רה"מ: "ישראל תשלוט ביטחונית בעזה"; גלנט: "אחראי גם לטעויות"

אחרי ש-3 חטופים נורו למוות בשוגג אמר נתניהו: "המרחק בין ניצחון לאסון - כחוט השערה". על המו"מ: "לא ניכנע לדרישות חמאס, יש ביקורת קשה על קטר". גלנט: "מה שעושים בעזה ניתן לעשות בביירות; בקרוב נשיב את המפונים". גנץ: "המלחמה תהיה ממושכת"

זמן צפייה: 24:14

יממה אחרי האסון שבו נורו למוות שלושה חטופים ישראלים על-ידי כוח צה"ל בשג'אעיה, לאחר שזוהו בטעות כמחבלים - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ נושאים הערב (שבת) הצהרות בקריה בתל אביב. נתניהו אמר: "כל מי שלחם בשדה הקרב יודע שהמרחק בין ניצחון לאסון הוא כחוט השערה. רק לחץ צבאי יביא לשחרור החטופים. נבטיח שהגיבורים לא נפלו לשווא. נמשיך עד הסוף, עד שנחסל את חמאס ושנבטיח שבעזה לא יהיה גורם שמממן ומשלח טרור. זאת לא פוליטיקה - זאת מדיניות".

בהמשך שיגר ראש הממשלה שיגר מסר לארצות הברית: "בין ידידים חייבים לומר את האמת ולא לטפח אשליות - על אחת כמה וכמה בנושא קיומי כמו זה. אני חוזר ואומר לידידינו: אחרי חיסול חמאס - רצועת עזה תהיה מפורזת ובשליטה ביטחונית של ישראל".

נתניהו השיב על שאלת חדשות 13 בנוגע למגעים לעסקת חטופים חדשה - ואמר: "לא ניכנע לדרישות חמאס. מנהלים מו"מ בצורה מושכלת, אך גם בדם ואש ותמרות עשן".

רה״מ בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים
רה״מ בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "בערב הקשה הזה עם ישראל כולו כואב את כאבן של משפחותיהן של יותם, סאמר ואלון ז"ל, שאיבדו את יקיריהן בנסיבות קשות מאוד, טרגיות וכואבות. בהמלך השבת שוחחתי עם המשפחות, האבות, האימהות והאחים. שמעתי את הכאב. אלו היו שיחות קשות וטעונות. גם לי באופן אישי. כשר הביטחון אני נושא באחריות לכל מה שקורה במערכת הביטחון ובמלחמה - גם להישגים, גם למחירים ולטעויות הקשות. כך גם באירוע של אתמול - אירוע שחיילי צה"ל לא התכוונו להגיע אליו".

"היינו פסע מהצלחה שהייתה יכולה להיווצר", הוסיף גלנט, "את הנעשה אין להשיב. מחיר המלחמה כבד ואנו משלמים אותו בכל יום. כשאתה יודע על מה אתה נלחם וכשאתה נלחם למטרה ראויה - אתה משלם מחיר. אנחנו מוכנים לשלם אותו עד להשגת המטרה - מיטוט החמאס והשבת החטופים. אני מאמין בצדקת דרכנו, ושאנחנו נלחמים את המלחמה הצודקת ביותר". הוא הוסיף: "בקרוב נשיב את מפוני הצפון והדרום". על איום חיזבאללה: "מה שעושים בעזה ניתן לעשות גם בביירות".

על איום החות'ים מתימן אמר גלנט: "זו בעיה עולמית שנוגעת גם לישראל. אנחנו מוכנים לפעולה ויודעים מה לעשות, נמצא את העיתוי לפעול". השר גנץ אמר: "זו מלחמה קשה וכואבות, האחריות שלנו היא להמשיך להוביל אותה".

רה״מ נתניהו והשרים גלנט וגנץ במסיבת העיתונאים
רה״מ נתניהו והשרים גלנט וגנץ במסיבת העיתונאים | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
רה״מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט במסיבת העיתונאים
רה״מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט במסיבת העיתונאים | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

מוקדם יותר, בהצהרה שנשא דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הוא אמר: "פרסמנו היום את פרטי התחקיר הראשוני של התקרית הקשה בה נהרגו 3 חטופים ישראלים מאש כוחותינו. מסקנות התחקיר הראשוני הועברו באופן מיידי לכוחות הלוחמים בכלל רצועת עזה.

"נציגי צה"ל הציגו את הממצאים למשפחותיהם של יותם, אלון וסאמר ז"ל. צה"ל כולו מרכין ראש ומחבק את המשפחות בשעה הקשה הזו. אנחנו נמשיך לתחקר את האירוע הזה עד תום. אנחנו בעיצומה של מלחמה המזמנת לנו סיטואציות קשות מאוד ומורכבות מאוד, בעלות מאפיינים חסרי תקדים ושטרם התמודדנו איתן".