"אם ישראל תתמהמה בביצוע ההבנות - נקלקל את האירוויזיון"

מקורות מסרו לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", כי הסיכוי להסלמה ברצועה גדל וכי לקראת האביב "העוטף יחווה הצתות נוספות". כמו כן, מקור הזהיר כי הפלגים עלולים לבצע ירי "מוטעה" נוסף לעבר ת"א

זמן צפייה: 01:31

גורם בפלגים הפלסטינים מסר ליומון הלבנוני "אל-אחבאר" כי הסיכוי להסלמה ברצועת עזה גדל לאור "ההתמהמהות של ישראל בביצוע הבנות הרגיעה מול הפלגים הפלסטיניים ולפיכך לקראת האביב וקציר החיטה אזור עוטף עזה יחווה הצתות נוספות. כמו כן, בתקופה הקרובה יגבר הלחץ מגבולות הרצועה עד כדי כך שהדבר יביא לקלקול האירוויזיון המתוכנן הליערך בקרוב". כך פורסם הבוקר (רביעי) ביומון הלבנוני.

לדברי המקור, מתווכי הרגיעה העבירו לפלגים מסרים רבים במטרה לעודד אותם למנוע הידרדרות נוספת, אך הפלגים עדיין דבקים בעמדה לתת לישראל ארכה זמנית ומוגבלת ליישום ההבנות. המקור עדכן כי המתווכים הודיעו לפלגים שישראל אינה מעוניינת ליצור הסלמה בתקופה הקרובה, אך היא לא תקבל ירי נוסף של רקטות מהרצועה לעבר ישראל, ובייחוד לעבר אזור המרכז. מקור אחר הוסיף כי המתיחות הנוכחית נוצרה בגלל ההתמהמהות הישראלית, והזהיר כי הפלגים עלולים לבצע ירי "מוטעה" נוסף של רקטות לעבר ישראל כפי שאירע במארס, בשם העלאת הכוננות של הפלגים.

מפגינים בעזה
מפגינים בעזה | צילום: רויטרס

בתוך כך, סוללות כיפת ברזל נפרסו אמש ברחבי הארץ בשל חשש שהג'יהאד האסלאמי ינסה לשבת את אירוע האירוויזיון ולפגוע בהסדרה בין ישראל לחמאס.

צה"ל סימן את מפקד חטיבת צפון רצועת עזה של הג'יהאד איסאלמי כמי שהחליט לנסות לפגוע בישראל ולטרפד את ההסדרה. בצה"ל מאמינים כי מטרת ירי הרקטות הוא כדי לשבש את אירועי האירוויזיון, בשל תשומת הלב הבין-לאומית שתופנה לישראל, וכם כדי להפר את ההסדרה בין ישראל לחמאס.

בצה"ל מעריכים כי ההחלטה על ירי הרקטות הגיעה ככל הנראה מהדרג הבכיר של הארגון, היושב בדמשק ולכן התבצעה פריסה רחבה של מערך ההגנה האווירי וכיפת ברזל.

פריסת סוללת כיפת ברזל במוקדים שונים במרכז הארץ
פריסת סוללת כיפת ברזל במוקדים שונים במרכז הארץ | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר אתמול מסר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, כי הג'יהאד האסלאמי אחראי על ירי הרקטה שלשום לכיוון שטח ישראל, שהתפוצצה בים מול חופי אחת מערי ישראל. בתגובה לכך, מרחב הדיג ברצועת עזה יצומצם לשישה מיילים ימיים – כך הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון.,

"הג'יהאד האסלאמי מנסה בשבועות האחרונים להוציא פיגועים בחתימה נמוכה כדי לגרור את הרצועה להידרדרות ביטחונית ולמנוע הסדרה", אמר מנליס והדגיש כי הדברים נעשו ללא ידיעת חמאס. "מי שמוביל את הפעולות הוא מחבל בכיר, מפקד צפון עזה, בהאא אבו אל עטה. הירי של הרקטה אמש הוא מגזרתו".