נעצר פלסטיני שניסה להיכנס עם מטען צינור לביהמ"ש הצבאי שומרון

לוחמי משמר הגבול עצרו תושב השטחים שנשא על גופו חומר נפץ בכניסה לבית הדין שבסאלם. המטען נוטרל והחשוד הועבר לחקירת כוחות הביטחון

מטען הצינור שנשא הפלסטיני שניסה להיכנס לבית המשפט שומרון
מטען הצינור שנשא הפלסטיני שניסה להיכנס לבית המשפט שומרון | צילום: דוברות המשטרה

לוחמי משמר הגבול עצרו היום (רביעי) פלסטיני שניסה להיכנס לבית המשפט הצבאי שומרון שבסאלם, כשעל גופו מטען צינור. למקום הגיע חבלן משטרתי שנטרל את המטען והחשוד הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

שלשום, אותר במהלך סיור שגרתי, מטען מאולתר, עשוי ממטף כיבוי, שהונח סמוך לציר עוקף שכם. המטען אותר על ידי גשש של צה"ל. כוחות נוספים הוקפצו לזירה, חסמו את הציר והמטען נוטרל באמצעות רובוט חבלה משטרתי. לא היו נפגעים באירוע, והמקרה הועבר לחקירת מערכת הביטחון, אך נראה כי אינו קשור לפיגוע שהתרחש ביום שישי בבנימין – שבו נהרגה רינה שנרב, ואחיה ואביה נפצעו.

מטען צינור שנתפס בכניסה לביהמ"ש הצבאי סאלם, ארכיון
מטען צינור שנתפס בכניסה לביהמ"ש הצבאי סאלם, ארכיון | צילום: חדשות 13

ביום שישי הובאה למנוחות רינה שנרב שנרצחה בפיגוע, בבית העלמין בלוד. אחותה, תמר לבנוני, ספדה לה: "זכינו להיות לצידך במשך כמעט 17 שנה. זכינו לקבל מהטוב שבך, מהרגישות שבך. זכינו לראות איך כל הזמן שאפת להתקדם ללמוד ולהבין. זכינו ללמוד ממך איך תמיד לחפש תשובות גדולות. החלל שנוצר הוא לא רק במשפחה שלנו. החלל הוא חלל כללי, חור שנפער בלב האומה. רינה תמיד חיפשה להוסיף אור. להתקדם לעבר האמת".

דודה של רינה, אלי ויסברג, אמר בלוויה: "אנחנו מבינים עד כמה גדול המאבק שאנחנו נמצאים בו, כמה קשה המלחמה. המלחמה של התקווה נגד הייאוש, של אור נגד חושך. באנו ללוות את רינה האהובה שלנו, שהייתה כל הדברים האלה. אביה איתן ביקש מאיתנו שנעסוק רק בכוחות שיש לנו, באהבה שיש לנו, בעם הנפלא שלנו, בארץ שלנו. לא לעסוק בכעס ובריב. להיות ראויים לקורבן הזה שהקרבנו היום".

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב
רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב | צילום: באדיבות המשפחה

רינה שנרב, תושבת לוד בת 17 נרצחה ביום שישי מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן במעיין "עין בובין", סמוך להתנחלות דולב שבבנימין. בפיגוע נפצעו גם אביה איתן, שמאושפז בבית החולים במצב יציב, ואחיה דביר, בן ה-19, שנפצע קשה. בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבל.

בסוף השבוע עצר צה"ל ארבעה חשודים פלסטינים במעורבות בפיגוע במעיין בדולב - כך לפי דיווחים פלסטיניים. שלושה מהם מאזור רמאללה ואחד מאזור חברון. לא ברור אם יש להם קשר ישיר לפיגוע. לפי הדיווחים, העצורים הם אסראף מערוף, תומך חמאס מרמאללה, הנער סאמד ג'יהאד ג'הארה ממחנה הפליטים אל-ערוב שבצפון חברון, ורובחי אבו ספא ומוחמד אבו ספא מעין עריק שבמחוז רמאללה.