גורמי ביטחון ישראלים לסקיי ניוז בערבית: "סאפי א-דין חוסל"

מקורות מסרו ל"אל חדת'" הסעודי כי יורשו של נסראללה נהרג בתקיפה החריגה בדאחייה בליל חמישי, יחד עם מלוויו. גורמי ביטחון לבנונים מסרו לרויטרס כי יורשו של חיזבאללה מוגדר כ"מנותק קשר" - וכי חיל האוויר הישראלי מונע גישה לאזור ההפצצה וחיפוש הגופות בעזרת הפצצות נוספות באזור

האשם סאפי א-דין
האשם סאפי א-דין | צילום: "Al-Nur" Radio, Lebanon

לאחר התקיפה החריגה בדאחייה שבביירות בליל חמישי, מקורות מסרו היום (שבת) לעיתון "אל חדת'" הסעודי כי ישראל קיבלה אישור על כך שמטרת התקיפה, האשם סאפי א-דין, יורשו של נסראללה והמזכ"ל הנכנס של חיזבאללה, חוסל - יחד עם מלוויו.

כמו כן, גורמי ביטחון לבנונים מסרו לרויטרס כי יורשו של חיזבאללה מוגדר כ"מנותק קשר" - וכי חיל האוויר הישראלי מונע גישה לאזור ההפצצה בדאחייה, ולא מאפשר לגופי חילוץ לחפש את הגופות - בעזרת הפצצות נוספות באזור.

תקיפות עוצמתיות בלבנון
התקיפה בליל חמישי בדאחייה | צילום: רויטרס

אמש דווח בחדשות 13 כי שוררת אופטימיות זהירה באשר להצלחת הפעולה, שמטרתה לפי דיווחים הייתה לחסל את מזכ"ל חיזבאללה החדש האשם סאפי א-דין, שרק החליף את המנהיג הקודם חסן נסראללה לפני מספר ימים.

בזמן התקיפה התקיימה פגישה בבונקר התת-קרקעי בדאחייה, אליו ככל הנראה הגיע א-דין יחד עם בכירי חיזבאללה נוספים. לפי דיווחים, ישראל קיבלה אינדיקציה על נוכחותו ותקפה באופן הדומה לפעולה בה חוסל נסראללה לפני כשבוע.

בלבנון מעריכים כי מי שהיה בבונקר בזמן התקיפה - ככל הנראה לא שרד. בנוסף, ישנה הערכה כי מי שעוד חוסל בתקיפה הוא ראש מערך המועידין של ארגון הטרור, חוסיין הזיימה, המכונה גם "מורתדא", אותו ניסה צה"ל לחסל כבר בעבר.