונות, הקבינט הביטחוני יתכנס במטרה לאשר את התוכניות המבצעיות לקראת חידוש הלחימה. גורם ביטחוני: "נתקוף בצורה נרחבת אם טרור הבלונים יתחדש"

זמן צפייה: 02:42

הקבינט הביטחוני יתכנס היום (ראשון) לראשונה בתקופתו של נפתלי בנט כראש ממשלה, במטרה לאשר את התוכניות המבצעיות לקראת חידוש אפשרי של הלחימה ברצועת עזה. מדובר בתוכניות שהרמטכ"ל אביב כוכבי ושר הביטחון בני גנץ אישרו מתוך ההבנה כי הלחימה בעזרה לא נגמרה, ושיש להתכונן לימי הלחימה נוספים. כזכור, המתיחות בעזה עלתה לאחר שהכסף הקטארי שיועד להיכנס לרצועה לא הועבר, מכיוון בישראל מתנים את כניסתו בגיבוש פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים.

בנוסף, המעברים לרצועה עזה סגורים, ובחמאס מאיימים כי יחדשו את שיגור בלוני התבערה לעבר ישראל אם המעברים לא ייפתחו במהלך השבוע, או לקראת שבוע הבא. גורם ביטחוני הגיב לאיום ואמר כי "למרות 48 שעות רגועות ללא בלוני התבערה, אם שיגור הבלונים יתחדש, צה"ל יתקוף בצורה נרחבת ברצועה". בתוך כך, הרמטכ"ל יצא הערב לוושינגטון לקראת סבב פגישות עם גורמים בכירים בממשל ובצבא האמריקני.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עימותים בדיר אל-אסד: שוטר ואזרח נפצעו, ניידות הוצתו • תיעוד

משרד הבריאות: "משלוח החיסונים שהועבר לרש"פ – תקין לחלוטין"

איראן: המועמד השמרן אבראהים ראיסי ניצח בבחירות לנשיאות

בלוני תבערה ברחבי העוטף
בלוני תבערה ברחבי העוטף | צילום: דניאל חג'בי, ביטחון אשכול

במקביל, התושבים וראשי הרשויות בעוטף עזה ביקשו לנצל את התקופה השקטה כדי למגן את היישובים שנמצאים קרוב לגדר, אך תוכנית המיגון לא אושרה להם. מדובר ב-10 יישובים שנמצאים במרחק 7.2 ק"מ מהגדר, וספגו מטחי רקטות בזמן מבצע "שומר החומות".

מוקדם יותר השבוע, צה"ל תקף יעדים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה להמשך שיגור בלוני התבערה לעבר שטח ישראל בשלושת הימים האחרונים. בעיצומן של הפצצות חיל האוויר נשמעה התרעת צבע אדום בקיבוץ כפר עזה, לראשונה מאז הסתיים מבצע "שומר החומות". מצה"ל נמסר כי האזעקה הופעלה בעקבות ירי שאינו רקטי. בצה"ל עדכנו כי מטוסי הקרב תקפו, בין היתר, עמדת שיגור רקטי ומתחמים צבאיים של חמאס בחאן יונס.

תקיפות חיל האוויר בעזה
תיעוד התקיפות ברצועת עזה

דובר חמאס פוזי ברהום התייחס לתקיפות חיל האוויר, וטען כי הן בוצעו רק משום ש"הממשלה החדשה בישראל רוצה לשקם את המורל של החיילים והמפקדים, אשר קרס מול המכות שקיבלו ה'שומר החומות'". ברהום איים כי אם ישראל "תעשה מעשה טיפשי שיפגע בעם הפלסטיני - נארוב לה. אנחנו אלה שנקבע את אופי המערכה".