כבר ב-2016: כך חמאס בנה מנהרות - 300 מטר מקיבוץ ניר עם

לפני 7 שנים תיעד צוות חדשות 13 מחבלים המוציאים ומכניסים בלוני חמצן מתוך פיר מנהרה. מפיקוד הדרום נמסר אז בתגובה כי הדבר ייבחן וכי "אין צורך להלחיץ את התושבים עם פרסום התיעוד". מתחת לאף של צה"ל, מול העיניים של תושבי העוטף - עוד ועוד עדויות נחשפות לכך שישראל ידעה על התחמשות חמאס לקראת המתקפה הקטלנית

זמן צפייה: 02:13

בלעדי לחדשות 13: כמעט בכל יום מתגלות הוכחות לכך שמדינת ישראל ידעה בדבר קיומן של מנהרות החמאס, ואף על ההתחמשות וההכנות של ארגון הטרור לביצוע הטבח הנורא של 7 באוקטובר. הערב (שני) נחשף ב"מהדורה המרכזית" תיעוד בלעדי שצולם ע"י חדשות 13 ב-2016, בו נראית מנהרה שנבנתה במרחק 300 מטרים מקיבוץ ניר עם.

בתיעוד ניתן לראות חצובה ענקית, וכן מספר מחבלים מורידים בלון חמצן לתוך פיר קרקעי. בצילומים נוספים, אפשר לראות אותם מוציאים מתוך פיר המנהרה בלון חמצן אחר - הוכחה לכך שהם החליפו בלוני חמצן באמצעות הפתח.

חדשות 13 פנו בזמן אמת לפיקוד דרום והעבירו אליהם את התמונות. מהפיקוד נמסר כי הדבר ייבחן - ויחד עם זאת, הכתבים התבקשו "לא להלחיץ עם התושבים עם פרסום התמונות". בנוסף, היה צורך לבדוק האם מדובר אכן מדובר בפתח מנהרה.

כשלושה חודשים לאחר מכן, צוות החדשות הגיע לאותה הנקודה וגילה עמדה של חמאס. הצוות פנה שוב לפיקוד דרום, ואז מתברר כי אותו בור אליו הורידו המחבלים בלוני חמצן הוא אכן פתח לוגיסיטי של מנהרה. כפי שראינו בימים האחרונים, חמאס מכניס דרך הפתחים הלוגיסטיים ציוד המאפשר להם להתקיים, ואלו ממוקמים באמצע שבין הכניסה והיציאה למנהרה - שיכולה להיות ארוכה מאוד.

התמונה של איזנקוט וליברמן שאותרה במסמכים הסודיים של חמאס
התמונה של איזנקוט וליברמן שאותרה במסמכים הסודיים של חמאס

אמש, נודע לחדשות 13 כי לוחמי צה"ל מצאו בח'אן יונס מסמכים סודיים של חמאס, שמוכיחים כי ארגון הטרור נערך למתקפה הרצחנית לפחות 8 שנים. בין הניירות המסווגים, שמקורם בשנת 2015 ועל חלקם נכתב "מוגבל", נמצאו תמונות של הרמטכ"ל דאז גדי איזנקוט, וכן של שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן. עוד פורטו במסמכים מבנה צה"ל וחברי המטה הכללי.