15 לוחמי צה"ל נפלו ביממה: השמות, התמונות והסיפורים

אחרי שאתמול פורסם דבר מותם של שני לוחמי סיירת גבעתי, היום פורסמו שמותיהם של 11 לוחמים נוספים מהחיל, ושני לוחמי שריון שנפלו בקרבות עם מחבלי חמאס בצפון הרצועה. החייל שאיבד את אביו בפיגוע - והחייל שאחיו סיפר: "ביקש ממני שאשמור על ארוסתו" | לזכרם

זמן צפייה: 05:33

לאחר שאתמול פורסמו שמותיהם של שני לוחמי גבעתי שנהרגו, הותר היום (רביעי) לפרסום כי 13 לוחמי צה"ל נוספים נפלו אמש במהלך קרבות עזים בצפון רצועת עזה. 11 מהנופלים הם לוחמי חטיבת גבעתי שנהרגו מפגיעת טיל נ"ט בנגמ"ש נמר בו שהו. שני נופלים נוספים הם לוחמי שיריון מחטיבה 7 שנהרגו בעקבות התפוצצות מטען. אלו שמותיהם וסיפוריהם:

סגן אריאל רייך, בן 24, מירושלים, קצין לוחם בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311011030' autoplay='0' credit='' desc='"חשבתי את מי להזמין לחתונה שלו, לא להלוויה": משפחתו של אריאל רייך ז"ל נפרדת' poster='' kid='1_dodfwblv' duration='610']

"אחי הגדול היה לוחם ומפקד אמיץ, תמיד הוביל והתנדב, היה פשוט גיבור", סיפר אחיו של סגן אריאל רייך ז"ל, יאיר. עוד סהוא יפר: "היו לו המון חברים שנהרגו והוא אמר לנו בטלפון שהוא 'הולך לחסל את המחבלים לזכרם". אחיו השני של אריאל, יואב, ספד: "היה גיבור, כל דבר עשה בענווה".

בן הדוד ישי התייחס לכך שאריאל התארס לאחרונה והיה אמור להתחתן בחודש מרץ וסיפר: "הוא היה טהור, כל דבר עשה הכי טוב. הוא התקשר אלי במוצ"ש, אמר 'אני אוהב אותך' ושאני אשמור על נועה ארוסתו". יאיר הוסיף: "בחצי השנה האחרונה הוא פרס כנפיים, התחיל לגור לבד, היה הבן אדם הכי מאושר. אתמול חזרתי ממילואים בצפון והתחלתי להרגיש שמשהו קורה בעזה, לא רציתי להאמין".

סגן אריאל רייך חרבות ברזל
סגן אריאל רייך | צילום: באדיבות המשפחה
סגן אריאל רייך (במרכז) שנפל ברצועת עזה חרבות ברזל
סגן אריאל רייך (במרכז)
סגן אריאל רייך חרבות ברזל
סגן אריאל רייך עם חבר | צילום: באדיבות המשפחה

רב״ט אסיף לוגר, בן 21, מיגור, לוחם בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

רב-טוראי אסיף לוגר ז"ל למד בקיבוץ יגור, אהב מוסיקה ותכנן ללמוד מוסיקה ולעסוק בתחום. היה מחובר מאד לחברה בקיבוץ מגוריו. השאיר אחריו זוג הורים ושלושה אחים.

עידן, אביו של אסיף, ספד: "אסיף עשה שנת שירות עם נערים בסיכון, התגייס לשיריון. היה תותחן. בשבת השחורה הוקפץ לעוטף. אחד מחניכיו נרצח וזה השפיע עליו מאד. בשיחה האחרונה לפני שנכנס לעזה הוא שמע שאני דואג והוא אמר לי "אבא אל תדאג אין לי כוונה למות".

עומר אלעד מקיבוץ יגור, חבר ילדות של אסיף מלידה, סיפר: "אסיף היה בשבילי ובשביל כולנו אח, חבר משפחה, אדם שאי אפשר להחליף אותו. כולנו בשוק, אין איך לעכל דבר כזה. במהלך השבועות האחרונים בווטסאפ, בשיחות וידאו כמה שאפשר. אני מאמין שהוא חשש. לא ריאלי לילדים בגילנו. אסיף היה חבר נהדר. רב תחומי בעיקר אהב מוסיקה. היינו עושים בתקופות פנויות סשנים ומנגנים בקיבוץ. היו לנו הרבה חוויות בעיקר בתיכון, במועדון הנעורים".

עוד סיפר: "הוא אמר שהם מחכים להיכנס לעזה. תמיד אמר שיהיה בסדר. שהוא יחזור. חיכינו לישיבה שכולם יתאספו אחרי המלחמה וישבו יחד בקיבוץ. יש שוק כי זה אירוע שהוא שוק. אתה לא רוצה להעביר במחשבות שלך אבל אתה מודע שזה יכול לקרות".

רב״ט אסיף לוגר
רב״ט אסיף לוגר

סג"מ פדיה מרק, בן 22, מעותניאל, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

סג״מ פדיה מרק
סג״מ פדיה מרק

סגן-משנה פדיה מרק שרד פיגוע ירי בהר חברון לפני 7 שנים, בו נרצח אביו מיכי מול עיניו. אחיו שלומי נהרג בתאונה ובן דודו אלחנן נפל במהלך שבת השחורה.

פדיה כתב למשפחתו במכתב: "משפחה אהובה, ימים מאתגרים עוברים על העם ועל המשפחה שלנו בפרט. אנחנו חזקים. עם ישראל חזק, צה"ל חזק. אני שומר עליכם ואיתכם בלב, אנחנו הולכים למחוק אותם". לסיום הוסיף: "נפגש בקרוב בעזרת השם".

מהמועצה האזורית הר חברון נמסר: "אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת מרק, שלצערנו הרב, השכול לא זר לה. פדיה הוא בנו של הרב מיכי מרק הי"ד שנרצח ליד הישוב עתניאל ב2016, אחיו של שלומי מרק שנהרג בשנת 2019 בשירות הביטחון ובן דודו של אלחנן קלמנזון שנפל בקרב בגבול עזה בשבת השחורה. בשנים האחרונות פדיה היה בן בית אצל משפחתו של אליהו בן עמי הי"ד שנרצח בשנת 2000 ואישתו דאגה לפדיה כמו לבנה".

המכתב ששלח פדיה למשפחתו
המכתב ששלח פדיה למשפחתו
פדיה מרק ביום שישי האחרון
פדיה מרק ביום שישי האחרון

סמל עדי דנן, בן 20, מיבנה, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0111232154' autoplay='0' credit='' desc='אחותו התאומה של סמ"ר עדי דנן: "נשארתי לבד, החצי שנשאר"' poster='' kid='1_lqo69wln' duration='224']

משפחתו של סמל עדי דנן ז"ל סיפרה: "הוא היה אח תאום של לינוי, שניהם חגגו יום הולדת 20 בשמונה באוקטובר. הוא היה ילד שמח שאהב להתאמן ולשחק כדורסל, חלם לשרת במג"ב והתבאס כשקיבל גבעתי בהתחלה, אבל הפך למורעל מאוד מהר. בסוכות האחרון סיפר לאחותו שהוא שוקל לצאת לקצונה".

התאומים לינוי ועדי דנן בילדותם
התאומים לינוי ועדי דנן בילדותם

סמ"ר הלל סולומון, בן 20, מדימונה, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

ראש עיריית דימונה בני ביטון ספד לסמל-ראשון הלל סולומון ז"ל: "צער רב וביגון קודר אנו מודיעים על נפילתו של בן דימונה. הלל סולומון ה' יקום דמו, אשר נפל בקרב בעזה. אנו משתתפים בצערם של ההורים רונית ומרדכי והאחיות: יסמין, הילה, ורד ושקד. הלל למד בבית הספר אלפסי ועמיאסף, עלה לחטיבת זינמן ולמד בתיכון קמ״ג. הלל שאף להיות לוחם ולעשות שירות משמעותי והתגייס לגבעתי. הלל היה בן מסור וכיבוד הוריו תמיד עמד לנגד עיניו, בעל מידות טובות עם נתינה אינסופית, צניעות וענווה. העיר דימונה כולה, כואבת את לכתו. יהי זכרו ברוך".

סמ״ר הלל סולומון
סמ״ר הלל סולומון

סמ"ר ארז מישלובסקי, בן 20, מאורנית, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

לאחר היוודע דבר נפילתו של סמל-ראשון ארז מישלובסקי ז"ל, מהמועצה המקומית אורנית נמסר: "אבל גדול ירד משעות הבוקר היום באורנית, עם היוודע על נפילתו של סמ״ר ארז מישלובסקי ז״ל, בן 20 מאורנית, לוחם בגדוד צבר מחטיבת גבעתי. ארז נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה, בעת שלחם להגנת ושמירת ביטחון המדינה וכל תושביה. קהילת ומועצת אורנית, משתתפות בצערה הגדול של משפחת מישלובסקי - יריב וסופיה - הוריו, גיא, איה ונועה - אחיו, על נפילתו של ארז, מחבקים ומשתתפים בצערם הרב. יהי זיכרו ברוך".

סמ״ר ארז מישלובסקי
סמ״ר ארז מישלובסקי

סמ"ר עדי ליאון, בן 20, מניל"י, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311010900' autoplay='0' credit='' desc='הוריו של עדי ליאון מספרים' poster='' kid='1_d83ew7jm' duration='54']

משפחתו של סמל-ראשון עדי ליאון ז"ל מספרת שכבר כילד הוא בלט בחכמתו, והיה הדבק של החבורה ביישוב ובצבא. החברים היו מתאספים סביבו. אהבת ישראל זרמה בדמו. לוחם בכל רמ"ח אבריו שהתעקש לחזור ללוחמה לאחר החלמה מפציעה.

אמיר, אבא של עדי, סיפר בריאיון: "היה לוחם בנשמה, הוא נפצע ולמרות זאת התעקש לחזור. הוא היה במקום שהיה צריך להיות בו. האמין מאד במה שהוא עושה ולצערנו זה הסתיים". אימו נורית שיתפה: "הסתובבתי בבוקר בהרגשה איומה, ממש כמו התקף לב. התקשרתי לחברות שירגיעו אותי קצת. איכשהו ידעתי ואז בשעה 14:00 הם הגיעו".

סמ״ר עדי ליאון
סמ״ר עדי ליאון

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ ספד: "נפילת עדי ונפילת הבנים שלנו היא מחיר כבד מנשוא. בנפילתם הם סוללים את תקומת העם. המחיר היקר הזה יוביל את עם ישראל לניצחון גדול ובזכותו ובזכות חבריו הגיבורים עם ישראל יקום כלביא. בנימין כולה מחבקת את ההורים היקרים אמיר ונורית ואת האחיות זוהר ואורי, ואת כל המשפחה. אנחנו שולחים חיזוק אוהב לקהילת ניל"י היקרה."

סמ״ר עדי ליאון
סמ״ר עדי ליאון

רב"ט ליאור סימינוביץ, בן 19, מהרצליה, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311011315' autoplay='0' credit='' desc='בני משפחתו של ליאור מספרים' poster='' kid='1_0ibqb0q2' duration='179']

הוריו ואחיו הקטן של רב-טוראי ליאור סימנוביץ' ז"ל סיפרו שהוא חלם להתגייס לקרבי כל החיים. מכנים אותו מלח הארץ. אמו של ליאור אמרה: "כולם אומרים על הילדים שלהם שהם היו קסם אבל הוא באמת היה קסם שאין דברים כאלה. קשה, זה לא נתפס. היה אופטימי, עם חוש הומור, תמיד לקח את החיים בקלות. הוא אפילו זה שאמר לנו שיהיה בסדר".

אחיו הקטן של ליאור, עמרי, סיפר: "הוא תמיד היה שמח, אהב לצחוק, בעיקר עלי. אהבתי אותו מאד, אני מקווה שהוא שמח שם למעלה". האב סיפר: "היה ילד מדהים, כשהיה מתקשר פעם ביומיים היה חשוב לו לדבר עם כולם, גם עם הסבתא וגם עם הדודה, לוודא שידעו שהכל בסדר".

רב״ט ליאור סימינוביץ
רב״ט ליאור סימינוביץ

סמ״ר רועי דאוי, בן 20, מירושלים, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

סמל-ראשון רועי דאוי ז"ל התראיין לפני כשנתיים לכתבה ב"מקור ראשון" שעסקה בחיילים שהצביעו בבחירות ביום בו התגייסו, ובה נכתב: "רועי דאוי, נולד וגדל בירושלים בשכונת קטמון. הוא מעיד על עצמו כצעיר שמאוד אוהב את המדינה שלו ושירות משמעותי בצה"ל היה עבורו מצפן לדרך. היום הוא גם זכה לעלות על מדים וגם לממש את זכותו הדמוקרטית כמו כל אזרח בישראל מעל גיל 18 להצביע לכנסת".

בריאיון סיפר רועי: "אני מתרגש מאוד ולחוץ מאוד. אני בחרתי בגבעתי אחרי שסיימתי מכינה קדם צבאית. היום הזה מתחבר גם לגיוס וגם לבחירות לכנסת וזה מרגש. יש חששות, זה טבעי אבל אני מביא את כל מה שיש ובא, מה שנקרא, ברבאק".

סמ״ר רועי דאוי
סמ״ר רועי דאוי
סמ״ר רועי דאוי
סמ״ר רועי דאוי

סמ"ר איתי יהודה, בן 20, מראשון לציון, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

משפחתו של סמל-ראשון איתי יהודה סיפרה: "איתי עוד שבועיים היה צריך לחגוג את יום הולדתו ה-21. איתי היה ילד שאהב את החיים - חייכן, רגיש, אוהב אדם, אכפתי, חברותי ומוכשר מאוד בתחום הציור. חלום חייו היה להיות מקעקע ולפתוח מקום שלו. איתי אהב את הצבא, את ההוויה, את חבריו והיה לו ברור כשהוא נכנס לעזה שזוהי משימת חייו, ודאג להגיד לאימו שלשם כך הוא התאמן בשלוש שנותיו בצבא. משימת חייו - להגן על המולדת".

חרבות ברזל סמ"ר איתי יהודה ז"ל
סמ"ר איתי יהודה ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

שני אחים למשפחת יהודה בחזית הלחימה - עומר, אחיו הגדול של איתי, שירת במילואים בחטיבת גבעתי בעיר שדרות בזמן שאחיו הקטן היה ברצועת עזה.

חרבות ברזל אחד מציוריו של סמ"ר איתי יהודה
אחד מציוריו של איתי יהודה | צילום: באדיבות המשפחה

סמ"ר רועי סרגוסטי מנחל הרועה, לוחם ומפקד כיתה בגבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

סמ״ר רועי סרגוסטי חלל צה"ל נפל ברצועת עזה חרבות ברזל
סמ״ר רועי סרגוסטי

רב"ט עידו עובדיה, בן 19, מתל אביב, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

רב״ט עידו עובדיה
רב״ט עידו עובדיה

 סמ"ר שי ארוס, בן 20, מחולון, חובש קרבי בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

חרבות ברזל סמ״ר שי ארוס
סמ״ר שי ארוס
חרבות ברזל סמ״ר שי ארוס
סמ״ר שי ארוס

אתמול הותר לפרסום כי שני לוחמי גבעתי - סמל-ראשון רועי וולף, בן 20 מרמת גן, וסמל-ראשון לביא ליפשיץ, ממודיעין-מכבים-רעות - נפלו גם הם בקרבות בצפון רצועת עזה.

אביו של סמל-ראשון לביא ליפשיץ ז"ל ספד אמש: "לביא היה בן אדם שאהב אנשים. הוא היה רגיש. הוא אהב את הצבא מחד, והיה לו קונפליקט מאידך. כשאמרו לו שרוצים שהוא יהיה 'חיית מלחמה' - הוא אמר שהוא לא רוצה להיות כזה. אמרתי לו, 'לביא, יום אחד אתה תלך להציל אנשים'. כשהוא יצא לקרב - הוא ידע. הוא אמר לי, 'אבא, אני יודע. הפעם אני נלחם על המדינה שלנו. זה הדבר הנכון". אמו של לביא, שלומית, סיפרה: "התקשרתי אליו ביום שבת. כשראיתי 'וי' אחד - הבנתי".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-3110232024' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='הוריו של לביא ליפשיץ: "כשיצא לקרב - ידע שזה הדבר הנכון"' poster='' kid='1_030c9mtq' duration='382']

סמ״ר לביא ליפשיץ
סמ״ר לביא ליפשיץ
סמ״ר לביא ליפשיץ
סמ״ר לביא ליפשיץ | צילום: באדיבות המשפחה

סמל ראשון רועי וולף ז"ל למד בתיכון בליך ברמת גן. שי, דודו של רועי, ספד לו: "היה עם חברים בקמפינג, כבר בבוקר כששמעו את ההודעה הפ קפצו ונלחמו בנחל עוז. נתנו כל מה שהם יכולים כדי להגן על במולדת. רועי אמר שאנחנו צריכים לשמור על עתמנו, שנהיה בסדר. כל פעם אמרו לו חברים 'שמור על עצמך' והוא היה צוחק. הוא היה מוזיקאי, לימד את עצמו לנגן בתופים קלידים גיטרה. לפני כמה שבועות ישבנו יחד ניגנו בגיטרה".

מנהלת תיכון בליך, הילה רומש, סיפרה: "רועי היה קסם של בחור, בעל חיוך עם גומות חן. חבר טוב נעים הליכות ובן אוהב. תמיד התנדב לעזור ותרם ממרצו למען הזולת. כבר בתקופת התיכון הביע רצון להתגייס ליחידה קרבית ומובחרת. רועי היה גאה מאוד שהתקבל לגבעתי". הוא אמור היה להשתחרר עוד ארבעה חודשים".

סמ״ר רועי וולף
סמ״ר רועי וולף
סמ״ר רועי וולף
סמ״ר רועי וולף