דיווחים: ישראל תקפה בסוריה; הרוגים בהפצצות ברפיח

לפי התקשורת בסוריה, מטוסי קרב תקפו בדמשק: "מערכות ההגנה האווירית יירטו את הטילים". מקורות המזוהים עם האופוזיציה טענו כי התקיפה כוונה למתקנים צבאיים המשותפים לסוריה ולחיזבאללה. הפלסטינים: "כ-14 הרוגים בתקיפות במרכז הרצועה ובאזור רפיח"

תקיפת חיל האוויר ברפיח
תקיפת חיל האוויר ברפיח | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה הלילה (שלישי) כי מטוסי קרב ישראליים תקפו בפאתי הבירה דמשק. לפי מקור צבאי, מערכות ההגנה האווירית יירטו את הטילים שנורו והצליחו להפיל חלק מהם. דווח כי נגרם רק נזק לרכוש.

מקורות המזוהים עם האופוזיציה בסוריה פירטו על התקיפה, ואמרו לעיתון הקטרי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי התקיפה של חיל האוויר כוונה נגד שתי עמדות צבאיות המשותפות לסוריה ולחיזבאללה.

בנוסף, סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וואפא", דיווחה הבוקר כי ישראל חידשה את תקיפותיה ברפיח שבדרום רצועת עזה, וכי לפחות 14 בני אדם נהרגו בתקיפה.

תקיפה ישראלית ברפיח
תקיפה ישראלית ברפיח | צילום: רויטרס

לפי דיווחים, זוהי התקיפה השנייה של ישראל בסוריה במהלך השבוע, כשצבא סוריה הודיע כי ישראל תקפה אווירית במהלך הלילה בין שבת לראשון מספר מטרות באזור דרום המדינה, עם נוסח דומה לגבי יירוט הטילים. עוד נמסר אז כי חייל סורי נפצע בפגיעה.

האופוזיציה הסורית הרחיבה את הפרטים, והוסיפה כי חיל האוויר תקף מטרות בתוך שדה-תעופה השייך לצבא סוריה, תקף גדוד הנדסה ותקף מחסני נשק ותחמושת השייכים לחיזבאללה. נמסר כי התקיפות התרחשו באזור הרי אל-קלמון, שבפאתיה הצפוניים של הבירה דמשק.