הותר לפרסום: 3 לוחמי מילואים נהרגו בפיצוץ מטען בעזה

רס"ן במיל' נתנאל הרשקוביץ, בן 37 מירושלים, רס"ר במיל' אורי משה בורנשטיין, בן 32 ממורשת, ורס"ר במיל' צבי מתתיהו מרנץ, בן 32 מבני אדם, נפלו בפיצוץ מטען חבלה על ג'יפ האמר בג'באליה שבצפון הרצועה

זמן צפייה: 02:57

דובר צה"ל התיר הערב (חמישי) לפרסום את שמותיהם של שלושה לוחמי מילואים מיחידת סיוע מנהלתי 5460, עוצבת "בני-אור" (460), שנפלו בפיצוץ מטען על האמר צבאי בג'באליה שבצפון רצועת עזה: רב-סרן במיל' נתנאל הרשקוביץ, בן 37 מירושלים, סגן מפקד פלוגה; רב-סמל ראשון במיל' אורי משה בורנשטיין, בן 32 ממורשת, מפקד "אכזרית"; ורב-סמל ראשון במיל' צבי מתתיהו מרנץ, בן 32 מבני אדם, מפקד כיתה.

מתחילת המלחמה פורסמו שמותיהם של 734 חללי צה"ל, בהם 351 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה ו-10 לוחמים שנפלו בקרבות בדרום לבנון. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

רס"ר במיל' צבי מתתיהו מרנץ
רס"ר במיל' צבי מתתיהו מרנץ | צילום: דובר צה"ל

רס"ר במיל' צבי מתתיהו מרנץ, בנם של שלמה ומינה, הותיר אחריו את אשתו טל ושלושה ילדים - עומר, אופיר ונאיה - בגילאי 7, 4 ושנה בהתאמה. הלוויתו תתקיים הלילה בשעה 01:00 בהר הרצל בירושלים. מהמועצה האזורית גוש עציון נמסר כי אוטובוס המשפחה יצא מביתם דרך השער הישן של היישוב בני אדם בשעה 23:00 - וכי הציבור מוזמן לעמוד לצידי הדרך עם דגלי ישראל.

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, ספד לו: "המומים וכואבים את נפילתו של צבי. אבא לילדים קטנים שיצא להילחם על תקומת עם ישראל ולנצחון על אוייבנו. אנחנו עוטפים את טל היקרה ואת הילדים הרכים. עם ישראל ילחם בגבורה עד הניצחון".

רס"ר במיל' אורי משה בורנשטיין
רס"ר במיל' אורי משה בורנשטיין | צילום: דובר צה"ל

רס"ר במיל' אורי משה בורנשטיין, במקור מהישוב מורשת, התחנך במכינה הקדם צבאית "מעוז" בלוד, ובשנים האחרונות התגורר בשכונת נוה זית שבלוד. בורנשטיין יצא למילואים בזמן לימודי הנדסת מכונות באריאל, כחלק מפרויקט "תוצרת הארץ".

רס"ן במיל' נתנאל הרשקוביץ
רס"ן במיל' נתנאל הרשקוביץ | צילום: דובר צה"ל

רב-סרן במיל' נתנאל הרשקוביץ, בן 37 מירושלים, התגורר בשנותיו האחרונות ביישוב הקהילתי נחושה שבמועצה האזורית מטה יהודה. הוא הותיר אחריו את אשתו לירון ושלושה ילדים: נועם, איתמר ואורי.

רס"מ במיל' רוני גניזת
רס"מ במיל' רוני גניזת | צילום: דובר צה"ל

הבוקר הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בדרום לבנון: רס"מ (מיל') רוני גניזת, בן 36 מגבעת שמואל, לוחם בגדוד 5030, חטיבת אלון (228). באותה תקרית בה הוא נפל, נפצע באורח קשה לוחם מילואים מאותו הגדוד.

לפני כשלושה חודשים, לאחר שחזר למשפחתו מסבב מילואים, כתב רוני בחשבון הפייסבוק שלו: "טוב לחזור הביתה. סיימתי את הסבב השני אחרי 202 יום מילואים. אני חייב להגיד תודה רבה ענק לאשתי שמחזיקה את הבית, הילדים, והעבודה שלה, לבד. שושנה את גיבורת על, מגיע לך צל"ש! תודה רבה שאת נותנת לי את האפשרות והכוח לתרום למדינה שלנו. בחרנו לעלות לארץ, לא ניתן לאף אחד לפגוע בה. נמשיך להילחם עד החיסול של אויבינו. ותודה רבה לכל מי שעזר בבית ובשטח! (אוכל, ציוד, עזרה, תמיכה). ביחד ננצח! עם ישראל חי!".