בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס" ובערוץ "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי המשלחת האיראנית, שהייתה אמורה להמריא לשווייץ, השהתה את יציאתה בעקבות התקיפות הישראליות בלבנון. גורמים אמרו כי לא יצאו אלא אם כן יוודאו כי התקיפות בלבנון הופסקו לחלוטין.
אחרי כמעט שלוש שנים, תחקירי 7 באוקטובר במשטרה מתחילים להיחשף, ובמרכזם אירועי הטבח בפסטיבל הנובה. המפכ"ל, רב-ניצב דני לוי, מתח ביקורת על החלטת מפקד האירוע להכריז קוד החירום "פרש פלשת", המופעל בעת אירוע של חדירת מחבלים ואירוע ביטחוני רב-זירתי, לאחר סגירת המסיבה. לדברי לוי, ייתכן שההחלטה הייתה נכונה, אך היה צורך להבהיר לכוחות בשטח מי המפקד במקום.
מנגד, ניצב אמיר כהן, לשעבר מפקד מחוז דרום, הגן על החלטתו והדגיש כי היא התקבלה בשל נוכחות מחבלים בצומת מעון בדרכם להשתלט על אופקים.
המנהיג העליון של איראן, מוג'תבא חמינאי, פרסם מסר ראשון ובו התייחסות להסכם: "דעתי הייתה שונה - אך אישרתי את המהלך לבקשת הנשיא פזשכיאן". הוא הוסיף: "אם הצד האמריקני יציג דרישות מופרזות - לא ניכנע להן".

פיקוד המרכז האמריקאי (סנטקום) הודיע על הסרת המצור הצבאי על איראן. בהודעה מטעם הפיקוד נמסר: "היום הכוחות האמריקאים הסירו את המצור על כל התעבורה הימית הנכנסת ויוצאת מנמלי איראן ומאזורי החוף שלה, בהתאם להנחיית הנשיא. הכוחות האמריקניים אינם מפריעים למעבר כלי שיט אל איראן וממנה במפרץ הפרסי ומפרץ עומאן. כל מאמצי אכיפת המצור הצבאיים האמריקניים הופסקו. ספינות הצי הגדולות שלנו יישארו באזור כדי לוודא שכל היבטי ההסכם נשמרים ונאכפים במלואם".
צה"ל הודיע כי חיל האוויר יירט מספר רקטות ששוגרו לעבר המרחב בו פועלים כוחות צה"ל בדרום לבנון. מספר רקטות נוספות נפלו בסמוך לכוחות, אין נפגעים. על פי מדיניות, לא הופעלו התרעות.
סגן נשיא ארה"ב ג'יי.די. ואנס אמר בנאומו בבית הלבן כי "קיימת ציפייה חד-משמעית מישראל ומחיזבאללה לכבד את הסכם הפסקת האש בלבנון".
סגן נשיא ארצות הברית ג'יי.די. ואנס אמר בהצהרה בבית הלבן כי "הדרך היחידה שבה איראן תקבל את תשלומי הפיצויים היא אם תסכים לשנות כליל את התנהגותה ולהבטיח כי לא יהיו ברשותה טילים המאיימים על העולם". הוא הוסיף כי "הפרגמטיסטים באיראן, המעוניינים בקיום יחסים טובים עם האזור, הם אלו שמכתיבים כעת את הטון במדינה". לדבריו, איראן תזדקק למשאבים כספיים נרחבים כדי לשקם את תוכנית הגרעין שלה, שהושמדה, כשבמקביל "קיימת ציפייה חד-משמעית מישראל ומחיזבאללה לכבד את הסכם הפסקת האש בלבנון".
סגן נשיא ארה"ב, ג'יי די ואנס, הגיב על הביקורת בישראל על ההסכם המתגבש מול איראן, וקבע בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי "ישראל היא מדינה של תשעה מיליון בני אדם. אתם לא יכולים 'להרוג את דרככם החוצה' מכל בעיה ביטחונית שאתם ניצבים בפניה". הוא הדגיש כי ארה"ב פועלת לקידום האינטרסים הלאומיים שלה, וכי לעתים קיימים פערים בגישה בין וושינגטון לירושלים.
מקור ישראלי מסר ל־CNN כי ראש הממשלה נתניהו מנסה להשפיע על עיצוב הסכם הקבע מול איראן באמצעות אנשי תקשורת שמרנים וסנאטורים פרו־ישראלים בארה"ב. לפי המקור, נתניהו סבור שאיראן אינה מנהלת את המו"מ בתום לב, וממשיך להעריך כי בסופו של דבר לא ייחתם הסכם קבע. עוד נטען כי נתניהו הבהיר לטראמפ שישראל אינה רואה עצמה מחויבת להסכם בכל הנוגע ללבנון
לאחר החתימה על מזכר ההבנות בין ארה"ב לאיראן, בו הוסכם על פתיחת המעבר במצר הורמוז והפסקת המצור האמריקני, בתקשורת האיראנית דווח כי מעבר כלי שיט במצר הורמוז עדיין צריך להיעשות בתיאום עם צי משמרות המהפכה.

מדובר צה"ל נמסר: "בהתאם לצורך המבצעי, צה"ל נפרס במרחב הביטחוני, כ-10 ק"מ בתוך שטח לבנון. כוחות צה"ל התבססו במרחב פעילותם בדרום לבנון וממשיכים לפעול להסרת איומים ולשיפור ההגנה על תושבי הצפון".
מקורות לבנוניים רשמיים מסרו לערוץ אל חדת' הסעודי כי ההסכם האמריקני-איראני כולל הפסקת אש "באופן ספציפי", וכי הוא יגביר את הלחץ על ישראל לסגת באופן הדרגתי. עוד אמרו כי סבב השיחות ה-5 בין ישראל ללבנון ידון בנסיגה של ישראל עם לוח זמנים באזורי הפיילוט, ולא תהיה נסיגה מאיסוף הנשק לידי מדינת לבנון ופריסה של צבא לבנון בדרום המדינה.
בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי 3 מכליות נפט סעודיות, הנושאות 6 מיליון חביות נפט גולמי, הפליגו הבוקר דרך מצר הורמוז.
ראש גוף הפיקוח הגרעיני של האו"ם התייחס למזכר ההבנות שנחתם בין ארה"ב ואיראן, ואמר כי ההסכם "שימח אותי ואת כולם", אבל הוסיף כי מצר הורמוז חייב להיפתח ללא תנאים והמו"מ חייב להיפתר ב-60 הימים הבאים. "כעת עלינו לשבת עם עמיתינו האמריקנים והאיראנים, ולהתחיל לגבש צעדים קונקרטיים שיהיה צורך לנקוט", אמר.
ראש חברת הנפט הגדולה באיראן הודיע כי 89% מיחידות התפעול הפטרו-כימיות שהוצאו משימוש במהלך המלחמה חזרו לעבוד, כך דווח בתקשורת האיראנית.
על רקע חתימת מזכר ההבנות בין ארצות הברית ואיראן, ואמירתו של דובר משרד החוץ האיראני כי "לבנון מוזכרת מספר פעמים כבר בסעיף הראשון של ההסכם" וכי "הזירות שלובות זו בזו" - גורמים פוליטיים בלבנון מסרו לעיתון 'א-ליוואא' כי ביקורו של נשיא לבנון ג'וזף עאון בוושינגטון עומד על הפרק, אך טרם נקבע לו מועד. עוד נמסר כי עד כה לא קיבל הנשיא עאון הזמנה רשמית דרך הצינורות הדיפלומטיים המקובלים.
כטב"ם ישראלי תקף לפני זמן קצר רכב שנע בכפר תיבנית שדרום לבנון. לפי דיווחים ראשוניים בלבנון, במקום נמצאים הרוג ופצוע.
על רקע חתימת מזכר ההבנות בין ארצות הברית לאיראן, במסגרתו איראן התחייבה לפתוח באופן מיידי את מצר הורמוז, שר ההגנה הגרמני בוריס פיסטוריוס הודיע כי שתי ספינות גרמניות בדרכן לים סוף, כהכנה למשימה צבאית אפשרית במצרי הורמוז.
לפי דיווח בלבנון, ישראל ביצעה במהלך הלילה ירי ארטילרי לעבר כפר ג'וז במחוז א-נבטיה שבדרום לבנון.
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא איראן מסעוד פזשכיאן חתמו אלקטרונית על מזכר ההבנות בין המדינות. ראש ממשלת פקיסטן tnr: "כצעד ראשון, איראן תפתח לאלתר מחדש את מצר הורמוז, וארה"ב תסיר באופן מיידי את המצור הימי".

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל צה"ל שנפל בדרום לבנון: רס"ר (מיל') אלכסנדר פילין, בן 29 מחיפה, לוחם במפקדת אוגדה 36, שנהרג מפיצוץ מטען במרחב הליטני. 7 לוחמים נוספים נפצעו בתקרית, בהם סגן מפקד האוגדה, מג"ד במילואים ולוחם מילואים נוסף במצב בינוני, וכן נגד מילואים, שני לוחמי מילואים וחיילת במצב קל.

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, רביב דרוקר, מוריה אסרף, גיל תמרי, סולימאן מסוודה, נריה קראוס, יוסף ישראל, ישי פורת, עלי מוגרבי, ליאור קינן, מיכאל שמש, יובל שגב, אלי סניור, יוסי אלי, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, חן זנדר, לירון שמם, קארין קבסה, הדר גיל-עד, דניאל זילברשטיין, יואלי ברים, אופק צח, מיר יונה, רותם גולן, אלעד זיני, אורי שאבי ורן מאיר.
לכל העדכונים מהיום ה-985 למלחמה