הותרו לפרסום שמותיהם של 8 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועה

שני לוחמי שיריון במילואים בגדוד חש״ן 129 של חטיבה 8 נפלו בקרב בצפון הרצועה - בו נפצעו קשה שני לוחמים נוספים מהגדוד. האסון ברפיח: הותרו לפרסום שמותיהם של 6 נופלים נוספים

זמן צפייה: 03:57

11 חללים בסוף שבוע אחד: דובר צה"ל התיר הבוקר (ראשון) לפרסום כי שני לוחמי מילואים נפלו בקרב בצפון רצועת עזה: סרן (מיל') איתן קופלוביץ, בן 28 מירושלים ורס"ב (מיל') אילון ויס, בן 49 מפסגות. השניים לחמו בגדוד חש"ן 129 של חטיבה 8. שני לוחמים נוספים מהגדוד נפצעו באורח קשה.

במקביל, אחרי שאמש הותר לפרסום שמו של סרן ווסים מחמוד, הותרו לפרסום שמותיהם של שישה חללים נוספים שנפלו אתמול באסון הנגמ"ש ברפיח: סמ"ר סטניסלב קוסטרב, בן 21 מאשדוד, סמ"ר אור בלומוביץ, בן 20 מפרדס חנה-כרכור, סמ"ר עז ישעיה גרובר, בן 20 מטל מנשה, סמל אליהו משה צימבליסט, בן 21 מבית שמש, סמל איתי עמר, בן 19 מכוכב יאיר-צור יגאל, וסמל יקיר יעקב לוי, בן 21 מחפץ חיים. כל החמישה לחמו בגדוד 601 של עוצבת עקבות הברזל (401). שמו של החלל השמיני באסון טרם הותר לפרסום.

סרן (מיל') איתן קופלוביץ
סרן (מיל') איתן קופלוביץ
רס"ב (מיל') אילון ויס
רס"ב (מיל') אילון ויס

סרן (מיל') קופלוביץ יובא למנוחות בשעה 17:00, בבית העלמין במושב הושעיה. בהודעת האבל של מועצת עמק יזרעאל נכתב: "תושבות ותושבי המועצה האזורית עמק יזרעאל, עובדות ועובדי המועצה, ראשת המועצה וקהילת עמק יזרעאל כולה, מרכינה ראש בעצב וכאב רב עם היוודע הבשורה הקשה על נפילתו של סרן (מיל') איתן קופלוביץ, בן 28 מהושעיה, לוחם בגדוד 129 שבחטיבה 8, בקרב בצפון רצועת עזה. בשעה קשה זו נבקש לחבק ולחזק את משפחות קופלוביץ וצרפתי היקרות ואת קהילת הושעיה כולה ולהשתתף בצערן העמוק".

רס"ב (מיל') ויס, שנפל בצפון הרצועה, הותיר אחריו אישה, שבעה ילדים ונכדה. ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ, ספד לו: "אלון חבר ושכן אהוב. מעמודי התווך של קהילת פסגות, בנה עם נטע רעייתו משפחה לתפארת. מחנך ואיש דגול. מאז שמחת תורה הוא בשירות מילואים כמתנדב. בעוד חצי שנה ימלאו לו 50 והוא לחם כשריונר כמו בחור צעיר. לפני כשבועיים חיתן את ביתו רחלי ובעוד שלשה שבועות תתחתן הבת הודיה. אין מילים בשעה הגדולה והקשה הזו. אנחנו כאן בפסגות ובבנימין נזכור את דרכו ומורשתו. נפילתו של אלון עם שאר הלוחמים הגיבורים מחייבת אותנו לדבוק בניצחון למענו הם מסרו את נפשם".

סמל יקיר יעקב לוי
סמל יקיר יעקב לוי
סמ"ר אור בלומוביץ
סמ"ר אור בלומוביץ
סמ"ר עז ישעיה גרובר
סמ"ר עז ישעיה גרובר

סמ"ר עז ישעיה גרובר הותיר אחריו שני הורים וחמישה אחים ואחיות. ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, ספד לו: "עז, בחור יפה תואר, מטובי בנינו, בן למשפחה שורשית בשומרון, מאבני היסוד של הישוב טל מנשה, נפל היום כגיבור בקרבות נגד אויבינו הארורים. הוא חלם לשרת שירות משמעותי, להגן על מדינת ישראל, על העם ועל הארץ. כשישבתי אמש עם אמו שירה, היא סיפרה לי כי הוא היה איש אמת כולו מלא בלב, אידיאליסט גדול, והוסיפה כי היא בטוחה כי אם היו שואלים אותו גם עכשיו אם להכנס שוב לעזה, הוא היה אומר שהוא נכנס, למרות שהיה יודע שייהרג".

סמל צימבליסט יובא למנוחות בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בהר הרצל. ראש עיריית בית שמש, שמואל גרינברג, ספד לצימבליסט, תושב העיר: "תושבות ותושבי העיר בית שמש מריכינים ראש ומצדיעים לגיבור ישראל סמל אליהו משה צימבליסט שנפל בסוף השבוע בקרבות בדרום רצועת עזה. גיבור ישראל שמסר נפשו למען עמנו ומולדתנו. הלב נשבר היגון עצום ובלתי נתפס. עיריית בית שמש תמשיך ללוות את משפחת צימבליסט. יהי זכרו של אליהו משה ברוך".

סמל אליהו משה צימבליסט
סמל אליהו משה צימבליסט
סמל איתי עמר
סמל איתי עמר

ראש העיר אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי, ספד לסמ"ר קוסטרב: "הלב דואב וכואב ומתמלא בצער על נפילתו של בן העיר סמ"ר סטניסלב קוסטרב, בוגר מקיף ח', שנהרג יחד עם עוד שבעה מחבריו בפיצוץ הנגמ"ש ברצועת עזה. סטניסלב לוחם בגדוד ההנדסה 601, נפל בהגנה על המולדת בשובו יחד עם חבריו ממבצע הירואי שבו חוסלו 50 מחבלים. עוד יסופר על גבורתם של טובי בנינו, שמגנים על הבית ומשלמים על כך מחיר בחייהם. בשמי ובשם תושבי העיר אשדוד, אנו שולחים את תנחומינו למשפחת קוסטרב, נלווה את המשפחה יחד עם כלל תושבי העיר וניתן את כל הסיוע והתמיכה. יהי זכרם ברוך ונשמתם צרורה בצרור החיים".

מטעם המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור נמסר בעקבות נפילתו של סמ"ר בלומוביץ: "בצער רב אנו מודיעים על נפילתו של תושב המושבה, סמ"ר אור בלומוביץ ז״ל, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. המושבה כולה מרכינה ראש ומשתתפת באבלה הכבד מנשוא של המשפחה".

מטעם מועצה מקומית כוכב יאיר צור יגאל נמסר בעקבות נפילתו של סמל עמר: "קהילת כוכב יאיר צור יגאל מבכה על נפילתו של בן היישוב, איתי עמר, ומשתתפת בצערה הכבד של המשפחה. סמל איתי עמר, בן 19, מכוכב יאיר-צור יגאל, לוחם בגדוד 601, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. איתי בנה של לורין חלדי עמר, עובדת המועצה".

סמ״ר סטניסלב קוסטרב
סמ״ר סטניסלב קוסטרב

אמש הותרו לפרסום פרטי האסון הקשה ברפיח, בו נפלו שמונה לוחמי צה"ל בפיצוץ נגמ"ש הנדסי מסוג נמר"ה - בהם סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'ן, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל (401). סרן ווסים מחמוד נפצע בידו בתחילת המלחמה, אך לא הסכים לעבור ניתוח כדי להמשיך ולהילחם. נזיה דבור, ראש מועצת בית ג'ן, ספד לקצין שנפל: "תמיד הצטיין והוביל בכל דבר שעשה".

שמונת הנופלים נהרגו במהלך פעילות של חטיבת גבעתי לחיסול כ-50 מחבלים לפנות בוקר בשכונת תל סולטן שבמערב רפיח. במסגרת פעילות לפתיחת צירים באזור, נגמ"ש הנדסה מסוג נמ"רה - שבו נסעו השמונה - עבר בציר שבו כבר עברו כמה כלי רכב לפני כן.

סביב 05:15, נגמ"ש הנמ"ר עלה על מטען חבלה רב-עוצמה שהתפוצץ על נוסעיו. בעקבות זאת, הוכרז אר"ן (אירוע רב נפגעים), אך הרכב עלה באש ובמשך כשעתיים לא ניתן היה לבצע פעולות חילוץ. לוחמי אוגדה 162 הוזעקו כדי לסרוק את האזור מהאוויר ומהקרקע, במטרה למנוע תרחיש של חטיפת גופות. בעקבות הפיצוץ הקטלני, בצה"ל בוחנים האם מוקשים ולבנות חבלה שנשאו לוחמי ההנדסה על הנגמ"ש מבחוץ התפוצצו גם הם.

מתחילת המלחמה נפלו 661 חיילי צה"ל, בהם 309 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.