בצל המתיחות: כינוס הקבינט הוקדם ליום ראשון

בחדשות 13 פורסם לראשונה כי אחרי שלא כונס יותר מחודשיים, צפוי הקבינט המדיני-ביטחוני לקיים דיון בעוד כשבוע וחצי - אך כעת נודע כי השרים יתכנסו כבר ביום ראשון הקרוב. גורמיים מדיניים: "הדיון צפוי לעסוק, בין היתר, בזירה הפלסטינית הבוערת"

ישיבת הקבינט. ארכיון
ישיבת הקבינט (ארכיון) | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

אחרי שאמש (רביעי) פורסם לראשונה בחדשות 13 כי הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס בעוד כעשרה ימים, אחרי שלא כונס יותר מחודשיים - הוקדם הדיון ליום ראשון הקרוב בצל המתיחויות בגזרות השונות.

כאמור, אתמול פורסם במהדורה המרכזית כי בשל העובדה שהקבינט לא כונס לפני מבצע "בית וגן" בג'נין, ואחרי ביקורת שנשמעה מתוך הממשלה, השרים היו אמורים לקיים את הדיון בעוד כשבוע וחצי.

גורמיים מדיניים מסרו לחדשות 13 כי הדיון צפוי לעסוק, בין היתר, בזירה הפלסטינית הבוערת. ראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע מלכנס את הקבינט לעיתים קרובות, לא בשונה מראש הממשלה הקודם וראש האופוזיציה הנוכחי יאיר לפיד.

חמושים בג'נין
הדיון יעסוק, בית היתר, בזירה הפלסטינית. חמושים בג'נין | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

לא רק ביו"ש המצב הביטחוני אינו יציב, ובשבועות האחרונים בגבול הצפון נרשמו תקריות מול ארגון חיזבאללה, במסגרתן הוקמו שני אוהלים בתוך שטחי ישראל, באזור הר דוב על מנת ליצור פרובוקציה, כאשר את אחד מהם פירק הארגון הלבנוני אך השנ עדיין עומד במקומו.