"זוהה שיגור אחד": רקטה מעזה נפלה בשטח פתוח סמוך לנחל עוז

פיצוץ עז נשמע בשטח הקיבוץ לאחר שרקטה שנורתה מרצועת עזה נפלה בשטח פתוח באזור. התרעת צבע אדום לא הופעלה. ככל הנראה מאחורי הירי עומדים פעילי הג'יהאד האיסלאמי שאיימו לנקום את חיסולו של בכיר הארגון בג'נין. השיגור האחרון לשטח ישראל היה לפני כחודש בדיוק

זמן צפייה: 02:21

רקטה מעזה נפלה הערב (שבת) בשטח פתוח סמוך לנחל עוז. לא הופעלה התרעת צבע אדום. מצה"ל נמסר: "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לא שוגרו מיירטים. שגרה מלאה בעורף".

ככל הנראה מדובר ברקטה בקוטר 177 מ"מ שנורתה בידי פעילי הג'יהאד האיסלאמי, שהתפוצצה בין כפר עזה לנחל עוז. לא דווח על נפגעים או נזק. בג'יהאד האיסלאמי איימו לנקום ביום חמישי את חיסולו של בכיר הארגון מ"חטיבת ג'נין".

אתמול, כאמור, יממה לאחר מאז חוסל בכיר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי "פלוגות אל-קודס" בג'נין, מוחמד איימן א-סעדי, נשמעו בכירים בארגון כשהם מאיימים להגיב על "פשעי האויב" ולפעולת כוח המסתערבים של צה"ל בעיר ג'נין, שבמהלכה נעצרו שלושה מבוקשים וחוסלו שני מחבלים. על כן, בישראל נערכו לאפשרות של תגובה מצד הג'יהאד האסלאמי - וגם בחמאס איימו. בתוך כך, יצוין כי בשלושת הימים האחרונים הפלסטינים מנו תשעה הרוגים בהיתקלויות השונות עם צה"ל ביהודה ושומרון.

לפני חודש בדיוק נשמעה התרעת צבע אדום ביישובים נירים, כיסופים ויישובים נוספים צמודי גדר שבמועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפילות או על נפגעים. כיפת ברזל הופעלה ויירטה אותה. כשעה לאחר מכן עדכנו בצה"ל על שלושה שיגורים נוספים שנפלו בשטח הרצועה: "התרעה הופעלה ביישומון בלבד". מדובר היה בירי הראשון לעבר ישראל מאז מבצע "עלות השחר" בחודש אוגוסט וההערכה הייתה שמדובר בתגובה לפעילות צה"ל בתוך ג'נין.