גלנט והרמטכ"ל צפו בתקיפה מהבור; נתניהו הקדים את חזרתו מארה"ב

צה"ל תקף את מפקדת חיזבאללה בדאחייה; היעד - נסראללה. ביידן: "ארה"ב לא ידעה על התקיפה ולא השתתפה בה". דיווח: מנהיג איראן חמינאי כינס דיון דחוף. נתניהו נטש בבהילות את תדרוך הכתבים בניו יורק, והקדים את חזרתו לישראל. באו"ם אמר רה"מ: "לא רוצים ליישב את עזה; חייבים להכריע את חיזבאללה". אחרי התקיפה בדאחייה: מטח של עשרות רקטות לצפון, אישה נפצעה בינוני בצפת | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-357 למלחמה: ההסלמה מול חיזבאללה הגיעה הערב (שישי) לשיא חדש, כאשר בהצהרה מיוחדת הודיע דובר צה"ל על תקיפת המפקדה הראשית של חיזבאללה בדאחייה בביירות. יעד החיסול - מנהיג ארגון הטרור חסן נסראללה. בכירים בישראל מעריכים כי נסראללה נכח במקום בזמן התקיפה ושומרים על אופטימיות זהירה ביחס להצלחת הפעולה. לקראת חצות, בהצהרה נוספת, אמר דובר צה"ל כי התקיפה הייתה מאוד מדויקת וכי תוצאותיה נבדקות, וקרא לתושבים בכמה מתחמים בדאחייה להתפנות. כעבור זמן קצר תקף צה"ל "באופן ממוקד" אמל"ח של חיזבאללה מתחת לבניינים אזרחיים בדאחייה.

שעות לאחר התקיפה שיגר חיזבאללה כ-65 רקטות לעבר הגליל, ואישה כבת 68 נפצעה באורח בינוני בפגיעה ישירה בבית בצפת. הבוקר שוגר מטח רקטות לעבר חיפה והקריות, ובשיגורים לעבר אזור טבריה נפצע צעיר כבן 25 באורח בינוני. שר הביטחון יואב גלנט ביקר הבוקר בצפת, והתחייב כי התקיפות נגד חיזבאללה יימשכו: "נגביר את מאמצינו כדי להבטיח ביטחון לכל יישובי הצפון. אנו מחויבים להחזיר את אלה שעזבו לבתיהם בביטחון ולהעניק לתושבי צפת את הביטחון לו הם ראויים".

אחר הצהריים, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בעצרת הכללית של האו"ם והתייחס בין היתר להמשך הלחימה בלבנון וברצועת עזה, ועל האיום מצד איראן. בנאומו אמר: "ישראל משתוקקת לשלום, עשתה שלום ותעשה שלום, אך אויבנו רוצים להשמיד אותנו". עוד אמר: "אנחנו לא רוצים ליישב את רצועת עזה".

[timeline id="6495" name="חרבות ברזל - יום 357 "]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, מוריה אסרף, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו