תיעוד דרמטי: מחבלים מובילים חטופים בביה"ח שיפא

צה"ל חשף תיעוד שבו נראים מחבלים מובילים בכוח חטופים מישראל - אזרחים נפאלים ותאילנדים - בתוך ביה"ח בעזה ב-7 באוקטובר. תא"ל דניאל הגרי: "נועה מרציאנו נרצחה בשיפא על-ידי חמאס"

זמן צפייה: 14:35

צה"ל ושב"כ חשפו הערב (ראשון) ממצאים חדשים מבית החולים שיפא שבעזה. לפי תיעוד ממצלמות בית החולים, נראים המחבלים מובילים בכוח חטופים - אזרחים נפאלים ותאילנדים - שנחטפו משטח ישראל אל המוסד הרפואי. כמו כן, ניתן לראות בתוך בית החולים רכבים צבאיים שהובאו מישראל במהלך הטבח ב-7 באוקטובר: "ממצאים אלו מוכיחים כי חמאס השתמש בבית החולים שיפא ביום הטבח עצמו כתשתית טרור". דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, חשף בהצהרה הערב כי רב"ט נועה מרציאנו "נרצחה בבית החולים שיפא על-ידי מחבלי חמאס".

מצה"ל ושב"כ נמסר כי "על-פי מידע מודיעיני, רב"ט נועה מרציאנו ז"ל נפצעה מהפצצת צה"ל ביום חמישי, 9 בנובמבר, והמחבל שהחזיק בה נהרג. מדו"ח פתולוגי ראשוני ומהמודיעין של שב"כ וצה"ל, עולה כי הפציעה של נועה לא הייתה מסכנת חיים וכי היא נרצחה על ידי מחבל חמאס בבית החולים שיפא.  צה"ל ושב"כ משתתפים בצערה של משפחת מרציאנו, ימשיכו ללוותה ולפעול בכל דרך להשבתם של החטופות והחטופים הביתה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2319112035' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='התיעוד משיפא' poster='' kid='1_pugdcwi1' duration='12']

נועה מרציאנו
רב"ט נועה מרציאנו | צילום: באדיבות המשפחה
חרבות ברזל חטופים בשיפא
מחבלי חמאס מחוץ לחדר אליו הובא חטוף | צילום: דובר צה"ל
חרבות צה"ל
חטוף מובל על ידי מחבלי חמאס בבית החולים שיפא | צילום: דובר צה"ל

בתיעוד מיום הטבח, בין השעות 10:42-11:01, נראים חטופים משטח ישראל מוקפים במחבלי חמאס חמושים. אחד מהם פצוע ומובל על מיטת בית חולים והשני הולך על רגליו. "כאמור, החטופים הם אזרח תאילנדי ואזרח נפאלי", נמסר מהצבא, "והודעה על התיעוד שנמצא נמסרה לגורמים הרלוונטים".

כמו כן, נמסר מצה"ל, "לפני מספר ימים הוחזרו לישראל גופותיהן של יהודית וייס ז"ל ורב"ט נועה מרציאנו ז"ל, שנחטפו ב-7 באוקטובר. בהכוונת מידע מודיעיני של השב"כ, איתרו כוחות צה"ל את גופותיהן של נועה ויהודית ז"ל. כל אחת מהן נמצאה במבנה אחר סמוך לבית החולים שיפא. צה"ל ושב"כ משתתפים בצערן של המשפחות השכולות, וימשיכו לפעול ולנצל כל הזדמנות על מנת להשיב את החטופות והחטופים הביתה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2319111819' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד חשיפת פיר המהנרה בשיפא' poster='' kid='1_th91l5kh' duration='131']

מוקדם יותר פרסם צה"ל כי כוחות בפיקוד אוגדה 36 ובהשתתפות כוחות מיוחדים מיחידות שלדג, יהל"ם ועוקץ, חשפו בהכוונת שב"כ ואמ"ן תוואי מנהרת טרור באורך של כ-55 מטרים ובעומק של כ-10 מטרים מתחת לבית החולים שיפא שבעזה. לפי צה"ל, "פיר המנהרה, שגרם מדרגות עמוק מוביל לפתחו, מכיל אמצעי הגנה שונים לרבות דלת הדף וחרך ירי. דלת מסוג זה משמשת את ארגון הטרור חמאס לחסימת יכולת הכניסה של כוחותינו למפקדות ונכסי תת הקרקע של הארגון. פיר המנהרה אותר בשטח בית החולים מתחת לסככה, בה היה גם רכב ועליו אמצעי לחימה רבים הכוללים RPG, מטענים, נשקי קלצ’ניקוב ועוד. כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בפעילות לחשיפת תוואי המנהרה".

עוד אמרו בצבא כי "הממצאים מוכיחים מעל כל ספק שבניינים במתחם בית החולים משמשים כתשתית חמאס לפעילות טרור. זו הוכחה נוספת לשימוש הציני שעושה חמאס בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי לפעילות הטרור הרצחנית שלו".