"עסקה היסטורית": מערכת ההגנה האווירית 'קלע דוד' נמכרה לפינלנד

מנכ״ל משרד הביטחון חתם על עסקת הענק למכירת המערכת המתקדמת, בשיאה של המלחמה בעזה, תמורת כ-1.3 מיליארד ש"ח. המכירה מגיעה לאחר שישראל עשתה שימוש מוצלח במערכת בימי המלחמה האחרונים. מנכ"ל רפאל: "'קלע דוד' מוכיחה עצמה במערכה הנוכחית כחיונית בהגנה על שמי המדינה ועל תושביה"

קלע דוד בפעולה חרבות ברזל פינלנד
קלע דוד בפעולה | צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר חתם היום (ראשון) על חוזה היסטורי למכירת מערכת ההגנה האווירית "קלע דוד" לפינלנד תמורת כ-1.3 מיליארד ש"ח (כ-317 מיליון אירו). המערכת כזכור שימשה גם במלחמה הנוכחית ביירוטים מוצלחים. זו הפעם הראשונה שהיא תמכר לחו"ל.

במעמד החתימה במשרד הביטחון השתתפו שגרירת פינלנד בישראל ד"ר נינה מורדסטורם, הנספח הצבאי הפיני קול' אולה אסטליוקי, מנכ״ל חברת רפאל אלוף (מיל׳) יואב הר-אבן, ראש מפא"ת תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, ראש מנהלת 'חומה' משה פתאל, ראש אגף הכספים במשרד הביטחון רו"ח דקל כהן ובכירים נוספים.

ממשרד הביטחון נמסר: "'קלע דוד' היא מהמערכות המתקדמות בעולם ליירוט טילים בליסטיים, טילי שיוט, כלי טיס ומל״טים, שהוכיחה יכולות ביצוע גבוהות מאוד במלחמה, במגוון תרחישים מאתגרים. המערכת מפותחת במשותף על ידי מנהלת 'חומה' במפא״ת שבמשרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים, בהובלת המפתחת הראשית 'רפאל'".

אלוף אייל זמיר
אלוף אייל זמיר | צילום: רויטרס

מנכ"ל חברת רפאל אלוף (במיל) יואב הר אבן אמר כי "מערכת 'קלע דוד' מבית רפאל היא חלק משמעותי במערך ההגנה הרב שכבתי של ישראל. המערכת מוכיחה עצמה במערכה הנוכחית כחיונית בהגנה על שמי המדינה ועל תושביה. אנו גאים על העסקה שנחתמה לייצוא המערכת לראשונה לחו"ל ומשקיעים חלק לא מבוטל מההכנסות מעסקאות ייצוא בתקציבי פיתוח ומחקר, על מנת לספק למערכת הביטחון את היכולות המתקדמות ביותר. מכאן שהרווח הוא כפול ומכופל. רפאל תמשיך לפעול בגאווה לממש את ייעודה להיות נדבך משמעותי בביטחון המדינה".