בן גביר באביתר: "מבין את הכאב, אסור לקחת את החוק לידיים"

לאחר הפרעות בחווארה הגיעו עשרות מתנחלים למאחז אביתר ובילו שם את הלילה. השר לביטחון לאומי פרסם מכתב לראש הממשלה ודרש את הסדרת המאחז: "חיזוק ההתיישבות הוא כלי חשוב במאבק מול הטרור". בישיבת סיעתו אמר כי " הפיגוע צריך ללמד את כולנו שאנחנו במלחמה"

זמן צפייה: 04:17

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פרסם הבוקר (שני) מכתב ודרש מראש הממשלה בנימין נתניהו את הסדרת המאחז אביתר אליו עלו אמש מאות מתנחלים לאחר הפרעות בחווארה. רק הבוקר הגיב השר לפרעות בחווארה ואמר בישיבת סיעתו במאחז: "מבין את הכאב אבל אסור לנו לקחת את החוק לידיים".

במכתב לנתניהו כתב השר כי "אמש עלו אזרחים מסורי נפש ליישוב, בתגובה לפיגוע הנוראי", ללא אזכור כלל לפרעות. בן גביר דורש את הסדרת המאחז בהתאם להסכם הקואליציוני והוסיף: "אין גם מחלקות שחיזוק ההתיישבות הוא כלי חשוב נוסף במאבק מול הטרור, לצד יד קשה".

Whatsapp Image 2023 02 27 At 0
המאחז אביתר לפני כשנה | צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

מפלגת עוצמה יהודית קיימה הבוקר ישיבת סיעה במאחז. השר בן גביר אמר שם כי "הפיגוע אתמול קשה ומזעזע והוא צריך ללמד את כולנו שאנחנו במלחמה. הגיע הזמן להפסיק את מדיניות ההכלה. האויב בצד השני מבין הפוך את המסר. צריך לכתוש את הטרוריסטים, והגיע הזמן לחזור לסיכולים הממוקדים ולחסל את ראשי ארגוני הטרור המסיתים".

על הפרעות בחווארה אמר: "אני רוצה להיות ברור לגבי התמונות מחווארה. מבין את הכאב אבל אסור לנו לקחת את החוק לידיים. מי שצריך לטפל בטרור ולהרתיע אותו זו ממשלת ישראל ולא אזרחים. התשובה המדינית לפיגועים כאלו היא להקים את הישוב הזה. פניתי לראש הממשלה הבוקר וביקשתי ממנו לאפשר שהיית משפחות והכשרת הישוב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302270930' autoplay='0' credit='' desc='חווארה, הבוקר' poster='' kid='1_mhe9t7fz' duration='']

במהלך הלילה עלו עשרות מתנחלים למאחז, כולל צעירים, משפחות וילדים. חבר הכנסת מהציונות הדתית צבי סוכות הצטרף למתנחלים ובילה שם את הלילה.

חבר הכנסת צביקה פוגל מעוצמה יהודית אמר הבוקר בגלי צה"ל, לשאלתו של ספי עובדיה על הפרעות שבוצעו בחווארה: "את אפקט ההרתעה שהושג אתמול בעקבות מה שאתה קורא פוגרומים לא השיגה מדינת ישראל מאז חומת מגן. את התוצאה אני רואה בעין יפה מאוד. בחווארה הבינו שיש מאזן אימה שצה"ל כרגע לא משיג אותו". במשרד המשפטים יבחנו אם לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר הכנסת בעקבות דבריו.

Whatsapp Image 2023 02 27 At 0
חווארה, הבוקר

בתיעוד שהגיע הבוקר מחווארה נראים מימדי הנזק שנעשה אתמול. מאות מכוניות שרופות ועשרות בתים שנשרפו, חלונות שנופצו ובלאגן ברחובות. בכך הכול עוכבו 8 מתנחלים בהתפרעויות, 6 מהם שוחררו ו-2 נשארו במעצר.